met als gevolg, 1 grote krasboel. even balen maar goed, dat weet je met beesten.salontafel blijft hij nu vanaf. op het dressoir staan ook 2 grote krassen omdat er blijkbaar iets opstond wat hij intressant vondt. (ik leg er expres al geen intressante dingen meer neer).
sinds kort een buffetkast. 2e hands maar onbeschadigd. tot vorige week. zit nu ook een diepe kras op. er stond nog niets op dus blijkbaar wilde hij dat nog even voor de zekerheid checken.
over m'n eetkamertafel nog maar te zwijgen. diepe krassen van z'n nagels.
van die tafel vindt ik het op zich niet zo erg, is maar 2e hands en doe er zelf nu ook niet meer voorzichtig mee. maar, ik wil binnenkort toch wel graag een andere tafel hebben en deze ook graag zoveel mogelijk krasloos houden.
hond heeft genoeg te doen, is alleen rete-nieuwsgierig.
wie heeft de oplossing???
Hij doet het uiteraard alleen als er niemand in de buurt is.

. Maak het voor hem aantrekkelijk om toch ergens met zijn poten op te gaan, je verdekt opstellen en hem goed laten schrikken. Heeft bij onze Rhodesian ook erg goed geholpen. Ze jatte altijd dingen van het aanrecht. Dus wij weggaan en stiekum bij het keukenraam gewacht. Boterham op het aanrecht en ja hoor, bingo. Gelijk op het raam geklopt en foei geroepen. Ze had bijna een hartverzakking, maar nooit meer gedaan.
heb m niet meer op de tafel gezien.