Mijn nijntjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

qwerty14

Mijn nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 19:05

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik heb twee jonge hangoren, ze zijn super lief alleen ze vreten zo veel!!! %) Als ik ze 's avonds laat een hele bak geef is die de volgende dag al weer leeg, en dan ook helemaal! als ik ze dan weer voer geven worden ze helemaal wild en begint het hele proces opnieuw. Daardoor krijgen ze ook diarree. Nu geef ik ze 1 keer per dag, elke ochtend ong. een driekwart bakje brokjes. ook krijgen ze elke ochtend een verschrikkelijke berg hooi. Maar die is ook altijd helemaal op en hebben ze de volgende ochtend alweer verschrikkelijk honger. Ze zijn wel met z'n tweeën dus ik weet niet of ik er goed aan doe om ze minder te geven maar dan krijgen ze diarree. :n of moet ik ze gewoon zoveel eten geven als ze willen?
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IHLYJF6I.jpg/img]
ze zijn nu al wel veel groter, vooral die isabella kleurige
Kan iemand mij tips geven??

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:07

gewoon onbeperkd hooi en éém keer op een dag wat biks.. zorg dat het goede kwaliteit is.. van hooi horen ze niet aan de poeperitus te gaan.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:08

Zo veel geven als ze willen, maar met onbeperkt hooi (bij gebrek aan hooi krijgen ze diarree).
Ook zorgen dat je dat 'biks' geeft als voer (niet van die gekleurde dingen ertussen), dan eten ze wat ze nodig hebben en niet meer!
Een stukje wortel of appel op een dag is trouwens ook gezond voor ze ;).

zodiacje

Re: Mijn nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:12

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:12

44Myrthe44 schreef:
Zo veel geven als ze willen, maar met onbeperkt hooi (bij gebrek aan hooi krijgen ze diarree).
Ook zorgen dat je dat 'biks' geeft als voer (niet van die gekleurde dingen ertussen), dan eten ze wat ze nodig hebben en niet meer!
Een stukje wortel of appel op een dag is trouwens ook gezond voor ze ;).

Niet maar met :=
Biks afwegen op gewicht, 20/25 gram per kilo lichaamsgewicht. En ze dan in de gaten houden of ze niet te licht/zwaar worden, hoe hun keutels er uit zien etc.
Inderdaad: onbeperkt hooi geven.

Zolang ze hier nog niet aan gewend zijn nog even geen fruit bijgeven, dat kan de diarree dan verergeren. Gata het bovenstaande in balans dan kun je langzaamaan fruit en groenten(zie veilige lijst: bunnybunch.nl).

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze de hele dag honger hebben, hoelang heb je dag en nacht biks gegeven? :=