Kitten gezocht.. hoe kan dat nu moeilijk zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Kitten gezocht.. hoe kan dat nu moeilijk zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:06

Ik wil als gezelschap voor mijn 8 jarige kat graag een tweede kat er bij (gezelschap is er altijd geweest tot begin dit jaar, en hij is zichzelf niet nu alleen).
Nu had ik wel graag eens een langharig exemplaar gehad. Een langharige of halflangharige kitten dus, ras is van geen belang, kleur eigenlijk ook niet, als ze maar iets aansprekends heeft.
Wat blijkt.. zo'n kitten vinden is ECHT moeilijk. Ik dacht dat de asielen wel zouden overlopen met kittens (en dat is ook zo) maar ik kan geen enkele langharige vinden. Marktplaats enz bekeken, ahum.. langharige katten zijn duuuur. En ik hoef ook geen stamboekdier, ik heb ook geen ambitie om er mee te kweken of zo.
Iemand een idee?
Waar kan ik aan een normale gezonde langharige kat komen? Hoeft niet gratis uiteraard, maar 500 € zie ik niet zitten voor een kitten.

Poosje81

Re: Kitten gezocht.. hoe kan dat nu moeilijk zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:07

Mocht je de ultieme manier gevonden hebben, een kennis van me zoekt precies hetzelfde, maar dan wel ee poesje sowieso.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:10

Ik denk dat het sowieso moeilijk is omdat er heel veel mensen random nestjes met HTK katten fokken, waarvan de overblijfselen vervolgens gedumpt worden en in het asiel belanden. HTK katten zijn vrijwel altijd kortharig, dus de kids dan meestal ook.

Toevallig op stal hebben we een nest HTK's, waar er ééntje tussen zit die wat halflangharig is.. Apart om te zien :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:10

al op http://www.kittentekoop.nl gekeken? staan nog wel eens slipnestjes op en herplaatsers en uiteraard ook de normale langharige raskittens.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:13

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:14

kijk eens op www.dierenasiels.com

zoek op langharige katten/kittens en je vind Luna bij Dieren zonder Dak :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:16

Lang geleden kwamen wij op Marktplaats een nestje halve perzische kittens tegen, moeders was de deur uit geweest :D onze Zorah was ook half langharig en 10 euro :) maar ja...dat is geluk hebben.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:38

Jenny21 schreef:
kijk eens op http://www.dierenasiels.com

zoek op langharige katten/kittens en je vind Luna bij Dieren zonder Dak :D

He bedankt voor de tip! Ik ken die site maar ik had helemaal niet gezien dat je 'langharig' kan aanklikken!
Morgen eens bellen voor dat poesje, wie weet.. :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:39

cissy schreef:
al op http://www.kittentekoop.nl gekeken? staan nog wel eens slipnestjes op en herplaatsers en uiteraard ook de normale langharige raskittens.

Nee deze kende ik nog niet, ik ga meteen eens kijken. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:49

misschien aan een asiel vragen of ze je willen bellen als er een langharige is? :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:07

Via marktplaats kan je echt nog wel eens geluk hebben. Zo vonden we voor mijn broertje een turks angora kitten voor 150 euro. Zonder stamboom, maar wel raszuiver.