In memoriam: Doebie, van monster naar engel...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luckyboy5

In memoriam: Doebie, van monster naar engel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:52

Vanavond heb ik mijn hond laten inslapen... |( |(

Doebie kwam bij ons toen hij 4 maanden oud was , uit het asiel , volgens hun een kruising labrador / rotweiler.
We gingen met m wandelen en hij was zo leuk!! Hij dartelde over het gras en lag in de sloot door de bladeren te dollen!! <3 <3
Om die benaming rotweiler moesten wij wel lachen,hij mocht gelijk mee!!!
Afbeelding

Afbeelding

Het lachen verging ons snel toen hij ons beide diezelfde avond behoorlijk in de arm beet !
Doebie bleek een hond die een flinke aanpak nodig had, en ondanks dat onze mechel m verreweg de baas was vond hij het toch leuk om oók met ons "eeuwig" de machtstrijd aan te blijven gaan. Niet altijd leuk, want ze moest echt soms ff flink op dr mieter hebben , en ieder minuut opletten dat je je als leider gedroeg. (zeker omdat ik inmiddels een kleine had ,waardoor hij écht niet het idee mocht krijgen het baasje over hém te kunnen spelen!)
Afbeelding

Vorig jaar scheurde er een peesje in zijn achterbeen, gelukkig goed genezen maar grote kans dat de andere ook binnen een jaar zou scheuren...
En idd , begin dit jaar liep ze met het andere achterpootje ook mank. Tijdens de operatie vond de arts geén gescheurde pees, wel een ontsteking . pees toch verwijdert, maar de klachten bleven. Toen de da uiteindelijk een foto maakte , bleek haar hele achterpoot wollig, al het btr was eén gaten kaas , weggevreten door een agressieve tumor...

Gelukkig waren er geen uitzaaiingen, dus na pootamputatie liep doebie vrolijk verder .Het wonderllijke was : ze veranderde ineens , ze werd zo'n leuke lieve hond!! Ze wilde graag bij je zijn, je kon dr aaien zonder dat je dat nadien moest bezuren met ondeugend gedrag. nee , ze werd zooooo <3 <3 lief, ongelofelijk!!!
Afbeelding
Afbeelding

Tot 3 weken geleden, Doebie liep moeilijker door vocht in de voorbenen. Bij de lever zat een grote , appelvormige tumor, die ook de lymfeklieren (dus de vochtafvoer) regelde. Medicatie zorgden er nog 2 weken voor dat het vocht wegbleef ,maar vanmorgen wilde ze niet meer. Ze liep al dagen weer erg moeilijk en vanmorgen bleef ze in de auto zitten, ze wilde niet meer...
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond heeft de dierenarts, een schat van een meid, haar in laten slapen.
Afbeelding
Afbeelding

waar Doebie altijd mee ging met de rest van de honden , heeft ze de laatste tijd een verpletterende indruk gemaakt. Doebie , je was echt mijn hond , ik hou van je,
en mis je nu al....

DAG LIEVE DOEBIE!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:52

Heel veel sterkte, ze was een bijzondere hond! Het zal niet makkelijk zijn geweest om afscheid van haar te nemen, maar helaas voor haar de beste keus.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:58

Sterkte met het verlies. ;(

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 08:12

dank je wel...

nicoleboogie

Re: In memoriam: Doebie, van monster naar engel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:42

Lieve Suus

heel veel sterkte met het een plekje geven van het verlies vanlieve doebie!!!!

Anoniem

Re: In memoriam: Doebie, van monster naar engel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:48

Heel veel sterkte :(:)
zo te horen was het een hele leuke, lieve hond! <3

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 13:46

Dat was ze inderdaad, door haar heftige karakter was het wel een hond die je niet snel vergeet!!! <3