Begin van de avond heeft mijn kruising Vlaamse Reus voedster, onze net nieuwe Vlaamse Reus ram gegrepen, uit het niets.
Ze zaten eerst neus aan neus, gisteren en eer gisteren ook al. Dat ging zo goed, dat ik ze samen in de ren heb gezet.
Eerste instantie niks aan de hand, maar van uit het niets greep ze hem en liet niet meer los.
Met als gevolg een flink wond op zijn linker flank van goed 3 cm door snee. Zie foto's in de link.
http://94.100.120.156/1395000001-139505 ... _WoyY.jpeg
Direct de wond schoon gemaakt met gekookt water en de dierenarts gebeld, mijn eigen dierenarts had geen dienst, alleen die waar ik vroeger geen goede ervaringen mee heb gehad, maar om dat dier nu het hele weekend zo er bij te laten zitten, toch de afspraak gemaakt om langs te gaan, want het moest immers gehecht worden.
Met het scheren bleef hij braaf zitten, net als tijdens het hechten, hij is alleen plaatselijk verdoofd.
http://94.100.121.17/1395000001-1395050 ... _M27Z.jpeg
( foto van de hechtingen )
Nu mag hij niet bij zijn hok vriendje de cavia en moet hij voorlopig binnen blijven vanwege de vliegen, maar kan ik nog iets anders voor hem doen ?
Ik heb helaas nu geen binnenhok tot me beschikking, die staat bij me schoonmoeder in de kelder, welke we morgenochtend direct gaan ophalen.
Waarop hij nu even tijdelijk in het katten draag mandje de nacht moet door brengen.
En weet iemand of we het gedrag van het andere konijn nog kunnen veranderen ? Ik heb geen vertrouwen meer in haar, ook nadat ze het andere konijn door de tralies aan vliegt. Ook zij woonde samen met een cavia koppel, maar heb haar nu toch maar apart gezet, want ook die jaagt ze nu door het hok heen.
Heeft iemand tips voor ons ? Anders ben ik helaas genoodzaakt om een ander huis te zoeken voor haar, want zo kan ze helaas ook niet meer los lopen.
Alvast bedankt voor de tips.
Hier een foto van nijn zelf, hij was nog naamloos en hebben hem maar Nijn genoemd toen we bij de dierenarts waren.
Ben daar zo boos over, heb al niet echt vertrouwen in die arts die Nijn gehecht heeft.