Nieuwe aanwinst *Zara*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Nieuwe aanwinst *Zara*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 14:32

Eergisteren vroeg een vriendin me of ik iemand kende die graag nog een hondje zou willen. Het ging over een 4jarige stafford die op zoek was naar een nieuw baasje, omdat haar baasje niet meer met haar kon gaan wandelen (fysiek gehandicapt).

Zodoende zijn ik en mijn vriend gisteren naar haar gaan kijken. En we hebben haar maar meteen mee genomen!
Ze ging als vanzelf de auto in, en is heerlijk rustig in huis. Alleen met de katten klikt het niet zo heel goed.
Onze kater negeert Zara gewoon, en dan laat Zara hem ook gewoon doen. Maar Nala, onze kattin, die heeft echt een hemelse schrik van Zara. Gisteren zat ze uren op het terras, arm beestje. Vandaag gaat het al wat beter, ze sluipt als het ware door het appartement wanneer ze durft, maar ze durft al, en dat is al iets. Ze is net ook nog wat komen flodderen op het bed. Maar als ze Zara dan ziet, kruipt ze weer onder het bed. Ik denk niet dat Zara iets naar Nala zou doen, maar feit is dat Nala het altijd op een lopen zet en dat Zara dat wel spannend vind :+ Ach, dat betert nog wel!

Afbeelding

Ze heeft gisteren trouwens al een vriendje gemaakt; Jacky; de staff van vrienden die in hetzelfde gebouw als wij wonen. Gisteren vormden ze samen een front tegen 2 yorkshires die tegen hen begonnen te blaffen :+

Afbeelding
*Jacky & Zara*

Anoniem

Re: Nieuwe aanwinst *Zara*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:57

Wat leuk! :)
Nog veel plezier!

Wesco

Re: Nieuwe aanwinst *Zara*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:02

Gefelicteerd, met jullie nieuwe hond. Kijk je wel goed uit met de katten?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 17:18

meissielief schreef:
Gefelicteerd, met jullie nieuwe hond. Kijk je wel goed uit met de katten?

Ja hoor 's nachts zetten we een hoekje af voor Zara, zodat ze niet aan de katten kan. Er moest maar eens iets gebeuren he. Zo hebben we het afgelopen nacht ook gedaan, en Zara zat er niks mee in. We hebben haar gisterenavond ook een half uurtje in de gang gelegd, zodat Nala even tot rust kon komen, en dat vond ze ook niet erg.

Het is niet zo dat Zara ze zomaar achterna zit ofzo hoor. Terwijl ik dit typ, loopt mijn kater op 2 metertjes voorbij Zara, en die kijkt alleen maar. Als hij het echter op een paniekerig lopen zet, vind zij dat wel interessant :+ Maar zolang de poezen rustig aan doen, kijkt Zara alleen maar hoor. En verder zorgen we ervoor dat de katten hun kunnen terug trekken, achter de keukenkast bv of ergens hoog zoals op de vensterbanken. Zara geraakt ook niet onder het bed, en daar heeft Nala haar fort gebouwd. Daar heeft ze de hele nacht geslapen, ze moest eens weten dat Zara anderhalve meter verder lag *D

Het probleem is vooral Nala. Ze is de hele tijd ontzettend op haar hoede, en zodra ze Zara ziet verstijft ze helemaal. Of ze draait terug, en Zara doet niks, of ze zet het op een lopen en Zara wil mee spelen.

Zara ként katten, en zal er niet zomaar achteraan hollen. Maar als de kat het als eerste op de loop gaat, rent ze er wel achter. En hier loopt Simba net weer voorbij, en Zara volgt hem met haar oogjes. Hij nestelt zich knusjes neer.. Op de grond, open en bloot voor Zara :o Maar hij snapt ondertussen al dat als hij rustig is, Zara hem met rust laat :)