Konijn erbij nemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Konijn erbij nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:05

Ik heb 2 voedsters van 4 die al hun hele leven bij elkaar zijn.

Ze zijn smoorverliefd en wassen en kroelen de hele dag, ze stonden altijd bij mijn moeder in een groot hok, maar nu ik zelf een huis gekocht heb hebben we in de tuin een groot hok laten bouwen van 150 lang en 80 breed, volledig geisoleerd, en op de vloeren ligt een afgekitte rubberen mat (zoals in een paardenstal) voor de kou en ook zodat je makkelijk de tuinslang erin kan doen om eens goed schoon te maken. In het midden hebben ze een verdieping waar ze op kunnen springen ook voorzien van rubber. Het hok staat op 80 cm hoge poten en dmv een kattenluik kunnen ze naar beneden naar de 6 meter lange en 2 meter brede ren. Onder het hok in het bestraat en verder is het een zandvlakte met ingegraven gaas. Ze mogen onder toezicht grazen op het grasveld.

Maar nu vind ik het hok wel érg groot voor 2 kleine konijntjes, en zit er erover te denken een konijntje uit de opvang te halen. Maar het grotere konijn is best dominant. Voor ons is ze heel lief, maar als de kat bv in de ren komt jaagt ze hem er zo uit. Ik ben bang dat ze het nieuwe konijn ook wil wegjagen.

Zou het verstandig zijn er een gecastreerde man bij de nemen?
Ik heb dezelfde vraag ookal naar konijnenopvang Goofy gestuurd.

Gr Claudia

Wiesiesisi

Re: Konijn erbij nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:08

ja, dat zou ik sowieso doen want voedster onder elkaar wordt dus altijd ruzie. tenzij ze dus van af het begin bij elkaar zijn! nou, succes er mee!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:10

Wiesiesisi schreef:
ja, dat zou ik sowieso doen want voedster onder elkaar wordt dus altijd ruzie. tenzij ze dus van af het begin bij elkaar zijn! nou, succes er mee!

Maar mijn twee voedsters zijn al een stelletje, ik ben bang dat een gecastreerde man wordt weg gejaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:10

Nee, ik zou er niet aan beginnen...
Het hok klinkt heel erg leuk! :)

Volgens mij, als een konijn niet alleen is kan het geen kwaad :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:40

Ik zou het lekker zo laten.

Trouwens, een hok is nooit te groot natuurlijk. Een wei is voor een paard ook nooit te groot. Heerlijk toch, een beetje de ruimte hebben. En hoe meer ruimte, hoe beter.