hond op tafel hoe afleren???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

hond op tafel hoe afleren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 00:00

mijn probleem: m'n hond zit regelmatig met z'n voorpoten op m'n meubels. ik had gelukkig al 2e hands meubeltjes genomen toen ik 4 jaar geleden hier ging wonen. wilde eerst weten wat hiervan over zou blijven met hond en 2 katten. de salontafel nam hij gewoon mee in z'n weg door de woonkamer. staat hij in de weg?? dan gaan we er gewoon overheen :( met als gevolg, 1 grote krasboel. even balen maar goed, dat weet je met beesten.
salontafel blijft hij nu vanaf. op het dressoir staan ook 2 grote krassen omdat er blijkbaar iets opstond wat hij intressant vondt. (ik leg er expres al geen intressante dingen meer neer).
sinds kort een buffetkast. 2e hands maar onbeschadigd. tot vorige week. zit nu ook een diepe kras op. er stond nog niets op dus blijkbaar wilde hij dat nog even voor de zekerheid checken.
over m'n eetkamertafel nog maar te zwijgen. diepe krassen van z'n nagels.
van die tafel vindt ik het op zich niet zo erg, is maar 2e hands en doe er zelf nu ook niet meer voorzichtig mee. maar, ik wil binnenkort toch wel graag een andere tafel hebben en deze ook graag zoveel mogelijk krasloos houden.

hond heeft genoeg te doen, is alleen rete-nieuwsgierig.

wie heeft de oplossing???
Hij doet het uiteraard alleen als er niemand in de buurt is. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:07

Zo'n gauwbak had ik ook, die moest zich ook overal mee bemoeien en naar de wc terwijl er chips op tafel stond was tijd genoeg om snel een graai over tafel te doen....

Uiteindelijk afgeleerd met een filterdun stroomdraadje om de tafel heen wat nauwelijks zichtbaar was met een stroombatterij van de paarden eraan. Hard maar wel heel duidelijk.

Arabesk

Re: hond op tafel hoe afleren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:08

Aan zoiets zat ik ook te denken 8-)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:09

Op heterdaad betrappen :D . Maak het voor hem aantrekkelijk om toch ergens met zijn poten op te gaan, je verdekt opstellen en hem goed laten schrikken. Heeft bij onze Rhodesian ook erg goed geholpen. Ze jatte altijd dingen van het aanrecht. Dus wij weggaan en stiekum bij het keukenraam gewacht. Boterham op het aanrecht en ja hoor, bingo. Gelijk op het raam geklopt en foei geroepen. Ze had bijna een hartverzakking, maar nooit meer gedaan.
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:21

setteke schreef:
Op heterdaad betrappen :D . Maak het voor hem aantrekkelijk om toch ergens met zijn poten op te gaan, je verdekt opstellen en hem goed laten schrikken. Heeft bij onze Rhodesian ook erg goed geholpen. Ze jatte altijd dingen van het aanrecht. Dus wij weggaan en stiekum bij het keukenraam gewacht. Boterham op het aanrecht en ja hoor, bingo. Gelijk op het raam geklopt en foei geroepen. Ze had bijna een hartverzakking, maar nooit meer gedaan.
Succes.

Net zoiets als je in het bos verstoppen en dan je hond zo laten schikken dat hij voor altijd in de buurt blijft? :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:43

ik denk inderdaad ook op heterdaad betrappen en dan flink laten schrikken. Mijn hond zag ik laatst ook voor de eerste keer op de eetkamertafel springen er lag nog iets lekkers ben er toen naartoe gekropen en heb m heel hard laten schrikken :') heb m niet meer op de tafel gezien.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:15

princesmax schreef:
ik denk inderdaad ook op heterdaad betrappen en dan flink laten schrikken. Mijn hond zag ik laatst ook voor de eerste keer op de eetkamertafel springen er lag nog iets lekkers ben er toen naartoe gekropen en heb m heel hard laten schrikken :') heb m niet meer op de tafel gezien.

hahahhaa!!! ik zie me dat al helemaal voor me :')

On-topic: ik heb niet zo snel een oplossing, die beesten zijn zo slim soms ;) Maar idd een keer op heterdaad betrappen zou handig zijn ja.
Laatst bijgewerkt door Tessaar op 22-08-11 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:20

setteke schreef:
Succes.

Precies maar dan zou ik wel zorgen dat ze je ook niet zien, dus echt uit het zicht en hard foei roepen of iets gooien wat veel lawaai maakt of tegen ze aan komt, net waar je hond gevoelig voor is.
Als ze niet door hebben dat het van jou af komt werkt het beter, ik ken ook slimmerikken die bij het voorbeeld van setteke de volgende keer dus eerst bij de keukendeur zullen checken of er iemand staat voor ze het aanrecht checken.
Dus beter in één keer goed doen.

Is overigens erg vermakelijk om te doen zoiets :P