Maar ik hoop toch echt dat jullie me kunnen helpen.
Wij (mijn vriend en ik) gaan samenwonen. Nu wil ik heel graag een huisdier (vogel(s) komt er zowiezo), maar ik wil ook heel graag een “ knuffel” dier.
Nu is voor mij een cavia/rat/hamster etc. geen optie. Deze beestjes gaan gewoon veel te snel dood, en afscheid nemen vind ik verschrikkelijk. En ook konijnen worden vaker maar 3 tot 5 jaar dan dat ze de 12 jaar halen.
Ik zou heel graag een kat willen, maar mijn vriend vind deze vies (vraag me niet waarom, iets met haren, maar ja die hebben andere dieren ook zou je zeggen
).Een hond dan?, ja ik zou wel willen, maar we zijn te weinig thuis om deze te hebben, eigenlijk geen probleem want mijn vriend zou deze mee kunnen nemen naar zijn werk. Alleen wil hij geen (middel)grote hond in zijn auto.
En ik hoef dus weer niet zo’n keffertje. Als ik een keer alleen thuis ben, wil ik wel een hond in huis, en geen iets te groot uitgevallen rat.
Nu hoop ik dus dat jullie me kunnen helpen. Ik denk nog steeds dat een kat “DE OPLOSSING” is, nu nog mijn vriend overtuigen. Hoe dit te doen, of hebben jullie eventueel nog andere “ dieren” die aan mijn voorwaarden voldoen (moet knuffelig zijn, moet paar uur alleen kunnen zitten, oud worden ca. 10/15 tot 20 jaar (ouder mag uiteraard ook!).
Die dieren moeten in goede gezondheid zeker wel 8-12 jaar kunnen worden. Zélfs die uit de dierenwinkel

).