Leuker leven voor goudvis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DreamAngel

Leuker leven voor goudvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 09:28

Ik heb sinds kort een goudvis geadopteerd van het broertje van een vriendin van mij. De goudvis werd niet goed behandeld en is nu bij mij. Ik heb (tot nu toe) alleen nog maar een goudvissenkom (niet rond) met water erin en ik wil het een beetje opvrolijken. Ik zit er aan te denken nog een goudvis te nemen als maatje en zand voor op de bodem en wat plantjes. Heeft iemand nog leuke ideeen? Alvast bedankt!

Hhilde

Re: Leuker leven voor goudvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:32

Ik denk dat je dan sowieso een groter verblijf moet aanschaffen. Een normale kom is vaak te klein voor één goudvis, laat staan voor twee. Je hebt in de dierenwinkel heel veel leuke dingen om in je verblijf te zetten, zoals kleine kasteeltjes, dingen waar ze doorheen kunnen zwemmen, etc. Maar een groter verblijf is echt noodzakelijk! Of ik maak een hele andere voorstelling van jouw kom dan het in werkelijkheid is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:33

Lekker grote bak. Minstens 8 x de lengte van de vis. Goudvissen kunnen namelijk erg groot en oud worden, maar worden dit vaak niet door een te kleine leefomgeving.
Pompje erin zodat het water lekker schoon blijft. Verder kan je makkelijke plantjes erin zetten zoals Cabomba of Waterpest of Penningkruid.

Grind, steentjes ofzo op de bodem en dan ziet het er al een stuk leuker uit.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:36

De goudvis werd niet goed behandeld?????? :evaw:

Zou zo wie zo plantjes erin doen. Staat niet alleen gezellig, maar is ook erg belangrijk voor zuurstof in het water. Deze wel regelmatig vervangen. Verder hebben ze in de dierenwinkel heel veel leuke dingen voor in een aquarium.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:37

Een aquarium aanschaffen van zo'n 1.20 m, zand op de bodem (geen grind!) en een zwaar filter aangezien goudvissen ontzettende vervuilers zijn.
Het allerbeste zou overigens zijn om de goudvis naar iemand met een vijver met meerdere goudvissen te brengen.

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 10:06

De kom is 50 bij 30 cm en over 2 maanden gaat hij verhuizen naar de buren, want die gaan een slootje in hun tuin maken en ik ben ook niet zo'n vissenliefhebber :P Ja, die jongen gaf hem soms geen eten en ging hem een beetje pesten, meer wilde ik er niet van weten. Ik ga vanmiddag bij de dierenwinkel langs voor zand, plantjes en van die speelhuisjes. Ik heb nog wat schelpen gevonden die ik ooit uit Texel heb meegenomen, die ga ik er ook in doen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:24

Geen schelpen in 't water doen, die geven erg veel kalk af wat de samenstelling van je water beinvloedt.
Van die speelhuisjes hebben je vissen verder niks aan, dus als ze over 2 maanden bij de buren komen te wonen zou ik zeggen, laat die maar in de winkel staan.
Nemen de buren zelf wel ook goudvissen?

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 17:38

Oh, oke, bedankt! Ja, ze hebben al een aantal goudvissen maar ze wilden ze ook een beter leven geven, vandaar het slootje ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:40

is het niet een sluierstaartvis? :o

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 17:50

Sluierstaartvis? :?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:10

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:13

Vroeger had ik sluierstaarten,daar lag een laagje zand onder op de bodem,met daaroverheen (sier)steentjes,vissen vonden het geweldig om daar in te wroeten,ze vermaakten zich opperbest! :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:16

Mochten de buren de vis niet willen, wij hebben nog jonge vissen nodig in onze vijver! wij hebben goud/zilverwinders, shubunkins, gele goudvissen, sluierstaarten en twee zonnenbaarsjes. Vriendjes genoeg toch?

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 19:38

@ _Tara_ : Nee, het is geen sluierstaartvis :P ;)
@ FlorisSam : Ik heb vanmiddag ook van die steentjes gekocht, heb nu wel een grappig patroon gemaakt van zand en op sommige plekken wat steentjes, vind het visje wel leuk :)
@ Danique_G : Dankjewel, ik laat het je weten als het burenplan niet doorgaat ;)

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 14:26

Even een update: Het gaat goed met de vis :) Hij zwemt nu met allemaal nieuwe vriendjes en vriendinnetjes rond in een vijvertje en maakt het goed :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:49

Super om te horen!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:00

Goed, goudvissen zijn eigenlijk geen aquariumvissen. Ze hebben per vis minstens 40 liter water nodig....

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:26

Kuggur schreef:
Goed, goudvissen zijn eigenlijk geen aquariumvissen. Ze hebben per vis minstens 40 liter water nodig....

gewone goudvissen moeten in een vijver en sluierstaarten hebben minstens 50 lite nodig.