Help!! Wat heeft mijn hamster?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joy1996

Help!! Wat heeft mijn hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 09:36

Hallo,

vorige week gingen ik en mijn moeder naar de dierenwinkel en we waren helemaal verliefd op een kleine goudhamster.
Mijn moeder zei dat als hij er over een week nog zat dat we hem dan zouden kopen,
omdat je natuurlijk niet te impulsief een diertje moet kopen.
Een week later was hij daar nog als enige over van het nestje, dus mocht ik hem meenemen.
Ik had wel al gelezen dat je hem eigenlijk niet bij een dierenwinkel mocht halen maar dat als je het toch zou doen je hem moest nakijken.
Dat had ik dus gedaan en hij leek helemaal gezond.
Toen we thuiskwamen zetten we hem in de kooi en lieten hem daar rustig zitten om bij te komen van de reis.
Nu kom ik 's ochtends naar de kooi toe en hoor ik hem niezen dus ik maak het huisje open om te kijken of zijn neusje vochtig is(dus of hij verkouden is) maar ik zie er niets aan. Alleen toen zag ik ook dat het rondom zijn staartje nat is.
Maar dat weet ik niet zeker.

weten jullie misschien wat er aan de hand is of dat ik me om niets zorgen maak.

Droomster

Re: Help!! Wat heeft mijn hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:56

Natstaart? Moest ik meteen aan denken toen je zei dat zijn staart nat is...

Hier staat meer informatie:
http://www.kleineknaagdieren.nl/artikel ... /index.php

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Ik had er alleen ooit over gelezen. Maar ik zou er in ieder geval mee naar de dierenarts gaan dan, want zoals er staat 90% overleeft het niet zonder behandeling..

Anoniem

Re: Help!! Wat heeft mijn hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:09

ik weet (echt heel weinig) weinig over hamsters, maar het enige dát ik weet is dat als hij een natte staart heeft heel ziek is... ;)