Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbey

Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:21

Mijn beiden honden zijn naar mijn vader gegaan (gaat om 2 Bordeaux Dogs) toen ik en mijn vriend op vakantie waren. Nou kregen we hem niet te pakken, en om het verhaal even kort te maken zit hij nu vast. Mijn honden waren op dat moment binnen in het huis, en nou zij iemand me misschien zitten ze in het asiel.. En ja hoor, ik zie een van mijn honden dus op een asielsite staan.
Politie Helmond kan hier niets mee, daar voor zou ik dus naar Kerkrade moeten. (Of ja, mijn vader is nu in Maastricht)
Gister heeft mijn vriend gebeld naar het asiel, met de vraag of er nog een hond bij de hond op de site was. Mensen reageerde met, o u weet dus van wie die persoon is. Waar op mijn vriend heeft gezegd dat dat klopte, waar na er op gehangen werd.
Nu zit ik dus echt met m'n handen in het haar, mijn moeder heeft geen auto en ik ben 16. Vervoer zal heel moeilijk te regelen zijn, ook omdat ik door dit verhaal nu ook meerdere kosten er bij heb gekregen. (Pony's, wat nu dus heel krap zit en ik niets over houd)
Nu wilde ik straks het dierenasiel bellen. Is er de mogelijkheid dat ik ze terug krijg, iemand tips voor me? Ik kan zo pas weer bellen aangezien mijn moeder er dan is. Om ze terug te halen uit het asiel als gewone koper zou me 125 p.s zijn, wat nu dus helemaal niet haalbaar is..

Ik hoop dat jullie dit verhaal begrijpen..

kleinvosje

Re: Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:24

Waarschijnlijk krijg je de honden gewoon terug, als je aan kunt tonen dat het jouw honden zijn. Je zult dan alleen wel de kosten voor het verblijf in het asiel moeten betalen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:25

Wat een verschrikkelijk verhaal en ik zou er inderdaad ook helemaal gek van worden!!
Als het goed is, moet een asiel een hond die binnen gebracht wordt, een aantal dagen daar houden vóórdat deze ter herplaatsing aangeboden kan/mag worden.
Is er niet een vriend(in)/kennis o.i.d. die voor je naar het asiel kan gaan en daar het verhaal doen??
Helaas woon ik totaal niet in de buurt, anders had ik dat wel voor je willen doen.
Hoop op een goede afloop!!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:26

Als ik het goed versta ben je op vakantie vertrokken toen je hond weg gelopen was ?

Thats_Me

Wat een verschrikkelijk nare situatie sterkte er mee. Er zijn kosten gemaakt voor de opvang van je dieren dus mocht je ze gewoon terug willen krijgen dan denk ik dat het je ook wel geld gaat kosten.

Bel eerst maar eens het asiel en wacht dan even af. Als het jouw dieren zijn en je kunt dat aantonen dan moet je ze vast terug kunnen krijgen. Of staan ze wel op naam van je vader? Ik denk trouwens dat beter je moeder kan bellen want dieren worden sowieso niet aan minderjarigen meegegeven.

@ Kentaro dat is zo met dieren die komen aanlopen. Niet als ze in beslag genomen worden. Dan worden ze door een dierenarts bekeken en als ze gezond zijn gaan ze gelijk op voor adoptie.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 24-08-11 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

heb je een paspoort voor die honden ofzo?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:27

_Bonte_ schreef:
Als ik het goed versta ben je op vakantie vertrokken toen je hond weg gelopen was ?

Ik heb het op meerdere manieren geprobeerd, maar ik begrijp niet hoe je dít uit de OP kan halen. :')

Laura_x_

Gewoon met de paspoorten daarheen gaan? Je hebt ook openbaar vervoer ;)

SuzanLarissa

_Bonte_ schreef:

Je moet wel even goed lezen, honden zijn ondergebracht bij vader.
Vader in de gevangenis en honden zijn ondergebracht in het asiel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:28

waarom heeft je vader dat niet even verteld?
En ook even doorgegeven waar de honden waren?
Vreemd verhaal hoor....ik denk al je het uitlegt je ze gewoon meekrijgt,jij kunt hier toch niets aan doen?

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:28

Ik weet zo niemand die me zou willen kunnen helpen om er naar toe te kunnen, heb dus ook geen geld om er met de trein heen er naar toe te gaan..

Ik heb geen paspoorten, mijn vader heeft ze ooit aan me gegeven en dat ligt waarschijnlijk nog in het huis.

Ik heb enkel bewijs foto's..

@ Geerke: Je mag maar een telefoontje doen, en dat zal hij waarschijnlijk naar een advocaat hebben gedaan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:29

_Bonte_ schreef:

Goed lezen.
TS heeft haar vader op de honden laten passen. Omdat zij op vakantie ging

Wat vervelens TS. Ben je al bij het asiel binnen geweest? Als jij kan aantonen dat het jou honden zijn, lijkt me dat je ze weer terug kan krijgen zonder 125 p s neer te tellen.
Als langsgaan geen optie is, belletje doen?
Laatst bijgewerkt door Sani op 24-08-11 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

[quote="@ Kentaro dat is zo met dieren die komen aanlopen. Niet als ze in beslag genomen worden. Dan worden ze door een dierenarts bekeken en als ze gezond zijn gaan ze gelijk op voor adoptie.[/quote]

Meen je dat nu??? Maar het zijn toch niet de honden van de persoon waarbij ze in beslag genomen zijn!!
(ben nu helemaal blij dat m'n beestjes altijd mee op vakantie gaan, en niet naar iemand anders... }:0 :D )

kleinvosje

Heb je dan geen sleutel van het huis van je vader zodat je erin kunt om te gaan zoeken?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:30

je zegt dat je heel krap zit met geld, kun niet wat van je moeder lenen, en dan later weer terugbetalen ofzo? :?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:31

Thats_Me schreef:
@ Kentaro dat is zo met dieren die komen aanlopen. Niet als ze in beslag genomen worden. Dan worden ze door een dierenarts bekeken en als ze gezond zijn gaan ze gelijk op voor adoptie.

Hier ben ik het niet mee eens, ook dieren die van een eigenaar zijn en onvrijwillig in het asiel zitten, moeten er minstens zoveel dagen zitten voor ze weg mogen naar een nieuwe eigenaar.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:31

ik ben blijven hangen bij het zinnetje en las " mijn honden zouden naar mijn vader gaan ,maar we kregen hem niet te pakken"

:') Sorry ...

WANNEER kom je terug van vakantie zodat je zelf je verhaal daar kunt doen ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:32

Zijn ze gechipt?? En zo ja, op welke naam/adres staan de chip's??

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:32

Zijn de honden niet gechipt dan? Ze moeten toch gechipt zijn?
Waar zitten ze in het asiel? Ik woon dicht bij Maastricht, als ze daar zitten wil ik gerust eens voor je
gaan kyken.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:33

SuzanLarissa schreef:
_Bonte_ schreef:

Je moet wel even goed lezen, honden zijn ondergebracht bij vader.
Vader in de gevangenis en honden zijn ondergebracht in het asiel.

Sorry hoopte het duidelijk te hebben geschreven,
maar kan verwarring begrijpen. Mijn honden zijn inderdaad naar mijn vader gegaan toen we op vakantie waren, en mijn vader is aan huis opgepakt, en zit nu dus in de gevangenis.

Sleutel heb ik niet, ik kom er eigenlijk niet zo vaak maar weet dat hij dus even gek met de honden als mij is.

@Sjors493: Mijn moeder heeft een uitkering en nog 2 kleine kids,
zij regelt de paarden nu met veel moeite en ik kan pas over een maand een krantenwijk nemen, dat had ik gister al meteen geregeld.

_Bonte_: Ik ben dus al terug, en had geprobeerd mijn vader te bereiken.
Na heel wat uit zoeken en van andere te horen gekregen te hebben weten we dus sinds eergister dat hij daar zit.

lesilla

Re: Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:35

Ok, ik begrijp het eindelijk. Geen advies, maar wens je veel succes.
Een tweede vraag is als je ze hebt, kan je er wel voor zorgen/betalen?

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:35

DaisNBenj schreef:
Zijn de honden niet gechipt dan? Ze moeten toch gechipt zijn?
Waar zitten ze in het asiel? Ik woon dicht bij Maastricht, als ze daar zitten wil ik gerust eens voor je
gaan kyken.

In Mijnstreek.
Ik betwijfel overigens of de andere hond nog in leven is, of ze die niet een spuit hebben gegeven. Ivm. die heel waaks is over mijn vader en mij, en als ze een inval doen komen ze zo met ze achten binnen.. Ik ben dus bang dat die mijn vader heeft proberen te beschermen. De hond die op de site staat, de jongste is net een schoothondje en zou dus niets doen.
Ik heb ze van mijn vader, ik ben minderjarig en waarschijnlijk staan ze op mijn vaders adres.

lesilla: Ik kan er gewoon voor zorgen.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:36

Ik vind niet dat de TS zich hier hoeft te verantwoorden of ze honden of paarden kan betalen.
Ze wilt enkel advies over hoe ze ze kan terug krijgen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:36

Sterker nog, mogen ze helemaal niet van eigenaar laten wisselen tenzij er een afstandsverklaring getekend is. Ze komen vaak in een speciaal pension terecht en niet in een regulier asiel.

TS, ik hoop dat je er achter komt waar jouw honden zijn en dat jij kan aantonen dat je de rechtmatige eigenaar bent.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:37

kleinvosje schreef:
Thats_Me schreef:

Hier ben ik het niet mee eens, ook dieren die van een eigenaar zijn en onvrijwillig in het asiel zitten, moeten er minstens zoveel dagen zitten voor ze weg mogen naar een nieuwe eigenaar.

Je kunt het er niet mee eens zijn maar zo gaat het dus wel :) Er zijn wel uitzonderingen maar dat ligt aan de politie wat die aan het asiel heeft doorgegeven.

TS als je geen papieren of niks hebt dan wordt het denk ik erg lastig. Heb je wel chipnummers, rekeningen waarmee je kunt aantonen dat jij voor de dieren zorgt, dierenarts gegevens dat jij altijd met de dieren heen gaat, oftewel van alles waarmee je kunt aantonen dat de dieren van jouw zijn?