mylene32 schreef:je kan beter een BAND met je hond opbouwen, ipv een band te kopen.
lijkt mij goedkoper en je werkt ook nog eens aan de BAND met je dier.
Ik heb een geweldige band met mijn hond, maar dat betekent niet dat ik hem onder controle kan houden, als er wel wat gebeurd. En daarom zit ik te denken aan een trainingsband (denken!). Nu komt heel bokt, met dan heb je hem niet onder controle, hij kan idd wel eens uitvliegen, en als er een hond passeert heb ik hem aan de riem. Maar nogmaals hij is 65 kg en ik 60 kg.. Je kan natuurlijk wel invullen wie er sterker is
.
setteke schreef:Hmm, helemaal gelijk mylene32, maar wat vind je van zo'n erfbegrenzer? Dan krijgt een hond ook een waarschuwing en uiteindelijk een stroomschokje als de hond over de grens gaat.
Ik woon in een flat, dus dat gaat niet werken. En daarvoor is het ook niet bedoeld.
kimmie261 schreef:een teletac is een instrument voor in ervaren hondenbezitters handen..
je moet nl wel weten dat het schokje door een hond begrepen wordt waarvoor je hem geeft,en als dat niet begrepen wordt dan heb je soms een heel groot probleem...
om 2 voorbeelden te geven,een hond kwam niet terug kreeg een schok correctie ,waarop dat moment een vliegtuig overvloog,hond accosieerde schok met een vliegtuig en was daarna compleet in paniek als er een vliegtuig overvloog...
ander voorbeeld,hond kwam niet terug,kreeg stroom correctie,terwijl hond vanaf gras een zandpad op rende,hond accosieerde schok met het lopen op zand en was daarna panisch voor over zand te lopen...
je kan dus ook een heel verkeerd doel ermee bereiken..
ik zou zeggen,ga naar een goede honden training,vraag bv of je appel mee mag lopen op een knpv training of ipo vereninging,denk dat je daar meer van leert als van stroombanden te gaan gebruiken..
Dit kan inderdaad een risico zijn, daarom ben ik er ook niet helemaal over uit. Maar mijn hond weet dondersgoed, dat als hij ervan door gaat en dan een schokje krijg, dat hij dat dus niet mag. Hij is slim zat. Maargoed je kan je ook vergissen natuurlijk
. En consequent trainen word echt zeker gedaan, maar hij is nu al zovaak gepakt, dat hij het niet langer pikt. Dus het is moeilijk afleren, dat hij niet met elke reu de klins in kan gaan.
my_precious schreef:kimmie261 schreef:ja ze kunnen helpen,maar ik ben zelf van mening dat consequent trainen meer zoden aan de dijk zet als stroombanden,en nee ik ben geen mietje,mijn honden krijgen best wel een fikse correctie zonodig,maar er hebben hier echt wel wat hondjes de revue gepasseerd maar nog nooit gedacht aan stroom te gebruiken...
vind dit soort banden dan ook geen aanrader voor huis tuin en keuken hondjes gebruik...
Ik kan mijn hond geen huis, tuin en keuken hond noemen.