Hoe bewijsje eerste chippapieren opvragen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hoe bewijsje eerste chippapieren opvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 08:16

Hoi,

mijn zus had tijdens haar huwelijk een chihuahua gekocht.
Deze stond op hun beide namen.

Tijdens de scheiding is haar man er met de chihuahua vandoor gegaan en heeft hij de hond op zijn naam gezet.

Nu wilt hij de hond achter haar rug verkopen, helaas ben ik daar achter gekomen.
Mijn zus heeft een emotionele band met de hond en wil haar zelf terugkrijgen.

Weet iemand hoe ik een bewijsje kan opvragen dat de hond effectief ook op haar naam gestaan heeft?

Zij is van België.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:24

Ik denk dat dat juridisch gezien geen onderbouwing kan zijn (maar ik ben ook leek hoor).

Overschrijving is iets wat veelvuldig gebeurt in normale gang van zaken bij overname van diverse dieren waaronder honden en paarden. en ontkracht maar eens waarom er een overschrijving heeft plaatst gevonden. Via die weg zou elke willekeurige ex eigenaar een dier kunnen op-eisen als hij kan aantonen dat het ook van hem/haar is geweest. Volgens mij kan ze beter aangifte doen van diefstal dit onderbouwen dmv foto's van het dier.

Mi_Amore

Re: Hoe bewijsje eerste chippapieren opvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 08:58

Deze zaak zit bij de politie (vechtscheiding) en die willen op papier zien dat de hond van haar is geweest...

Dit ligt nog net ietsje anders uiteraard dan dat ik mijn hond verkoop aan een vreemde persoon en dit zou terugeisen. In dat geval is er een koopovereenkomst. In de zaak van mijn zus gaat het om diefstal.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:53

Wie ging met het dier naar de dierenarts? Wie betaalde de rekeningen? Misschien dat je via de DA nog wat kunt. (dat hij wil getuigen dat je zus met haar hond bij hem is geweest) Succes zoiets is echt heel naar!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:03