degoe ontsnapt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

degoe ontsnapt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:30

'Ach welneee, hij kan echt niet via dat gat eruit hoor!'
Zodoende mijn vader gisterenavond toen mijn degoe Eddie een ware ontsnappingspoging aan het doen was :+ die vannacht/vanochtend duidelijk gelukt is, aangezien enkel Richie nog in de bak zit en Eddie niet meer. Deuren gesloten houden, katten buiten (die vinden hem namelijk wel denk ik). Maar is er een manier hoe je dat beestje kan lokken? Ze zijn namelijk razend snel, en ze kunnen zich blijkbaar ook erg goed verstoppen :D tips?

Thats_Me

Re: degoe ontsnapt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:08

Whaaaa, dat doet me denken aan die drie van mij die m'n buurvrouw heeft laten ontsnappen :+ Tja, katten had ik niet en het huis was erg vlak.

Waarschijnlijk heeft hij zich nu ergens onder verscholen. Als je stil bent zal die wel langzaam op onderzoek uitgaan. Ik zou iets pakken waar je hem in kan jagen. Ik had toen voor die laatste van mij zo'n grote bigshopper gepakt en voor het gat gelegd waar hij door moest. Daar rende hij toen in en dan is het echt snel reageren en tas omhoog tillen, fleecedeken er over mikken (ze kunnen namelijk heel hoog springen en zeker in paniek) en toen weer terug bij z'n broertjes die ik inmiddels gevangen had.

Ook potjes kunnen wel helpen maar mijn ervaring daarmee is, is dat ze er eerder uit weer uit zijn dan dat jij er bij bent.

Oftewel wees creatief en zoek voor nu in de kleine knusse hoekjes, achter de bank/kast etc.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:10

Ik heb ontsnapte muizen gevangen door juist wel de ratten in te zetten. Die hadden ze inderdaad zo gevonden en daardoor kon ik ze weer vangen. :) Vorige poster geeft inderdaad goede tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:27

Ik denk dat ongeveer alle dingen die ik kan bedenken 2 boven mij staan! :')
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:07

Goed, ik weet inmiddels waar hij zit :') achter de koelkast zit een soort gleuf en daar zit hij in _O-
Ik blijf proberen om 'm te pakken :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:09

Toen de muizen in een gleuf zaten heb ik een lange lat gepakt en die aan 1 kant eronder gestoken en dan naar de andere kant geveegd. Daar zat iemand klaar met een plastic bak om die over de muizen te gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:16

Klopt, maar er zitten allemaal draden etc in de weg dus gaat lastig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:52

Gevangen :):)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:55

Hoe heb je hem gevangen? :D

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:55

gelukkig maar:)

maar ben je daar echt 6 uur mee bezig geweest?? :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:56

Miracle_ schreef:
Hoe heb je hem gevangen? :D

Dat willen we natuurlijk weten nu!
Gelukkig maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:57

Nee :')
Men wacht op een hulpende hand in de vorm van een vader, die het uiteraard meteen voor elkaar krijgt >;)
Heeft met een liniaal Eddie een beetje op zitten 'jagen' en er vanonder gejaagd, en er vervolgens zo'n beetje op duiken zogauw hij er vanonder komt :')

Maar goed, Eddie en Richie zijn weer verenigd :))

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:02

hahahaha
slimmerd