Help vissen gaan dood!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Help vissen gaan dood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:38

Wij hebben thuis een super leuk aquarium staan, nu heeft mijn vriend vandaag een deel water ververst en van dat spul erin gedaan voor de hardheid van het water. al gelijk begonnen de vissen bovenaan het water te dobberen en het leek alsof ze naar lucht aan het happen waren.
kom ik een uur geleden thuis van stal dus ik zeg wat is er met de vissen aan de hand, zegt hij ik weet niet maar ik heb er al 1 weg gedaan die dood was.
ik dacht huh hoe kan dat he, nu krijgen alle vissen over hun hele lichaam allemaal witte soort van schimmel vlekken lijken het wel.
de ogen gaan helemaal dichtzitten met witte doorzichtige troep.
sommige vissen lijken wel bijna dood te gaan, liggen op de bodem of helemaal bovenin het water.
er zitten er een paar bij die nog niks hebben.
ik vrees dat al mijn visjes dood gaan.

hij heeft er SH2000 of zo iets in gedaan tegen allerlei ziektes maar ik twijfel of het helpt.

heeft iemand een idee wat we kunnen doen en vooral op dit tijdstip?
alvast bedankt voor de moeite.

AdnerB

Re: Help vissen gaan dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:42

ik denk zelf (als leek,maar mijn oma heeft veel verstand) dat je de vissen uit het water had moeten halen en dan pas dat spul erin had moeten gooien?
of mischien teveel van het spul erin gegooid?

ik zou alle vissen er uit halen en zorgen dat je aquarium weer op orde is voor de vissen er weer in gaan mits ze het overleven?
als het goed is moet er ook een tegen middel zijn?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:45

AdnerB schreef:
ik denk zelf (als leek,maar mijn oma heeft veel verstand) dat je de vissen uit het water had moeten halen en dan pas dat spul erin had moeten gooien?
of mischien teveel van het spul erin gegooid?

ik zou alle vissen er uit halen en zorgen dat je aquarium weer op orde is voor de vissen er weer in gaan mits ze het overleven?
als het goed is moet er ook een tegen middel zijn?

het middel tegen ziektes heeft hij erin gedaan dat hebben we altijd in huis is voor alle soorten vis ziekten volgens de dierenwinkel.
als we de vissen er nu uithalen dan moeten ze in een klein bakje met water en het zijn tropische vissen ik kan de pomp e.d. niet overzetten namelijk.
baal hier ontzettend van.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:46

omg.... klinkt ernstig.... k heb wel ervaring met aquaria... en de hoofdregel is: nooit al het water verversen.

vissen leven in hun eigen bioklimaat ((anti)bacterien etc)
het beste wat je kunt doen(mijn ervaring) is om de zoveel tijd met een zuiger alle poepjes en afval tussen de stenen wegzuigen en minimaal 1/3 van het bestaande water laten waar het is. de rest bijvullen met schoon water en ontharden (maar moet wel zeggen dat ik mijn goudvissen in hun bioklimaat maar 2 x per jaar hoef te verschonen en af en toe alleen de zuiger hoef te gebruiken voor het vuil en dan gewoon tot een bepaalde rand weer bijvul.)

kijk de symptomen van stip eens na(verminderde weerstand) en meet de waarden van je water. meer kan ik er niet over kwijt.

sterkte en laat weten hoe het afgelopen is. maar nooit meer alles verversen.
(misschien heeft ie te veel ontharding erin gedaan? zou de vissen evacueren en in quarantaine plaatsen in een schone omgeving in een nagenoeg lege bak met neutraal water, misschien red je er nog wat mee, zo heeft mijn goudvis die om 1 of andere reden onder de schurft en builen zat (tot in de ogen) het overleeft, na 2 jaar nog steeds alive en zo prachtig als een vis kan zijn)

edit: pak een emmer of een roestvrijstalen schaal(voor je gehakt of cakemix oid) en doe ze daarin in neutraal water gooi je pomp en verwarming erin. tis erop of eronder. nu gaan ze dood... mijn ervaring heeft geleerd dat je zo nog wel wat tropische vissen kan redden. let goed op dat de temperatuur overeen komt en meet de waarden voordat je overgooit)
edit2: ik heb ook ooit medicatie gebruikt, en gooi het ook pas achteraf erin, in de stroming van de pomp zodat het goed kan verspreiden, dan hebben je vissen er ook geen last van. vraag je vriend HOE en HOEVEEl hij erin gegooit heeft.
edit 3; als je een goede cultuur hebt, hoef je dat spul er niet in te gooien. misschien dat het daardoor fout gegaan is. k heb al veel jaar aquaria, maar dat spul gooi ik er alleen in als er ziekte is. die 1/3 van het water dat blijft is genoeg om de rest van het nieuwe water te stabiliseren voor de vissen. misschien toch teveel 'spul'?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 23:56

SilverStorm schreef:
omg.... klinkt ernstig.... k heb wel ervaring met aquaria... en de hoofdregel is: nooit al het water verversen.

vissen leven in hun eigen bioklimaat ((anti)bacterien etc)
het beste wat je kunt doen(mijn ervaring) is om de zoveel tijd met een zuiger alle poepjes en afval tussen de stenen wegzuigen en minimaal 1/3 van het bestaande water laten waar het is. de rest bijvullen met schoon water en ontharden (maar moet wel zeggen dat ik mijn goudvissen in hun bioklimaat maar 2 x per jaar hoef te verschonen en af en toe alleen de zuiger hoef te gebruiken voor het vuil en dan gewoon tot een bepaalde rand weer bijvul.)

kijk de symptomen van stip eens na(verminderde weerstand) en meet de waarden van je water. meer kan ik er niet over kwijt.

sterkte en laat weten hoe het afgelopen is. maar nooit meer alles verversen.
(misschien heeft ie te veel ontharding erin gedaan? zou de vissen evacueren en in quarantaine plaatsen in een schone omgeving in een nagenoeg lege bak met neutraal water, misschien red je er nog wat mee, zo heeft mijn goudvis die om 1 of andere reden onder de schurft en builen zat (tot in de ogen) het overleeft, na 2 jaar nog steeds alive en zo prachtig als een vis kan zijn)

hij heeft niet al het water ververst maar een kwart deel, het was ook al zeker 4 maanden geleden toen hij het voor het laatst gedaan had, wij doen nooit al het water verversen omdat dit zoals jij zegt idd niet goed is.
stip is het niet dat heb ik meegemaakt toen wij begonnen met een klein bakje guppen die hadden toen stip.
het lijkt echt op een soort schimmel die plotseling is op komen zetten.

nu zegt mijn vriend net dat hij toen hij de het water ging verschonen de helft van de bak gedaan heeft en ook de pomp gelijk schoon gemaakt heeft.
ik zeg hem altijd dat ik nooit het water verschoon alleen 3 maatbekers water bij vul en dat ze bij mij altijd blijven leven, en steeds als hij er iets mee doet er wel een vis of een plant dood gaat.
naar mijn weten mag je de pomp nooit met water tegelijk schoonmaken.
hij zegt als hij de vissen nu apart gaat zetten met schoon water krijgen ze helemaal een klap en als hij de vissen apart doet met een kwart aquarium water en de rest schoon water zitten ze nog in dat aquarium water.

dat witte wat ik op de vissen zie zitten zit vooral op de ogen en de ene vis heeft meer witte doorzichtige troep eraan zitten dan de ander.

ik baal hier echt van ben zo lang bezig geweest om een mooi bakkie te krijgen en eindelijk vissen die blijven leven.
en nu dit weer!
hij zegt net ook dat hij telkens 1 dopje op 10 liter water erin gedaan heeft van dat spul voor ontharden zeg maar. en die SH2000 heeft hij er nu in gedaan tegen vis ziektes.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:59

wat voor vissen heb je?
laten we daar eens op focussen
misschien dat er zo stuk voor stuk wat te redden valt.

wbt de builen in/rond de ogen: quarantaine. lege bak, liefst gewoon rvs. maar je hebt meer vissen die ook hun temp nodig hebben. hoeveel bakken en verwarmingen heb je? komt er weer op neer wat voor vissen heb je?

edit gewoon door: heeft hij water uit een schone kraan gebruikt? wanneer is deze voor het laatst gereinigd, zater er misschien vervuilingen aan? bij mijn vissen kwam et ook ineens, maar ik bedacht me dat ik misschien wel een niet nieuw vaatdoekje over de kraan had gehaald. de vis uit het getroffen aquarium (had er 4) heb ik een maand los gehad en leeft na twee jaar als een jonkie zo fris en zo pittig, de ander is helaas aan alle builen en onstekingen overleden omdat ik hem te laat uit de bak gehaald heb.

hoe is de pomp gereinigd? is de pomp wellicht niet grondig genoeg gereinigd waardoor er schoonmaakmiddel kan zijn blijven zitten? heb je een reservepomp/filter? ik reinig mijn filter altijd alleen met water om de slijmlaag weg te halen, gebruik hier nooit schoonmaakmiddelen voor.
het klinkt alsof je vriend het op de goede manier heeft gedaan. hebben de vissen stress ondervonden? is er onlangs een nieuwe bij gekomen die iets sluimerends meegedragen kan hebben?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 00:05

SilverStorm schreef:
wat voor vissen heb je?

wbt de builen in/rond de ogen: quarantaine. lege bak, liefst gewoon rvs. maar je hebt meer vissen die ook hun temp nodig hebben. hoeveel bakken en verwarmingen heb je? komt er weer op neer wat voor vissen heb je?

ppff dan vraag je me wat voor vissen ik heb, die namen zijn echt super moeilijk.

ik heb wat vuur en neon tetra's ik heb van die stofzuigertjes die slakjes eten van die lange gestreepte waarvan er nu 1 dood is gegaan.
ik heb van die oranje met zwarte gestreept die ook slakjes eten heel snel zijn ze.
en dan heb ik wat mooi gekleurde vissen maar die namen durf ik je echt niet te zeggen.
ik heb ook 2 van die buikschuivers zoals ik ze noem een albino en een donkere.

ik weet wel dat het allemaal vissen zijn die in een temp. moeten leven van 26 a 27 graden volgens de dierenwinkel.
ze zitten allemaal in een bak van 100 liter.
ik ben intussen het kleine bakje even schoon aan het maken zodat ik de vissen die al wat hebben daarin kan doen.
ik heb 1 grote pomp met zo'n speciaal filter erin koolstof filter of zo iets geloof ik en zo'n verwarming element zit er ook in die de temperatuur regelt dat zodra die een graad of 2 kouder word aanspringt.
er zit ook een sticker op die altijd de warmte bij houd. mijn bak is eigenlijk altijd 27 graden.

hij heeft trouwens ook 2 grote planten eruit gehaald die kapot gingen stonden er pas een week in en na 4 dagen gingen ze helemaal dood en dat al voor de 2de keer met de zelfde plant, met groot blad eraan.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 00:09

SilverStorm schreef:
wat voor vissen heb je?

edit gewoon door: heeft hij water uit een schone kraan gebruikt? wanneer is deze voor het laatst gereinigd, zater er misschien vervuilingen aan? bij mijn vissen kwam et ook ineens, maar ik bedacht me dat ik misschien wel een niet nieuw vaatdoekje over de kraan had gehaald. de vis uit het getroffen aquarium (had er 4) heb ik een maand los gehad en leeft na twee jaar als een jonkie zo fris en zo pittig, de ander is helaas aan alle builen en onstekingen overleden omdat ik hem te laat uit de bak gehaald heb.

hoe is de pomp gereinigd? is de pomp wellicht niet grondig genoeg gereinigd waardoor er schoonmaakmiddel kan zijn blijven zitten? heb je een reservepomp/filter? ik reinig mijn filter altijd alleen met water om de slijmlaag weg te halen, gebruik hier nooit schoonmaakmiddelen voor.
het klinkt alsof je vriend het op de goede manier heeft gedaan. hebben de vissen stress ondervonden? is er onlangs een nieuwe bij gekomen die iets sluimerends meegedragen kan hebben?

hij heeft gewoon kraanwater gebruikt zoals we altijd eigenlijk doen, wij hebben heel hard water dus moeten wel dat spul, tegen hardheid gebruiken volgens de dierenwinkel (vraag altijd alles aan die man)
de pomp heeft hij gereinigd met schoon water zonder schoonmaak middelen en hij heeft ook het alg tegen de ramen verwijderd zag ik met een schuurspons een nieuwe schone zoals hij ook vaker doet.

er zijn geen nieuwe vissen gekomen... het zou kunnen dat de vissen stress hebben gekregen want nadat hij het water gedaan had keek ik in de bak en toen zei ik dat ik vond dat de vissen raar bovenin zaten ineens ik zeg het lijkt wel of ze naar zuurstof knakken en toen heeft hij de pomp waar het water door stroomt om het water in beweging te houden iets naar boven gezet zodat er wat meer bubbels inkomen voor de zuurstof.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:12

ok tetra's botia's, barbeeltjes, algenetersvaria zo te lezen. (pin me er niet op vast) eerste twee die zijn al wat stressgevoeliger.

heb je een reserve aquarium waar egen ziekte in geweest is/die na een ziekte grondig gereinigd enzo is?
ah het kleine bakje. dat is al iets. koolstoffilter is prima. en een warmteelement die vaste temp. aanhoudt is perfect in dit geval.
hoe zag de plant eruit? zaten daar geen gekke dingen op? vlekjes, blaasjes?
algeneters zijn meestal wel taai, maar pas op dat ze niet gaan springen in het kleine bakje.
k denk me rot voor je

edit: meet je de waarden van je water ook? je hebt daar speciale setjes voor. dan kun je precies meten hoe hard je water is oa en hoeveel 'spul'je erbij moet gooien.

edit2: zijn al je vissen aan het happen of alleen een bepaald soort (of soorten)
hoe is het met je slakkenstand gesteld
is het aquarium verplaatst/onder bijzonder omstandigheden verschoond?

ik vind het zo rot voor je -O-

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 00:19

SilverStorm schreef:
ok tetra's botia's, barbeeltjes, algenetersvaria zo te lezen. (pin me er niet op vast) eerste twee die zijn al wat stressgevoeliger.

heb je een reserve aquarium waar egen ziekte in geweest is/die na een ziekte grondig gereinigd enzo is?
ah het kleine bakje. dat is al iets. koolstoffilter is prima. en een warmteelement die vaste temp. aanhoudt is perfect in dit geval.
hoe zag de plant eruit? zaten daar geen gekke dingen op? vlekjes, blaasjes?
algeneters zijn meestal wel taai, maar pas op dat ze niet gaan springen in het kleine bakje.
k denk me rot voor je

edit: meet je de waarden van je water ook? je hebt daar speciale setjes voor. dan kun je precies meten hoe hard je water is oa en hoeveel 'spul'je erbij moet gooien.

ja die botia's of zo ja zitten er ook in en die algen nog wat ook..
die planten hadden we schoongewassen onder de kraan voor ze erin gingen het filt eraf gehaald en toen in de grond gezet, we hebben een voedingsbodem dus die zou dan moeten gaan wortelen.
de bladeren lijken steeds uit te drogen maar dan onder water ze worden niet aangevreten door slakken want die zitten er nauwelijks in zo af en toe 1 of 2, maar je ziet de binnenkant van het blad(middengedeelte) gewoon op een gegeven moment alleen de nerven nog.
dat bakje wat we willen gebruiken is schoon hebben we een tijdje terug gekocht omdat wij voor dit aquarium een klein aquariumpje hadden om op te starten en omdat we nog veel moesten leren klein begonnen, mocht het dan zo zijn dat er vissen waren die ziek werden konden we ze apart zetten.
we hebben toen bij 1 gup stip gehad en die kreeg ook dat SH200 en de volgende dag knapte die helemaal op.
dat bakje is verder dus niet gebruikt voor zieke vissen.
we hebben er wel toen jonge guppen in gehad omdat die guppen maar door fokte.

dankjewel dat je me wil helpen ik waardeer dat zeker!

ps: we hebben van die strookjes waar je de waardes mee kan meten ik zal eens vragen of hij dat even in het water kan houden, weet niet of het helpt nu dat die SH200 erin zit want volgens de dierenwinkel kan je alleen de waardes meten als de bak schoon is zonder troep erin.

die stofzuigers algen eteers zien er nog goed uit maar die buikschuivers slakkeneters hebben ook een beetje last van witte troep rond de ogen.
er zitten ook 2 visjes in dat lijken kleine haaien beetje grijs met klein beetje blauw en een rood puntje op de vin die zitten echt helemaal onder de witte vlekken.

slakken ben ik nu niet tegen gekomen en sommige vissen zitten helemaal bovenin met hun neusje tegen de rand van het water en sommige liggen op de bodem heel stil alsof ze dood zijn maar leven nog wel
en 2 slakkeneters zitten in het huisie waar ze altijd zitten en hebben ook witte troep om de oogjes heen.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 27-08-11 00:24, in het totaal 4 keer bewerkt

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:19

gelijk minimaal 50% van het water verversen!

Blijkbaar is dat middeltje toch niet goed geweest, dus probeer het gelijk te verdunnen,
morgen weer een groot deel verversen.
De bacteriecultuur zit toch het meeste in je filter!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 00:25

atilla schreef:
gelijk minimaal 50% van het water verversen!

Blijkbaar is dat middeltje toch niet goed geweest, dus probeer het gelijk te verdunnen,
morgen weer een groot deel verversen.
De bacteriecultuur zit toch het meeste in je filter!

mijn vriend zegt dat hij ongeveer 50% heeft ververst en ook 5 dopjes van die ontharder erin heeft gedaan dit zou de aangegeven hoeveelheid moeten zijn.
het is ook niet over de datum daar heb ik ook al naar gekeken en we hebben het pas een paar maanden in huis.
het voer is ook okee dus daar ligt het ook niet aan.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:27

geen probleem, ik weet hoe waardevol, plezierig enzo je aquarium kan zijn. en hoe ellendig het is als het mis gaat. heb zelf ooit in een avond een groot aquarium met draakvissen verloren(allemaal dood in een paar uur... omg de frustratie alles gedaan wat ik kon doen) en heb uit pure woede het koolstof filter door m'n kamer gegooid (na jaren nog de korrels her en der gevonden)
en daarnaast als aquariumhobbiest... je wilt dit TOTAAL NIET ZIEN GEBEUREN
dus probeer ik met jou te delen wat ik ervaren heb, in de hoop dat het jouw mooie visjes zal redden.

als het geen stip is denk ik meer aan een allergische reactie, en dat zou je misschien kunne verhelpen door je vissen in quarantaine te zetten in een deel van het water waar ze nu in zitten aangevuld met meer kraanwater. misschien toch teveel giftige stoffen.
je zou nog kunnen proberen om er wat bronwater bij te gooien maar dat heb ik zelf nog nooti geprobeerd, bij mij was een quarantaine in verdund eigenwater met de pomp en verwarming bij alle gevallen tot op heden genoeg. daarna met datzelfde water de cultuur opnieuw gestart en doet het 2 jaar na dato nog perfect.

doen al je vissen hetzelfde, of zijn het bepaalde sooren die 'eruit springen'qua ellendigheid?

hoe vaak vervang je die planten? ik ben zeer huiverig met planten. k heb ze meestal eerst een maand in een eigen plantenbak voordat ik ze bij m'n vissen durf te zetten. ervaring.

net zoals met nieuwe vissen, maar die heb je niet.

edit: zoals atilla al zei: verdunnen.

en let goed op je slakken. die vreten alles, waar de slakken niet aanzitten, is geen goede zaak.(nogmaals ik spreek uit wat ik heb meegemaakt, meer dan dat met je delen kan ik niet)

edit 2: ok haal de meest aangetaste vissen het eerst eruit, en de rest daarna. geloof me, het kan heel snel gaan. dat het in fasen kan je vissen besparen.
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 27-08-11 00:32, in het totaal 2 keer bewerkt

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:29

"Door gebruik van pH-minus ontstaat koolzuur. Bij overdosering kan een te grote hoeveelheid koolzuur ontstaan welke schade kan toebrengen aan vissen! Gebruik HS pH Minus niet in combinatie met andere producten waarvan de gezamenlijke uitwerking onbekend is."

Goed dat je ververst hebt!
Jammer dat je broer het middeltje er weer in heeft gedaan! Ik denk dat het beter was geweest om het even met alleen kraanwater aan te kijken.
Ik hoop dat het goedkomt! :)

Edit: heeft je vriend nadat ze ziek zijn geworden weer opnieuw ververst? want dat zou ik snel doen ZONDER dat spul.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:33

nee dat is het probleem, dat ze na verversen met spul ziek zijn geworden. verdunnen lijkt mij op dit moment samen met quarantaine voor de erge gevallen ook het beste plan :(

edit: quarantaine is omdat ik bijzonder snel vissen apart zet, uit angst dat er een 'weerstandsziekte' heerst of iets besmettelijks. zonde als het hele aquarium eraan tenonder gaat. ts heeft geen nieuwe vissen, maar wel nieuwe planten gehad...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 00:35

atilla schreef:
"Door gebruik van pH-minus ontstaat koolzuur. Bij overdosering kan een te grote hoeveelheid koolzuur ontstaan welke schade kan toebrengen aan vissen! Gebruik HS pH Minus niet in combinatie met andere producten waarvan de gezamenlijke uitwerking onbekend is."

Goed dat je ververst hebt!
Jammer dat je broer het middeltje er weer in heeft gedaan! Ik denk dat het beter was geweest om het even met alleen kraanwater aan te kijken.
Ik hoop dat het goedkomt! :)

Edit: heeft je vriend nadat ze ziek zijn geworden weer opnieuw ververst? want dat zou ik snel doen ZONDER dat spul.

hahaha niet mijn broer maar mijn vriend, ik zeg het hem net dat hij nu direct een deel water moet verversen.
het ligt ging net uit in het aquarium en ik ging even kijken en nu zie ik nog wel wat vissen bovenin zitten maar dat is meestal als het licht uitgaat, ze bewegen wel weer beter als net toen het licht aan was.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:36

Oke, ik was al bang dat haar vriend nu 50% ververst heeft en wéér dat spul heeft toegevoegd.

@TS: sorry je vriend :P las het verkeerd in de haast haha. Ik zou ruim 50% verversen voor de zekerheid :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 00:40

hoeveel water moet hij nu eruit halen dan een kwart deel?
alle vissen hebben wel wat aangetast zitten vooral op de ogen.
alleen de 2 stofzuigertjes hebben nog helemaal niks zitten, maar het gekke is dat die al zo lang leven die komen zelfs nog uit het oude aquarium waar we toen mee begonnen zijn.

ik heb het bakje schoon ik zou de vissen apart kunnen doen maar in die bak past de pomp en de verwarming niet in blijkt nu net! dat bakje is te klein :(:) :(:)
Laatst bijgewerkt door my_precious op 27-08-11 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:41

Ruim 50% zou ik doen dus 3 kwart eruit halen en aanvullen met kraanwater :)

Ik denk zelf dat quarantaine niet zoveel zin heeft omdat het in heel de bak zit.
Het zorgt ook voor een hoop stress...
Je stofzuigers... zijn denk ik corydoras? Dat zijn sterke visjes.
Ik heb ook eens een ziekte in mijn bak gehad maar mijn corydorassen hadden nergens last van :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 00:45

atilla schreef:

Ik denk zelf dat quarantaine niet zoveel zin heeft omdat het in heel de bak zit.
Ik heb ook eens een ziekte in mijn bak gehad maar mijn corydorassen hadden nergens last van :D

50% of 3 kwart want 3 kwart is als een kwart blijft zitten en 50% is de helft, ik kan het beste de helft eruit halen dan toch?
3 kwart lijkt me erg veel! dan blijft er nog een kwart over.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 00:46

atilla schreef:

ja klopt die heb ik ook ja hahaha die namen zeg dat jullie dat weten.

ohw en wat betreft planten die vervangen we eigenlijk nooit want zijn best goed, sommige wat aangereten maar herstellen zich vaak wel weer..
alleen die 2 die groot worden met die brede bladeren hebben we nu voor de 2de keer gehad en voor de 2de keer dat ze binnen een week helemaal kaal zijn en je alleen de nerf nog ziet, als er dan een nieuw blad aan komt krijgt het niet eens de tijd om te groeien die staat er ook maar een beetje gek bij dan.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:50

Ik zeg 3kwart omdat je bacteriën toch het meeste in je filter en in de bodem zitten en die zijn het belangrijkste in je aquarium. Die herstellen de bio cultuur in je bak wel weer.

Planten zijn niet echt een probleem voor de vissen, als ze dood gaan en in je bak liggen te verrotten dan kan het pas een probleem vormen doordat dan de waterkwaliteit mogelijk achteruit gaat.

edit: en dan zou ik morgen even kijken hoe het met je vissen gaat, ziet het er goed/beter uit dan zou ik morgen 25% verversen.
Zijn ze er nog net zo erg aan toe dan zou ik 50% verversen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 01:03

atilla schreef:
Ik zeg 3kwart omdat je bacteriën toch het meeste in je filter en in de bodem zitten en die zijn het belangrijkste in je aquarium. Die herstellen de bio cultuur in je bak wel weer.

Planten zijn niet echt een probleem voor de vissen, als ze dood gaan en in je bak liggen te verrotten dan kan het pas een probleem vormen doordat dan de waterkwaliteit mogelijk achteruit gaat.

edit: en dan zou ik morgen even kijken hoe het met je vissen gaat, ziet het er goed/beter uit dan zou ik morgen 25% verversen.
Zijn ze er nog net zo erg aan toe dan zou ik 50% verversen.

oke dat heb ik nu gedaan, en dan morgen weer 25% ik zal morgen overdags eens foto's maken en even plaatsen als het te zien is op de foto en als de vlekken nog niet weg zijn natuurlijk.
ik heb ze maar niet apart gedaan want ik kan de pomp en verwarming er niet in doen bij het andere bakje en anders zijn ze morgen allemaal dood.
hopelijk overleven ze het.
moet wel zeggen dat er 1 kleine is die knal geel is met en vel oranje staart die nog steeds op de bodem ligt.
hopelijk gaat die het wel redden.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 01:19

Dat is zeker een platy ?
Misschien ligt hij op de grond door de stress, dan heb je kans dat hij morgen weer rond zwemt.
Ik hoop dat het goed komt :)
Ik zie morgen de foto wel, moet eerst werken haha.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 01:22

atilla schreef:
Dat is zeker een platy ?
Misschien ligt hij op de grond door de stress, dan heb je kans dat hij morgen weer rond zwemt.
Ik hoop dat het goed komt :)
Ik zie morgen de foto wel, moet eerst werken haha.

hahaha jaa die ja en daar heb ik er nog 1 van met andere gemixte kleuren die doet nog redelijk normaal.
die hele heeft wel ook die wit wazige vlekken en ook op de ogen.
hopelijk zwemt hij/zij morgen weer rond.
ik ga ook even slapen zo en dan morgen kom ik met meer nieuws.

slaap lekker en bedankt voor alle hulp.