Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SnuitjeLove schreef:Honden moet je juist even streng toespreken als ze bang zijn, omdat wanneer je ze wil gaan 'troosten' dit bange gedrag alleen erger wordt.
SnuitjeLove schreef:Honden moet je juist even streng toespreken als ze bang zijn, omdat wanneer je ze wil gaan 'troosten' dit bange gedrag alleen erger wordt.
Ik heb een hele gevoelige hond (border collie) en die is helaas ook bang voor onweer en vuurwerk. Als ik haar iedere keer streng toe zou spreken dan heb ik over een maand geen hond meer over. Het beste helpt inderdaad ofwel negeren, ofwel hele hele bange honden mogen gewoon geaaid worden. Het is geen oplossing, maar wel een methode dat het in ieder geval niet verergerd. Gerichte training zal het eea kunnen verbeteren.
(maar alles beter dan een pissende poes op je bank, kleding, dekbed etc) 

Iris82 schreef:SnuitjeLove schreef:Honden moet je juist even streng toespreken als ze bang zijn, omdat wanneer je ze wil gaan 'troosten' dit bange gedrag alleen erger wordt.
Nee dat heeft geen zin.Ik heb een hele gevoelige hond (border collie) en die is helaas ook bang voor onweer en vuurwerk. Als ik haar iedere keer streng toe zou spreken dan heb ik over een maand geen hond meer over. Het beste helpt inderdaad ofwel negeren, ofwel hele hele bange honden mogen gewoon geaaid worden. Het is geen oplossing, maar wel een methode dat het in ieder geval niet verergerd. Gerichte training zal het eea kunnen verbeteren.
lisch schreef:bach remedi te verkrijgen bij de drogist! werkt erg goed bij ons hondje.! ook bij vuurwerk bijv. mischien even proberen?

saga schreef:Thx voor alle goede tips! Ik ga kijken of ik een cd kan vinden met onweers geluiden en vuurwerk en dan ga ik oefenen daarmee. Vind het een erg goed idee