nieuwe poes. help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

nieuwe poes. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:54

ik heb sinds gistermiddag een nieuwe poes.
gistermiddag liep ze een klein rondje in de woonkamer en snel verdween ze onder de kast.
ze heeft zich de rest van de dag niet meer laten zien. we hebben wat brokjes onder de kast gelegd en ze heeft daar flink wat van gegeten.
vanochtend konden we haar niet vinden en uitendelijk ontdenkten we haar in de kattenbak.
daar durft ze niet uit, en ze doet ook geen plasje of iets.
we zijn nu een beetje bang dat ze de kattenbak als 'haar plekje' gaat zien en er niet meer haar behoeftes wil doen.
ze een niet en ze drinkt ook niet. ik heb vanochtend ontdenkt dat ze een beetje een droog neusje had en heb haar het waterbakje voor haar neus gezet. daar dronk ze niet uit. wel likt ze water van mijn vinger. en dit heb ik lang gedaan want ik wil niet dat ze uitgroogt natuurlijk.

weet iemand wat ik moet doen?

Captain

Re: nieuwe poes. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:57

Gewoon even wachten, alles is nieuw voor het beestje. Laat haar maar gewoon met rust en laat brokken en water op 1 plek staan, dan komt ze vanzelf wel. ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:57

Dat kan wel een paar dagen/weken duren voor ze zich helemaal thuis voelt.
Dat is heel normaal.
Laat haar maar gewoon haar gang gaan, niet teveel lokken en met haar bezig zijn.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:58

lekker met rust laten, komt vanzelf goed :j best veel katten verstoppen zich in de kattenbak
Eventueel kun je een reismandje of een doos neer zetten, zodat ze zich daar in kan verstoppen i.p.v. in de kattenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:00

oke, bedankt voor de snelle reacties! ga er wat mee doeen! :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:02

gewoon lekker negeren, doen alsof ze er niet is. Dat helpt het beste. Op een gegeven moment gaan ze zich wat zekerder voelen en komt ze vanzelf te voorschijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:20

niet achter haar aan gaan zitten en voorlopig lekker haar gang laten gaan, zet een bakje water in de buurt en laat haar gewoon met rust, ze ontdooit vanzelf een keer.
Ze is er nog maar net, het kan zomaar een aantal weken duren voordat ze gewend is. Ze moet alle geuren nog leren herkennen, jou routine's in huis.
Alles ruikt vreemd en ze vind het allemaal nog erg spannend.

Als je over een paar dagen eens met een touwtje langs de kast of kattenbak gaan spelen dan komt ze misschien wel tevoorschijn.
hoe oud is ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:04

Ik denk dat ze over een week of 2 gewoon naar je toekomt! :)
Zo'n nieuw huis en ries is natuurlijk heel inspannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:08

@cissy, ze wordt in november 1 jaar.

edit: het gaat al een stuk beter dan vanmorgen!