Afgelopen dinsdag heeft het overdag heel erg geonweerd, ik was toen werken en ze zat dus alleen thuis. Ze is toen mee geweest met de uitlaatservice, maar die was voor het onweer terug. Sinds dinsdag is ze heel bang om te wandelen, ook al onweert het niet. Ze doet even snel een plasje en draait het liefste dan weer gelijk om. Als ik haar verder laat lopen, loopt ze met haar staart strak tegen haar billen geklemd en elk ‘hard’ geluidje (plank die wordt neergelegd, een motor die zo’n knal geluid maakt) draait ze in blinde paniek om en wilt ze naar huis. Ze loopt overigens altijd los omdat ik in een buitengebied woon. Als ik een bal meeneem (en daar is ze echt gek op en dat is nog een understatement) is ze wel enthousiast. Maar zelfs dan blijft ze het liefste rondom huis en bij een ‘hard’ geluid draait ze om.
Toen het van de week ’s nachts heeft geonweerd, is mijn vriend nog bij haar gaan kijken. Maar daar sliep ze dwars doorheen.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aanmoet, moet ik streng zijn en haar laten lopen? Of juist rustig aan steeds meer laten lopen? Thuis binnen harde geluiden maken zodat ze er weer aan went? Ik weet het niet zo goed meer. Ze is nu bij mijn moeder thuis, speciaal geregeld zodat ze niet weer alleen is met het onweer. Maar dat kan ik natuurlijk niet altijd regelen. En het weer werkt ook absoluut niet mee
.Kleine kanttekening is wel dat ik zelf absoluut niet van onweer hou, dus als het hard ging ik best wel stress naar haar overgebracht kan hebben. Ik heb dit wel zoveel mogelijk proberen te voorkomen, maar je kan niet alles tegenhouden.