HELP: Katten zwaar overstuur, ineens heftige vechtpartijen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

HELP: Katten zwaar overstuur, ineens heftige vechtpartijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:06

3 weken geleden zijn we verhuisd. Mijn twee katten zijn natuurlijk mee gegaan en hadden het na 1 dag al enorm naar hun zin. Ze zijn nu zo'n 7 jaar samen. Het gaat om 2 poezen van 7 en 10 jaar oud. Het zijn altijd binnenkatten geweest en ze komen nu dan ook nog niet buiten.

Sinds kort komt een overbuurkat echter de rust verstoren. Die overbuurkat lijkt als 2 druppels water op mijn kleine Freddy en probeert mijn katten aan te vallen als ze in de vensterbank zitten. Daarbij springt hij zelfs hard tegen het raam.

Nu heeft mijn oudere poes mijn Freddy in de vensterbank waarschijnlijk aangezien voor de overbuurkat en nu hebben ze enorm met elkaar gevochten. Van de week is dit in mindere mate ook al eens gebeurd.

Freddy is compleet overstuur, maar de oudere poes ook.

Feliway zit nog in het stopcontact i.v.m. de verhuizing. Verder heb ik vannacht een bak water over de overbuurkat heen gemikt om hem weg te jagen. Dit werkte wel.

Mijn katten zijn altijd zeer makkelijk geweest. Normaal waren ze ook wel eens wat met elkaar aan het rollebollen, maar dat staat in geen verhouding tot wat nu gebeurd. Komt dit nog goed? Wat kan ik doen?

HELP!!!

loisbr96

Re: HELP: Katten zwaar overstuur, ineens heftige vechtpartijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:33

O wat een vervelende situatie.
Probeer de overbuurkat indderdaad weg te houden.
Werkt erg goed met een water pistooltje. Dan kan je al van een afstand mikken.
Bij onze buurpoes heeft het ook ewerkt nadat ze telkens binnen kwam lopen.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:44

Thanks! Waterpistool had ik nog niet aan gedacht, straks even naar de speelgoedwinkel :-). Ga nu even kattengedrag forum checken. De ene kat ligt nog steeds zachtjes te grommen en de andere is wat relaxter maar komt ook niet van de plek. Ik ga sowieso plakfolie kopen voor op het onderste deel van het raam. Misschien als mijn katten en de overbuurkat elkaar niet meer kunnen zien dat ze de neiging niet meer hebben om elkaar aan te vallen.

Edit: Heb ze nu allebei een Valeriaan theezakje gegeven, lijkt ze iets te ontspannen. Verder negeer ik, dat lijkt me beter.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:02

Dat kattenforum zal je maar 1 advies geven ;) Zet je portemonnee maar klaar.

Hier ook twee vechters de laatste weken, en wat hier werkt is bijeen zijn een positieve ervaring maken, hoe dan ook (aaien, eten). In mijn topic zijn best wat tips gegeven!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:05

Ik lees hier op bokt steeds meer verhalen over ruziende katten. Ik heb ook al een topic lopen.
Zou het aan het weer liggen :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:09

Hoe gaat het nu bij de jouwe cm?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:10

Geen veranderingen, Allison zit nog steeds apart...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:12

Bah das minder... hier gaat beter, niet helemaal goed, maar ik durf ze weer bijeen laten en er is net geknuffeld. Wat heb jij al geprobeerd? Zijn ze al weer bijeen geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:20

Ze komen alweer wat dichter bij elkaar! Freddy is net zelfs bij slapende Jamie op de bank gesprongen om aan haar te snuffelen. Jamie werd er niet wakker van, dus ging goed! Alleen als Jamie te dicht naar Freddy loopt, begint Freddy nog te grommen. Hoop op een goede afloop!