barf, zelf wat klaarmaken (slachten.)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

froukje2

barf, zelf wat klaarmaken (slachten.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 23:44

Wat ik me nu afvraag, zijn hier ook mensen die zelf wel eens een diertje slachten voor hun honden?

Succubi

Re: barf, zelf wat klaarmaken (slachten.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:46

Wat voor diertje heb je in gedachten?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:47

Nee, bedankt. Dit laat ik liever aan een professional over.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:50

Ja, wij vangen alle katten die in onze tuin schijten, alle honden die naar ons blaffen, alle koeien met verkeerde vlekken en paarden die vies in de wei staan en maken er barf van :')

Nee ff serieus...is dit serieus? Hoe kan je je eigen barf maken? Lijkt me niet echt prettig om te doen.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:52

Nog nooit gedaan, en niet van plan ook. :n

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:52

Misschien heb je meer kans om iemand te vinden die dit doet op een speciaal hondenforum :)

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:55

Wil je het aan een kat of een hond voeren? Onze katten hebben de hele dag door brokken staan, maar ze krijgen ook elke dag 1 eendagskuiken. Misschien niet helemaal wat je bedoeld, maar zo kun je wel redelijk goedkoop je dier 'vers' (want je koopt ze ingevroren) vlees geven. En ze zijn er hier bij ons dol op!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:57

Je kan kant en klare BARF producten kopen. Hoef je niet zelf met pijl en boog op stap. :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:58

Sieppus schreef:
Je kan kant en klare BARF producten kopen. Hoef je niet zelf met pijl en boog op stap. :')

Ik kan dan nog wel begrijpen dat je naar de slager gaat voor afvalvlees, maar.....

froukje2 schreef:
Wat ik me nu afvraag, zijn hier ook mensen die zelf wel eens een diertje slachten voor hun honden?

Nee, dat zou ik niet kunnen. :n

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:59

Slachten is geen probleem, het dier zelf dood maken zou ik persoonlijk niet willen doen. Kan me vergissen maar volgens mij is het in nederland ook niet toegestaan

(Slachten is het schoonmaken v/h beest dus huid eraf halen ingewanden verwijderen en het vlees van het bot halen)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:01

Benfan schreef:
(Slachten is het schoonmaken v/h beest dus huid eraf halen ingewanden verwijderen en het vlees van het bot halen)

Slachten is een dier doden.

slachten
het doden van een dier door verbloeding

slachten
kelen, afmaken, doden, doodslaan, vermoorden

http://www.encyclo.nl/begrip/SLACHTEN

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 00:05

HorseTopShop schreef:
Ja, wij vangen alle katten die in onze tuin schijten, alle honden die naar ons blaffen, alle koeien met verkeerde vlekken en paarden die vies in de wei staan en maken er barf van :')

Nee ff serieus...is dit serieus? Hoe kan je je eigen barf maken? Lijkt me niet echt prettig om te doen.

Is niet heel moeilijk hoor, we hebben bijvoorbeeld nu 2 kippen van 6 jaar oud die geen eieren meer leggen, deze kippen worden door ons zelf geslacht en gaan dan naar de honden. Ik zeg ook niet dat we het dagelijks doen maar als het uitkomt word het voor de honden gebruikt.
We kregen laatst een complete ree aangeboden wat dan aan (afval) overblijft wordt ingevroren en is voor de honden, de rest is voor ons zelf.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:06

Benfan schreef:
Slachten is geen probleem, het dier zelf dood maken zou ik persoonlijk niet willen doen. Kan me vergissen maar volgens mij is het in nederland ook niet toegestaan

Als je BARFT dan mogen de organen blijven zitten, het liefste zelfs, want dan zit je gelijk goed met je percentages bot-en spiervlees plus de organen zitten erbij in. Veren hoeven er van mij ook niet aan te zitten hoor of de kop.

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 00:08

Miracle_ schreef:
Nee, bedankt. Dit laat ik liever aan een professional over.

Dus je honden krijgen wel Barf maar jij wilt niet weten waar het vandaan komt.

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 00:10

Sieppus schreef:
Benfan schreef:

Als je BARFT dan mogen de organen blijven zitten, het liefste zelfs, want dan zit je gelijk goed met je percentages bot-en spiervlees plus de organen zitten erbij in. Veren hoeven er van mij ook niet aan te zitten hoor of de kop.

Veren,kop en tenen gaan er hier ook af hoor,anders hoef ik ook niet te slachten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:10

Ik heb een tijd barf gevoerd aan mijn honden, maar werd al misselijk door de geur. Al helemaal als ik 's ochtends net wakker was. Ik kan er gewoon niet tegen.
Zelf maken zou dus al helemaal niks voor mij zijn :')

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:14

Barf stinken? De magen enzo wel. Het vlees en de karkassen stinken niet.

Anders hoef je niet te slachten? Hoe bedoel je?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:14

Dat snap ik nooit zo goed. Wel vlees eten/voeren maar het niet zelf willen klaarmaken. :)
Ik zou zelf geen dieren slachten. Niet zozeer omdat ik het zelf te walgelijk vind (ben zelf vegetariër) maar omdat ik er verder geen verstand van heb en het niet zie zitten dat het dier onnodig lijdt.

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:20

wat is barf? :o

ik zou het in ieder geval niet kunnen! Hond moet zich maar tevreden stellen met haar brokjes :P (of is dat ook barf? heb namelijk geen idee wat dat is ;) )

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:24

Barf staat voor Bones And Raw Food. Dus terug naar de essentie van het voeren.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:27

Wij hebben ooit 19(!) hanen gehad, mijn moeder heeft ze allemaal, met enige hulp, geslacht.
De honden hebben ook een haantje gekregen hoor :j Moet je er wel rekening mee houden dat
wij twee Duitse Doggen hebben..
Ze krijgen trouwens alles, van pens tot reeënruggen of zalmkoppen. :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:33

Nou, écht terug naar de essentie is volgens mij NRV, hele prooidieren voeren. Dat gaat me iets te ver. Heb er ook de ruimte niet voor trouwens, binnen wil ik het liever niet en ik heb maar een klein balkonnetje :P Beetje barfen (mits kant en klaar aangeleverd) is hier geen probleem ondanks dat ik zelf vegetariër ben. Verder eet de hond KVV, wel zo makkelijk want ik heb een enorme vleesfobie en ik raak het zo min mogelijk aan als het even kan :+

@horsetopshop barf/vlees stinken? Nee dat vind ik niet, walgelijk vind ik het, hou me te goede, maar ik maak liever op mijn nuchtere maag een rolletje Carnibest open dan dat ik een zak brok opentrek :P

En dan weer ontopic, nee, ik slacht niet zelf. Heb verder ook geen dieren maar ik kan me prima voorstellen dat als je tóch kippies in de tuin hebt, en je ze eigenlijk tóch wilt afmaken, dat je ze dan voor de honden houdt.

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 00:42

Sieppus schreef:
Barf stinken? De magen enzo wel. Het vlees en de karkassen stinken niet.

Anders hoef je niet te slachten? Hoe bedoel je?

Als je alles eraan laat blijft er weinig te slachten over, en om nou de veren,kop, en tenen te laten zitten,nee dat gaat mij wat te ver, dan hoef je ze alleen maar dood te maken en geef ze maar in hun geheel.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:50

Ach zo, nee idd de kop en veren mogen er wel af...

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 01:48

Als Barf staat voor Bones and raw food dan heb ik vroeger schijnbaar iets verkeerds geleerd, want mij is altijd gezegd dat honden geen kippenbotten mogen krijgen/ eten, omdat die snel verplinteren en dit de darmwand en maagwand kan beschadigen?

En nee, misschien uitermate hypocriet, maar zelf slachten en de honden laten eten kan ik niet. Sta er dan denk ik zelf bij te snotteren.