Mijn vriend en ik wonen in een huis midden in het bos, samen met onze 2 klatten.
Dat we ook een hond wilde, was voor ons al een tijd duidelijk. Maar ja, als je die keuze eenmaal hebt gemaakt, dan ben je er nog lang niet. De fornaamste vragen waren vooral:
* Volwassen of pup?
* Groot of klein?
* Waaks of allemansvriend?
* Van de fokker of uit asiel?
Een pup is natuurlijk heel leuk, maar er zijn ook nog zo veel andere honden die in een asiel of andere herplaatsinginstantie op een nieuw baasje wachten.
We hebben daar meerdere keren goed over nagedacht kozen er voor om voor een volwassen hond te gaan.
Tjah en dan ga je toch een "lijstje" maken waarvan je graag wil dat de hond daaraan voldoet.
We wilden graag een middelgrote hond wilden, die best waaks mocht zijn maar niet aanvallen en geen jachtinstinct gezien wij dus in het bos wonen en de herten en wilde zwijnen letterlijk door onze tuin lopen. Daarbij moest hij/zij met andere honden en natuurlijk onze katten samen kunnen. Met dit lijstje in ons hoofd begon onze speurtocht. Eerst bij de asielen bij ons in de buurt maar helaas kwamen we daar alleen honden tegen die of niet met andere honden of katten konden of dus wel een jachtinstinct hadden.
Via ikzoekbaas.nl dachten we een leuke hond gevonden te hebben en we hadden al gebeld om kennis te maken. Helaas werden wij 3 dagen voor deze "date" afgebeld omdat de hond terug was naar de eigenaar.
(hond was al zwerver binnengekomen, geen chip en 2 maanden geen eigenaar gemeld. Dat kwam omdat de eigenaar mét hond naar België was verhuisd maar de hond daar was weggelopen en zo dus zwervend was aangetroffen)
Verder zijn we nog bij een andere hond wezen kijken maar daar hadden mijn vriend en ik allebei geen klik mee.
Op een avond zat mijn vriend op maktplaats te kijken en kwam zo op de site van een orgisatie die honden in Spanje uit het dodingsstation redt. Op hun site waren allemaal honden die een nieuw baasje zochten en daar zag hij haar. Mijn vriend was op slag verliefd op haar koppie en liet mij kijken. Haar koppie en omschrijving, het was perfect! Precies de soort hond waar wij naar op zoek waren. Gebeld en nog mee leuke informatie over haar gehoord.
Ze is nog maar 1 jaar maar ze heeft het in dat ene jaar niet leuk gehad. Ze is zwaar ondervoed in een veld gevonden met een strak touw om haar hals en met 5 puppies. 3 puppies waren al overleden en de andere 2 waren zo ver heen dat de dierenarts helaas niks meer voor hun kon doen. De moederhond werd naar een opvang gebracht waar zwerfhonden worden opgevangen en gedood.
Gelukkig is zij tijdens een inspectie met meerder andere honden daar weggehaald en naar een opvanggezin gebracht. Daar kon ze bijkomen en aansterken van alle vervelende dingen die ze in haar korte leventje had meegemaakt.
Toen ze weer mooi op gewicht was, vrolijk was, speelde met andere honden en heel sociaal en ontzettend lief gedrag naar mensen liet zien, is er begonnen met de zoektocht naar een nieuw liefdevol baasje. Ze kwam op de site te staan van Dierensteun Lavida en dat is waar mijn vriend en ik haar zagen. We hebben meteen gebeld maar ze was toen nog bij het opvanggezin in Spanje. 18 augustus zou ze mee kunnen reizen naar Nederland en dan zouden wij vandaag, kunnen kennismaken.
Voor mijn vriend en mij begon het 2 weken wachten, 14 dagen elke dag naar haar foto kijken, nog 13 nachtjes slapen, nog 12, nog 11 enz enz.
Vandaag was het dus zo ver, eerst heb ik mijn paard gedaan en toen in de auto op weg naar de hond. Helaas heel er in de file gestaan maar toen we er aankwamen was het de moeite waard.
We werden meteen enthousiast door haar begroet en we hebben een stuk met haar gewandeld.
Verwonderlijk hoeveel vertrouwen een hond nog in een mens kan hebben na al die narigheid die hen door mensen is aangedaan. We hebben daar nog wat gedronken en veel over haar en het werk van de stichting gepraat en nu ...... nu hebben wij haar gewoon thuis.
Het is zo'n ontzettend leuke, lieve en speelse hond! Ze heeft eerst ons huis verkend, een stuk in het bos gewandeld en nu ligt ze heerlijk in haar mand te snurken en alle indrukken te verwerken. Zoals het nu lijkt, is de klik tussen haar en ons er overduidelijk en we hopen van harte dat alles goed blijft gaan en wij haar het nieuwe leven met met veel liefde, aandacht en leuke dingen kunnen geven. We hadden alleen geen klik met haar naam
En aangezien daar toch niet naar luisterde, hebben we haar omgedoopt tot Jip! In de toekomst zal ik hopelijk meer foto's van haar maken maar voor nu:

Zijn er nog meer bokkers die een hond uit het buitenland een nieuw huis bieden?
ben er superblij mee!
Leuke hond!
en ook met 7 katten gaat t prima!