mijn hondje is net gebeten in zijn neus door de hond van de buren (dwars door de schutting heen elkaar gegrepen). Nu heeft hij twee wondjes aan de zijkant van zijn neus. Moet ik hier nu mee naar de dierenarts of valt het wel mee? Ik ben behoorlijk geschrokken van wat er net gebeurde en baal hier enorm van.. mn hondje is mn allesje
Ik heb snel 2 foto's gemaakt:
Benji is zelf ook flink onder de indruk.. hij trilt en slikt de hele tijd om zn bekkie
hond rustig houden en toch even langs de da gaan. onze hond is ook ooit gebeten omdat hij mijn moeder wilde beschermen, heeft nog littekens en vaak gaan deze weer open en hij heeft een flikte haat opgebouwd tegenover golden retrievers.
Ik zou toch even langs de DA gaan, al is het maar om het goed schoon te maken en voor een antibiotica kuurtje. Bijtwonden zijn klein maar wel diep, ze gaan vaak ook snel dicht, echter kunnen er hierdoor bacterien ingesloten worden. Vandaar dat een antibiotica kuur erg belangrijk is
Laaavo
Geplaatst: 18-08-11 15:22
Idd naar de dierenarts! Hond rustig houden, en hem bezig houden zodat hij er niet aan gaat zitten! Zeker even langs gaan, anders kan dit vervelend gaan ontsteken (Hondenspeeksel heeft veel bakterien, veel ziektes komen hieruit voort).
Even langs de DA gaan. Dan kan het even nagekeken worden en kan ze thuis lekker bijkomen.
jSophiaF
Geplaatst: 18-08-11 15:24
Inderdaad even langs de dierenarts gaan, zodat de wondjes schoon gemaakt kunnen worden en voor een antibiotica kuurtje. Probeer hem bezig te houden en stel hem op zijn gemak.
Ik heb de DA gebeld en heb de wondjes met gedestilleerd water helemaal doorgespoeld. Nu afwachten en als het dik wordt moet ik met hem langskomen en krijgt ie antibiotica. Hopen dat het meevalt dus. Bedankt voor de tips!