Grrr waarom nemen mensen toch zoon risico met hun hond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Grrr waarom nemen mensen toch zoon risico met hun hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 09:36

Ik ben boos
Wij wonen in een straat waar veel kleine hondjes wonen en bij ons in de straat is ook een cafe om de hoek
als wij de hond gaan uitlaten moeten wij er toch langs dat zou voor veel mensen niet uitmaken maken voor ons is het afentoe niet zo leuk :x

De kroegeigenaar laat altijd zn deur wagenwijd open terwijl hij daar ook zijn hond heeft en die loopt dus 9 vd 10x vrolijk in de straat los terwijl dat cafe naast een weg is 8)7
plus dat je hond het risico loopt om door andere honden gepakt te worden die wel aan de riem zitten of ook niet want er zijn hier meerdere mensen in de straat die hun hond gewoon los laten lopen tijdens het uitlaten of beppen met de buren -:(-

Onze hond word heel vaak uitgedaagt door de andere hondjes ze blaffen naar haar als ze haar zien en die baasjes doen dan negen vd 10x niks en lopen door met die honden alsof het heel normaal is dat ze erop los keffen. Gelukkig houd onze hond zich goed in want ze weet dat ze zich van ons niet gespannen mag gedragen aan de lijn dan krijgt ze straf want wij willen geen gespannen blaffende hond bij elke wandeling . Tot nu toe heeft ze goed gedragen ookal blaften de andere ze liep netjes door :)

Vd week liep mn moeder savonds buiten met haar en wat gebeurt er
de hond van het cafe loopt los en valt ons hond aan terwijl die man staat toe te kijken ! Hij riep hem niet eens terug toen hij blaffend op mn moeder en onze hond afkwam gestormt hij wilde wel even zien hoe stoer zijn hond was en of zijn hond die van mij aankon :r Mijn hond greep die van hem bij zn nek dus die hond natuurlijk piepen en gelukkig rende die weer heel snel terug naar het cafe ! Mn moeder was boos maar ook blij dat ze de beagle enkelt een waarschuwing gaf ipv dat ze hem erg verwonde ..

Oja en toen ze verder naar huis liep zei die kroegbaas nou mijn hond is ook laf zeg -O-
mam is gauw doorgelopen naar huis die was geschokken maar ook opgelucht dat onze hond zelf niks had en wilde er verders geen woorden aan vuil maken.
Mijn oma woont ook in de straat en die heeft er nog wel wat van gezegt tegen die kroegbaas want wat hij heeft gedaan is echt niet normaal
Je laat toch niet je eigen hondje los tegen een hond die hem waarschijnlijk kapot bijt als het menes word?

Hebben jullie ook wellis zulke dingen meegemaakt dat mensen totaal niet zuinig zijn op hun hond?

sunny_l0ve

Re: Grrr waarom nemen mensen toch zoon risico met hun hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:31

Hou erover op. Hier ook genoeg mensen in de buurt die net zo makkelijk zijn. Één hond ontsnapt regelmatig uit de tuin en loopt dan ook gerust de weg over. Nu heeft ze er uiteindelijk wat aan gedaan, maar het moest wel zo ver komen dat we de dierenambulance hebben opgebeld en de hond een dag in het asiel heeft gezeten. Ze zal wel geschrokken zijn van het geld dat ze moest betalen...
Ik heb zelf een hond die niet met alle honden kan opschieten. Vooral niet de honden die zich dominant opstellen, maar daar te instabiel voor zijn. Die wil hij dan ook corrigeren, en hij geeft dan nog wel eens een snauw. Hier ben ik ook veel mee bezig, want ook al is hij rechtvaardig ik vind niet dat hij dat zomaar mag doen. Ik wil niet dat hij zelf handelt, maar het gewoon negeert.
Want het zijn niet de honden die schuldig zijn, maar het zijn de eigenaren die hondengedrag niet kennen en ook niet willen kennen. Ik ben momenteel dan ook veel met hem aan het werk op de methode van Cesar Millan. Dat werkt super bij mijn hond, ik heb er ook echt baat bij!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 19:56

Ja afentoe word je er gek van en dan als ze die hond weer bij het asiel hebben moeten ophalen zijn ze nog boos en beledigt ook !

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:59

Ik vind het altijd zo eng als er honden op concours loslopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:04

Herkenbaar.
Hier in de buurt (woon buitenaf) wonen mensen waarvan de hond van het erf af loopt,het beest loopt vaak op de weg en blaft tegen auto's,mijn moeder had hem laatst al bijna onder de achterband,en bij mijn vader sprong hij plotseling voor de auto,wij keihard in de ankers. We rijden daar absoluut niet hard,meestal zo'n 40 km/h,terwijl je er 50 mag. Echt,dat beest ligt binnen de kortste keren plat op de weg,sorry,maar dan heb ik echt geen medelijden met de baasjes. Als je hond niet op je erf blijft,zórg er dan iig voor dat hij er niet af kan,door bijv. zo'n stroomhalsband om te doen.

Gefeliciteerd trouwens :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:10

kan je geen klacht in dienen ?
weet niet of je de mogelijkheid heb om een foto/filmpje te maken?
dan heb je bewijs en moeten zze er wel iets aan doen.!
ik zal de volgendekeer gewoon die hond aan een touw doen en vast binden waar hij vandaan komt.
(regenpijn naast de deur ofzo?)
niet geheel vriendelijk maar je moet wat want dit word waarschijnlijk van kwaad tot erger!
nu is het een hap morgen is het een knauw en overmorgen is het een flinke beet!

succes

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:44

Hier in het stadje woont een stel, allebei met psychiatrische problemen en de man heeft vroeger ook nog drugsproblemen gehad.
De man had al een Stafford, die hij af en toe afbeulde. Dierenbescherming is door buren al vaker gebeld maar die kon niks doen.
Nu woont hij dus samen en hebben ze een half jaar geleden nog een Stafford pup erbij genomen.

Ze lopen altijd los, beide honden zijn doodsbenauwd voor hun baasjes.
Als ze niet meteen terugkomen als ze worden geroepen, begint dat stel vreselijk te vloeken en slaan de honden. Echt vreselijk om te zien.
Als ik ze tegenkom loop ik altijd met een grote bocht om ze heen.

Beide honden zijn vals, maar door hun angst voor hun baasjes, kruipen ze heel onderdanig over de grond.

Zulke mensen zijn gewoon geen dieren waard, maar de dierenbescherming kan pas wat doen als de honden echt verwond zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:49

Ik snap wat je bedoelt...
Ik heb me er aan geergerd en het laten gaan... :o
Ik heb het zelfs een keer uit proberen te leggen :o

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:54

shilady schreef:
Ik ben boos
Wij wonen in een straat waar veel kleine hondjes wonen en bij ons in de straat is ook een cafe om de hoek
als wij de hond gaan uitlaten moeten wij er toch langs dat zou voor veel mensen niet uitmaken maken voor ons is het afentoe niet zo leuk :x

De kroegeigenaar laat altijd zn deur wagenwijd open terwijl hij daar ook zijn hond heeft en die loopt dus 9 vd 10x vrolijk in de straat los terwijl dat cafe naast een weg is 8)7
plus dat je hond het risico loopt om door andere honden gepakt te worden die wel aan de riem zitten of ook niet want er zijn hier meerdere mensen in de straat die hun hond gewoon los laten lopen tijdens het uitlaten of beppen met de buren -:(-

Onze hond word heel vaak uitgedaagt door de andere hondjes ze blaffen naar haar als ze haar zien en die baasjes doen dan negen vd 10x niks en lopen door met die honden alsof het heel normaal is dat ze erop los keffen. Gelukkig houd onze hond zich goed in want ze weet dat ze zich van ons niet gespannen mag gedragen aan de lijn dan krijgt ze straf want wij willen geen gespannen blaffende hond bij elke wandeling . Tot nu toe heeft ze goed gedragen ookal blaften de andere ze liep netjes door :)

Vd week liep mn moeder savonds buiten met haar en wat gebeurt er
de hond van het cafe loopt los en valt ons hond aan terwijl die man staat toe te kijken ! Hij riep hem niet eens terug toen hij blaffend op mn moeder en onze hond afkwam gestormt hij wilde wel even zien hoe stoer zijn hond was en of zijn hond die van mij aankon :r Mijn hond greep die van hem bij zn nek dus die hond natuurlijk piepen en gelukkig rende die weer heel snel terug naar het cafe ! Mn moeder was boos maar ook blij dat ze de beagle enkelt een waarschuwing gaf ipv dat ze hem erg verwonde ..
Oja en toen ze verder naar huis liep zei die kroegbaas nou mijn hond is ook laf zeg -O-
mam is gauw doorgelopen naar huis die was geschokken maar ook opgelucht dat onze hond zelf niks had en wilde er verders geen woorden aan vuil maken.
Mijn oma woont ook in de straat en die heeft er nog wel wat van gezegt tegen die kroegbaas want wat hij heeft gedaan is echt niet normaal
Je laat toch niet je eigen hondje los tegen een hond die hem waarschijnlijk kapot bijt als het menes word?

Hebben jullie ook wellis zulke dingen meegemaakt dat mensen totaal niet zuinig zijn op hun hond?

Dan vraag ik me toch echt af wat jullie met jullie hond doen als ie straf krijgt??? of is de beagle de hond van het cafe???

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:56

ik denk dat ze bedoelt dat moeder blij was dat hun eigen hond alleen waarschuwde en de andere loslopende hond niet erg verwonde...

en niet dat ze zo blij was dat ze haar eigen hond alleen waarschuwde ipv erg verwond :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 01:28

Dan krijgt ze gewoon een grote mond of dan tikken we haar aan bij haar achterste
werkt tot nu toe super :D is erg effectief bij haar en je doet de hond er niet pijn mee ..
Wij willen gewoon niet dat onze hond kliert aan de riem.. en dat ze rustig blijft ookal word ze uitgedaagt :j
Het is een sterk ras en we willen nog heel lang van haar genieten zonder dat er inciedenten gebeuren want het is een leuk en lieve hond voor ons :)

En idd we zijn blij dat onze hond enkelt de beagle waarschuwde en hem niet heeft verwond :)
en tja mocht het wel op een gevecht zijn uitgelopen en onze hond had naar de dierenarts gemoeten dan had ik de rekening wel bij de kroegbaas neergelegt want hij liet die hond gewoon op die van ons afstormen
terwijl hij weet dat wij dat niet willen hebben ! plus dat die van ons netjes aan de riem zat .

beagle is van het cafe ja . Hoop gewoon echt dat hij voortaan die hond bij zich houd of vast leg
want het is natuurlijk voor meerdere mensen vervelend niet alleen voor ons....

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:36

peugotje schreef:
ik denk dat ze bedoelt dat moeder blij was dat hun eigen hond alleen waarschuwde en de andere loslopende hond niet erg verwonde...

en niet dat ze zo blij was dat ze haar eigen hond alleen waarschuwde ipv erg verwond :)

Ok, das wat duidelijker ;)