hond word wat happerig door clicker methode

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

hond word wat happerig door clicker methode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 16:19

Ik heb een hond waarmee ik sinds kort mee op training zit (op dit moment nog de basis gewoon). En dit moeten we met een clicker doen. Gaat op zoch best goed alleen heb ik de fout gemaakt om na click een brokje uit mijn hand te voeren waardoor ze wat happerig word. Nu laat ik na de klik het brokje gewoon vallen en dat gaat wel goed.

Maar wat ik me dus bedacht is, ik weet helemaal niet hoe ik correct noet reageren bij happerig gedrag. Nu loop ik weg en negeer ik haar, maar heb niet het idee dat het helpt.
(de rangorde is opzich wel goed verder).

Het is niet echt bijten verder, meer van jippiee blij brokje.

Anoniem

Re: hond word wat happerig door clicker methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:23

Ik ben daarom gestopt met de clicker zelf (ook omdat ik het geen handig ding vind, ik heb dan teveel in mijn handen). Ik verving het door een clickerwoord, dat kun je net zo goed timen.

Eén van mijn beide honden blijft wat lomp met het snoepje aanpakken, als hij dat doet, doe ik mijn hand weer dicht en ik draai me om. Op een rustige manier mag hij het snoepje wel. Ik moet zeggen dat dat heel erg goed geholpen heeft, hij pakt het snoepje nu vrij wat rustiger, en ik heb geen gaatjes meer in mijn vingers :D

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 16:42

Oh dankje! Hand sluiten en dan weglopen is denk ik ook wat duidelijker.
Laatst bijgewerkt door Pentax op 27-08-11 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:44

Ja, dat snappen ze echt goed :j Het is ook echt heel duidelijke hondentaal, je zegt op zijn honds: dit wil ik niet hebben, dat je dat doet. Het is veel begrijpelijker dan een tik op de neus :j

En graag gedaan :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 16:46

Nou dat zowiezo, en ik ben bang dat als ik herhaaldelijk een tik ga gebruiken als correctiemiddel dat ze agressief word als ik een tik wil geven (uit angst).
En het is z'n lieve hond, alleen lomp inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:51

Die kans is idd aanwezig, en als je geen compleet achterlijke hond hebt, begrijpt je hond dit beter ook.

Dit is ook een manier van corrigeren, alleen veel hondser, honden doen het wegdraaien ook bij elkaar als ze het gedrag van de andere hond niet goed vinden. Elke hond begrijpt het (zelfs mijn paard snapt het), en ze pakken het ook snel op. Het is meer dat jij consequent moet zijn, zeg maar, je moet het niet de ene keer wel goed vinden en de andere keer niet. Dáár gaan mensen vaak de fout mee in, en dan krijg je vervelende, drammerige honden, want het kán succes hebben......
Maar als jij consequent bent ermee, hoef je dit maar 2 keer te doen, en je hond snapt het.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 17:06

Hardstikke bedankt voor je uitleg!