IK heb net een duifje gevonden. Ik was bij een vriendin en die zei dat er een duif lag te rotte bij hun in een zijgangetje naar de achterpoort. Ik ben best wel een dierenliefhebber dus ik wou dat eigenlijk wel zien, toen pakte ik de duif voorzichtig op en het was helemaal niet rotten, maar hij zit vol met zijn eigen poep. En als je hem/haar een klein tikje geeft valt ze om! Ik weet bijna zeker dat ze het niet zou halen, maar wil het graag toch proberen. Wat kan ik hem geven? Brinta ofzo En dan ectra verdunt? Ik heb een 1ml spuitje toevallig liggen ongebruikt, Hier heb ik voorzichtig water mee gegeven, hij slikt (het lijkt alsof hij slikt) maar er komt er ook weer uit zijn neusgaten eruit...
Ik wil hem dadelijk even ergens in zetten zodat de poep van zijn vacht kan weken, heb al geprobeerd met babydoekjes maar dit werkt niet!
Graag iedereen die ook maar een klein beetje verstand er van heeft reageren! Hij zit nu in een binnenkooi (die staat buiten) met zaagsel, stro en hooi.
Laatst bijgewerkt door Neej op 26-08-11 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Caps uit de titel :)
heel eerlijk? nek omdraaien, beestje is al te ver heen.
Narratify
Geplaatst: 26-08-11 21:13
Wij brengen de vogels altijd naar het vogel opvang centrum in de buurt. Die hebben er veel meer verstand van en kunnen er ook beter voor zorgen. Ik weet niet of dat in de buurt is?
JuliaMaria
Geplaatst: 26-08-11 21:13
Zou die poep eerst maar even laten zitten, lijkt me niet handig om hem in deze toestand in het water te zetten... Verder heb ik er geen verstand van en hoop ik dat hij de morgen haalt....
Succes met het beestje! Lief van je.
Chessie
Geplaatst: 26-08-11 21:14
denk dat ie meer behoefte heeft aan evt vocht en rust.. als je er teveel aan wilt doen kan hij extra snel overlijden door stress.
Succes!
Elin_
Geplaatst: 26-08-11 21:14
Caira schreef:
heel eerlijk? nek omdraaien, beestje is al te ver heen.
Hier sluit ik me bij aan. Eenden en duiven zijn vaak niet te redden..
louiisie
Geplaatst: 26-08-11 21:17
Als het dier een ringetje om heeft, kun je de duivencentrale(?) bellen dan de getallen van het ringetje opgeven en dan heb je de eigenaar.. Helaas heb ik geen idee wat het nummer is sorry.
Miekemuis_
Geplaatst: 26-08-11 21:17
Brood weken in water en 'm dat papje voeren, eventueel wat d(r)uivensuiker ( ) in oplossen. Mijn oom is DA en had me dit eens aanbevolen voor een kuiken
Linsey_tiger
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-11 21:19
hij is net overleden :'( het zal wel beter voor het beestje zijn. er zit nu ook snot in zijn neusje.
Dit topic mag nu gesloten worden (Heb geen idee hoe ik die zelf doe )
Wilawander
Geplaatst: 26-08-11 21:52
Als het water door zijn neusgaten naar buiten komt dan geef je te snel het water. Je moet heel voorzichtig druppelen. Anders komt het in de longen en verslikken ze zich en overlijden ze vaak snel.
Ik zou wel heel goed je hok reinigen. Duiven worden ook wel vliegende ratten genoemd, vanwege alle ziektes die ze bij zich dragen. Ook je kleren even goed wassen.