ik ben ten einde raad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

ik ben ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 17:30

Ik heb een ragdoll van 8 mnd hele leuke aanhankelijke poes, maar kan haar op het moment wel wurgen. Ze heeft voor de 2de keer in 2 dagen de lader van de laptop door gebeten. Dit doet ze op momenten dat ik niet in haar zicht ben (dit geval wc). Waarom doet ze dit? Er liggen veel meer snoeren in huis maar daar blijft ze vanaf. Het zijn echt de snoeren waar ik mee bezig ben (geweest). Ik weet echt niet meer wat te doen.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:36

Last van de tanden? Heeft ze genoeg speeltjes? Aandacht opeisen? Zijn zomaar een paar dingen die me te binnen schieten. Mijn Maine Coon heeft toen hij 6 maanden was ook een kabel kapot gebeten. Gevolg: deels verlamde staart.. Dus alles eruit trekken als je uit het zicht bent! Als jij er mee bezig bent geweest beweegt/wiebelt het waarschijnlijk dus dan is het extra aantrekkelijk om ermee te gaan spelen en bijten voor je kat.

Mossel

Re: ik ben ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 17:41

Ze doet het alleen als ik niet in het zicht ben(en de kabel wiebelt niet als ik er mee bezig ben, die ligt stil op de bank).. Maar ik bedoelde meer dat ze alleen de kabels pakt die ik veel gebruik (telefoon lader, laptop lader) de kabels van lampen etc laat ze met rust.
Ze heeft de wereld aan speeltjes, ik speel 2/3 x per dag met haar en ze ligt ook heel veel bij me. Last van de tandjes geen idee? ik weet wel dat ze ong 2 mnd terug 2 hoektanden heeft gewisselt, maar weet verder niet of ze nog wisselt en wanneer een kat wisselt. Ze moet trouwens altijd mijn spullen hebben, die zijn veel leuker dan haar eigen speeltjes.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:48

tsja dat doen mijn katten ook. sta je daar bij de BCC, mijn laptop doet het niet meer. Om er vervolgens achter te komen dat poeslief de kabel heeft stukgebeten :o _O-

Hoort erbij denk ik dan maar, en ik berg alles op tegenwoordig ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 18:53

Ja maar als ik elke keer als ik naar de wc moet alles moet opruimen, vind ik wel echt te gek worden.. Geen probleem dat ik me een beetje aan moet passen, maar elke 5 minuten dat ik uit zicht ben?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:54

je kunt ook de kat meenemen naar de wc? heul gezellig hoor.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:08

Ik woon in een studio dus niet zo heel groot. Dus haar kattenbak staat op de douche/wc ze kan/mag dus gewoon mee maar dat doet ze dan weer niet :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:13

Kabeltjes en stekkertjes zijn bij veel katten favouriet, vooral telefoon opladers.

Er is helaas maar 1 goede remedie.. opruimen...
Of als je naar de wc gaat, leuker speeltje de kamer in slingeren.
Of laser lampje mee naar het toilet en vanaf het toilet de kat bezig houden :+ :D
(heb hier nu een rode, die gek is op stekkertjes van adapters en opladers)

Overigens ben ik een keer in slaap gevallen met mijn 3 ratten los, waarvan er 1 graag knabbelde.
Alle!!! maar dan ook alle kabels van de computer, printer, stroomvoorziening etc. door geknaagd...
Balen, maar ja, was mijn eigen schuld.
(gelukkig was ik zo slim eerst de kabels te controleren nadat men gezellig zijn gang had kunnen gaan.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:17

Ze heeft de wereld aan speeltjes hier liggen :+ alleen mijn spullen zijn leuk. Ze is ook gek op sokken, dus had ze een oude sok gekregen, maar ze wil alleen mijn sokken gewassen en ongewassen. En ik kan net niet vanaf de toilet de zithoek in schijnen om haar daar bezig te houden :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:20

Jup, katten zijn eigenlijk helemaal niet leuk hoor! Ze vreten je spullen stuk, laten over haar achter en gaan precies dáár liggen waar je ze niet wilt hebben.

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:21

Ja die van mij ligt ook in de wasbak :+ Dat vind ik het minst erg, net als het wcrollen af rollen. Maar die kabels baal ik wel van, zo'n lader kost wel elke keer klauwen met geld, en dat geld kan ik heel goed ergens anders voor gebruiken :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:22

Jup, ik weet het, ik heb alleen nog maar de computer oplader voor mijn tel. De andere was na 2 dagen al gesneuveld

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:27

Even wat spuitdeo oid erop spuiten zodat het vies smaakt.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:32

Je hebt toch ook van dat spul wat je erop kan spuiten? In de dierenwinkel.. Wat ze niet lekker vinden.

Ben ik blij zeg, hebben 3 katten rondlopen (eerst waren het er 4), en die slopen niets..
Ook 2 honden die gelukkig ook niet slopen! :P

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:53

Wendy_Komen schreef:
Even wat spuitdeo oid erop spuiten zodat het vies smaakt.

Helemaal eens met Wendy...Dit heeft bij mij heel goed geholpen...
Ik heb ook zo'n monster die ale kabeltjes doorknaagt...Al heeft hij
mijn oplader nooit te pakken gekregen...In alle andere snoeren staan
tandafdrukken...Deo erop en hij bleef eraf...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:00

Mijn telefoon oplader is ook op deze manier gesneuveld,en ik heb deze week ook nieuwe boxjes voor bij de computer moeten kopen, die deden het ook niet meer.
Rara waarom die het niet meer deden......juist,draadjes doorgebeten!
En ik maar denken dat alleen konijnen dat deden!

Helaas heb ik verder geen tips voor je,misschien inderdaad ergens mee inspuiten.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:19

Ze doet het ook bij het net doe ik voor het balkon gehangen heb, dus dan heb ik nog maar 1 probleem opgelost :+ Wss wel een idee.. Iemand enig idee hoe het spul heet of waar ik het kan halen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:22

Gewoon de goedkoopste deodorant spuitbus kopen...Wel een met
een stevig luchtje...Dat zou ik als eerste proberen voor je allerlei
dure middeltjes gaat proberen. Heeft hier altijd goed geholpen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:29

Ik heb het gelijk maar even uitgeprobeerd,mijn hele huiskamer ruikt u naar deo :D :D