. Ik heb 2 poezen thuis. Ongeveer 2 maanden geleden werd Muisje erg ziek en zijn we naar de dierenarts gegaan. Deze constateerde door even heel snel te kijken een keelontsteking en we kregen medicijnen. Muisje knapte op maar na 3 weken was het weer zo ontzettend slecht met haar, en zijn we naar een andere kliniek gegaan.Er werd bloed afgenomen, we kregen ab mee naar huis en de volgende dag kregen we de uitslag. We moesten direct weer met haar naar de kliniek, haar bloedwaarde was 0.13 en deze moet tussen de 0.25 en 0.45 liggen! Ernstige bloedarmoede dus. Weer bloed af laten nemen wat echt een hel was. Ook voelde ze aan haar buikje en vertrouwde haar niertje niet echt, dusssssssss een echo laten maken. Inmiddels moest muisje 6 pillen per dag waaronder ook prednison.
De uitslag van de echo: dacht dat ik door de grond zakte, muisje heeft pkd in vergevorderd stadium!!!! En zal dus niet veel ouder meer worden dan dat ze nu is 4!!!!!!!!
Waar ik nu mee zit is met onze andere poes Rambo. Ze mist haar zusje heel erg terwijl muisje er nog wel is. Muisje wil niet meer spelen en ligt veel te slapen ( volgens de doktoren werken haar nieren nu nog wel dus hoef haar voorlopig nog niet in te laten slapen ). Rambo is vanaf dat ze hier was samen met muis opgegroeid en weet dus niet wat het is om alleen te zijn.
Ik wil Muisje absoluut never never nooit vervangen, maar zit er voor Rambo sterk aan te denken om toch een kitten erbij te nemen, zodat als we de verschrikkelijke beslissing moeten nemen over Muis, Rambo iig al gewend is aan de andere kat en dus niet alleen is.
Waar ik alleen bang voor ben, is het niet te stressvol voor Muis????? Kunnen jullie mij advies geven?!?!?!?
Sorry voor mijn lange verhaal
Maar wat vreselijk zeg voor muis
komen we zeker bij jou een nieuw zusje voor Rambo uitkiezen!

. Ik ga het zeker proberen met haar! Vanmiddag viel ze zo maar uit het niets Muisje aan terwijl deze sliep
Heeft ze echt nog nooit gedaan! En ze krijgt niet minder aandacht dan Muis. Misschien dat ze voelt dat Muisje zo ziek is ofzo