Knuffel voor mijn konijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Isa

Knuffel voor mijn konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:19

Hallo!

Mijn konijn is helemaal gek van handdoeken, ze gaat er in liggen en mee spelen.
Nu dacht ik kan ik mijn konijn ook een knuffeltje geven?
Zal ze zich hier ook aan hechten?

Alvast bedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:25

Ja, volgen mij wel,
maar misschien mist hij een vriendje?
en is dit zijn reactie... :)

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:28

passieAppel schreef:
Ja, volgen mij wel,

Ja ik weet het.. alleen mijn ouders vinden het niet goed om er nog een bij te nemen...
Dat past niet echt in de kamer..
zou je een konijn ook gewoon zomaar buiten kunnen zetten in een buitenhok?
of kan dat niet ivm vacht en de temperatuur enzo..?

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:37

il_horse schreef:
passieAppel schreef:
Ja, volgen mij wel,

Ja ik weet het.. alleen mijn ouders vinden het niet goed om er nog een bij te nemen...
Dat past niet echt in de kamer..
zou je een konijn ook gewoon zomaar buiten kunnen zetten in een buitenhok?
of kan dat niet ivm vacht en de temperatuur enzo..?

Nu is wel een redelijke tijd ja, mijn konijnen gaan binnenkort ook naar buiten.
Zolang het nachthok tochtvrij is is het te doen;)

Een soortgenoot is wel beter voor je konijn, het beste is een gecastreerde ram+voedster;)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:41

Een konijn kan ook buiten staan in een buitenhok ja. Als je ze overplaatst van binnen naar buiten zorg dan wel dat de temperatuur ongeveer het zelfde is(niet midden in de winter opeens in de kou zetten). Als ze er zo aan wennen kunnen ze prima buiten staan. Zorg wel dat ze een beschut deel hebben in het hok voor de wind en regen. En zorg in de zomer dat het hok uit de zon staat, zodat het niet gloeiend heet wordt daar binnen. Toen wij konijnen hadden stonden ze ook altijd buiten (op enkele na). Ging prima, zelfs in de ren (met hok natuurlijk) in de winter.

Oh en mijn konijn, een mannetje, had ook een knuffel. En die ging er altijd op rijen :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:46

Een konijn buiten houden in een nachthok die windvrij staat is heel goed te doen. Hierbij moet je er inderdaad op letten dat de overgang van binnen naar buiten qua temperatuur met elkaar overeenkomt. Als je besluit je konijn naar buiten te doen kun je het beste ook meteen kijken naar een andere konijn om je konijn gezelschap te houden. Konijnen zijn namelijk groepsdieren en voelen zich vaak eenzaam wanneer ze alleen gehouden worden.
Als je een andere konijn zoekt kun je contact opnemen met een konijnenopvang bij je in de buurt, zij helpen je dan bij het uitzoeken van een konijn dat bij jouw konijn past.

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:05

Oke! bedankt allemaal!
ik zal het eens overleggen met mijn ouders..
Maar is het ook handig om eventueel te kijken naar leeftijd als ik er een bij neem?
dat ze even oud zijn zegmaar?

WinSel

Re: Knuffel voor mijn konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:14

Je kan bij een opvang langs gaan en daar zoeken ze dan een match uit
Heb je een ram of voedster ? als je een ram hebt laat em dan eerst castreren en zoek er dan een voedster bij, als je een voedster hebt moet je er een gecastreerde ram bij zoeken
Maar in een opvang helpen ze je daar wel mee
Leeftijd is niet zo belangrijk, als de klik er maar is, maar een konijn jonger dan 3-4 maand moet je niet koppelen want die snappen nog niks van de rangorde en kunnen zich dan niet afweren

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:42

Wij hadden echter een groep in een ren met jong en oud, dus leeftijd is idd niet zo belangrijk.
Een voedster en een gecastreerde ram is idd de beste combinatie.
Als je ze gaat koppelen, zet ze dan bij elkaar, geef ze genoeg ruimte en blijf erbij of het goed gaat. Ze kunnen achter elkaar gaan rennen, op elkaar rijen en doen, maar dat is allemaal om de rangorde te bepalen. Als je maar in de gaten houdt dat ze niet echt gaan vechten. En laat ze zelf naar elkaar toe komen, dus niet heel de tijd bij elkaar zetten als er een weg loopt :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:51

Maar als TS naar een opvang gaat word daar gekoppeld :)
En kun je dus meteen zien of het klikt of niet

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:57

ik heb mijn konijn binnen, maar de deur is gewoon open..
hij kiest zelf of hij buiten of binnen wil spelen, en je merkt heel goed wanneer hij het lekker weer vind.
te zonnig is hij binnen, regen of te koud is hij ook binnen, maar toch het liefste veel buiten.

ik heb ooit kattenspeeltjes voor hem gekocht, en die muis heeft hij helemaal vermoord 0_0 hij holt er ook achteraan als je zon speeltje wegrolt haha. Het is net een hondje.
maar hij komt dan ook aan geholt als je hem roept.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:55

@WinSel jaa dat kan ook, ik heb geen idee van opvangen, heb daar eigenlijk nog nooit een dier gehaald. Dus dan kunnen ze gewoon al bij elkaar om te zien of ze elkaar mogen? Dat is wel handig ja, kun je nooit een dier kopen die je daarna weer moet verkopen, omdat het niet gaat tussen de twee. En je geeft een konijntje in de opvang weer een leuk huisje.

Wij hadden ook wel eens van die balletjes waar je snoepjes in kan doen, met een gat erin. En dan moeten ze het rollen om ze eruit te krijgen. Die dingen heb je ook voor meerdere dieren x3 Maar mijn konijntjes gingen daar ook mee aan de slag.
We hadden ook een zandbak in de ren, dat vond er een echt helemaal geweldig haha. Maarja je moet wel een zandbak in je tuin hebben willen staan dan :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:16

De mensen van opvangcentra kennen de karakters van de dieren die er zitten en kunnen zo dus een geschikte match uitzoeken, ze worden daar dan gekoppeld ( je moet dus wel je eigen konijn mee nemen ) en dan kun je meteen zien of het klikt, klikt het niet, dan word er een ander konijn geprobeerd.
Ze hebben veel verstand van de dieren en geven juiste informatie