[DD] Jua & Maji eindelijk ook weer eens ITP na revalidatie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

[DD] Jua & Maji eindelijk ook weer eens ITP na revalidatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 14:54

Na een hele tijd revalidatie, omdat kleine Maji ruim 4 maanden terug haar teen gebroken had en dit niet goed
is geheeld, waarna weer een operatie om wildgroei weg te halen en dus revalidatie tijd, 5 weken aan de lijn..
En dáárna alsof t nog niet lang genoeg was was ze nét toen ze los mocht loops.. dus weer 3 weken vast..

*\o/* Nu eindelijk weer helemaal 100%, dus samen weer aan de wandel! *\o/*

Even voor wie ze nog niet kent,
- Jua Grace Annemirena, geel Duitse Doggen teefje van bijna 2 jaar
- Maji Izzy Annemirena, gestroomd Duitse Doggen teefje net 1 jaar

Een jaar geleden, nog zo'n ukkie..
Afbeelding

En nu, een 'grote' kleine meid, want ze zal altijd wat kleiner blijven dan Jua
Afbeelding

Afbeelding

De 'grote' en de 'kleine'
Afbeelding

Maar Jua mogen we natuurlijk ook niet vergeten, die gelukkig heerlijk in dr vel zit nu
Afbeelding

Afbeelding

En altijd gezellig samen spelen in t gras..
Afbeelding

En in t water, met mij, want Maji durft eigenlijk niet zo goed, zeker niet alleen :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had nooit verwacht dat ik verliefder zou worden op de tweede, maar eigenlijk vind ik haar toch stiekem een beetje leuker :Y)
Er zit wat meer karakter in, maar toch is ze super leergierig en een knuffelkont, en luisterd geweldig, echt mijn vriendinnetje!
Afbeelding

Natuurlijk is een reactie meer dan welkom! :D

Nummus

Re: [DD] Jua & Maji eindelijk ook weer eens ITP na revalidatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:57

Ik vind Jua er altijd wat meer traditioneler uitzien, een beetje zo'n "echte" Duitse dog... ;) Maar eigenlijk zijn ze allebei heel gaaf!
Ken ze natuurlijk niet persoonlijk dus zou niet weten welke van de twee ik leuker vind... :P

Ziet er lekker uit! Is m'n vraag of jij het water in geweest bent ook weer beantwoord.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:00

Dat was in t begin ook mijn rede om Maji 'minder leuk' te vinden, omdat ze niet zo rastypisch is. Ze is te klein (wel breed trouwens,
dus denk dat ze ongeveer op t zelfde gewicht zit als Jua), heeft flaporen en houd die 'puppylook' denk ik. Jua was al heel snel
pup-af, die is snel volwassen geworden kwa uiterlijk. En correcter ja.

Maarja Maji heeft een stuk meer karakter, die is echt slim en je ziet dr vaak echt denken, vanmiddag werd ze helemaal dol omdat
ze niet bij t strandje kon komen omdat er een hek stond :+ ze is gewoon heel grappig en ze laat je áltijd lachen. Dr uiterlijk past perfect bij dr :Y)
Jua is een stuk sulliger, niet zo bijzonder zegmaar. En momenteel luisterd ze niet zo fijn..

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:07

Wat een prachtige honden.. Volgens mij vonden ze het heerlijk! Leuk om te zien :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:17

Jeetje Lois het zit jou ook niet mee met die honden he :(:) Hopen maar dat jullie je portie tegenspoed wel gehad hebben en dat beide dames nu lekker zonder gebreken verder mogen :D

Ze zien er goed uit, wat is Maji gegroeid zeg! En Jua is echt 'meer' hond geworden :D Geniet maar van je meiden :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:19

Ohh daar zijn mn favo bokthonden.
Ik vind ze echt geweldig

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:32

Bedankt alledrie!

Zit ons inderdaad niet heel erg mee nee Renee, maarja nu gaat t goed en zolang t goed gaat genieten we maar he ;)
Maji is zeker gegroeit, maar nogsteeds 'puppy' van uiterlijk vind ik zelf. En Jua is idd echt volwassen geworden, ook in
doen en laten helaas, ze is een stuk meer op zichzelf en ligt savonds t liefst constant in dr mand, terwijl ze eerst nog
graag een avondspeelkwartiertje had, nu is dat alleen Maji.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:47

Waarin luistert Jua niet dan?

Maji is zeker nog heel erg puppy ja. :j Ziet er ook meer uit als een clown!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:49

Haha klopt, maar daarom past t zo bij dr, ze is ook net een clown'tje :Y)

Ach, vanmiddag ging ze lekker dr eigen gang, roep je dr trekt ze zn kop van 'hoor je niet' en komt dan ook gewoon niet.
Zit, lig, blijf, plaats.. ze kent t allemaal, maar voordat ze t gedaan heeft zijn we ook weer 5 minuten verder. Ook dan
staat ze je aan te kijken met zn kop van 'wat zei je eigenlijk?' of 'ik wil je niet snappen hoor'

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:50

Hmmm... misschien toch weer een beloningssysteem invoeren wanneer ze wel doet wat je zegt?
En de beloningen onvoorspelbaar houden: soms wel belonen, soms niet. Dan komt ze elke keer om te kijken of er een beloning te halen valt. ;)
Als je het om en om gaat doen, komt ze erachter, dus je kunt het echt beter bv 2x wel doen, en dan een keertje niet, keertje weer wel, dan weer een paar keer niet, etc. dus geen vaste volgorde in houden.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:53

Ja klopt, ze heeft een beetje schijt aan ons momenteel. Koekje krijgt ze regelmatig als ze doet wat we vragen,
maar alsnog zijn al die vreemde geurtjes sterker dan een koekje. En ook al verschillende koekjes geprobeerd.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:58

Hmmm... dan iets strenger optreden? Ik weet niet of je het principe van grondwerken bij een paard kent, maar hoe meer jij je als rechtvaardig leider opstelt, hoe minder schijt zo'n hond aan je zal hebben.

Heb je d'r wel eens gestraft als ze uiteindelijk WEL kwam? Want dan kan ik me ook voorstellen dat ze een beetje schijt eraan heeft. In haar hoofd is het dan geworden "Als ik wel kom krijg ik op m'n donder, ja daag"... Niet dat ik je er voor aan zie om zoiets expres te doen hoor, maar het is een vrij menselijke neiging waar ik vaker over hoor. ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:08

Tja nadeel is, ik ben wel streng tegen dr, mn moeder ook wel (minder, maar wel consequent), maar paps laat dr teveel dr gang gaan.
Hebben het er nu ook wel over gehad en iedereen moet wat strenger optreden tegen haar idd :j

Nee dat doen we niet, want ze moet t idd niet koppelen aan iets negatiefs.
Lees nu het boek van Cesar Millan, en ik ben erg fan van zijn aanpak.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:11

Dan komt het als het goed is vanzelf goed! Als je pa zich er tenminste ook aan kan gaan houden. :') Zeker een hond van 60 kilo heeft gewoon goed leiderschap nodig! Is voor de hond ook prettiger, nu moet ze elke keer zelf beslissen of ze luistert of niet... lijkt me vermoeiend!

Cesar Milan is zeker een goede wat dat betreft, maar kijk wel uit!
Je ziet in zijn programma dat hij soms iets in een dag komt rechtzetten, en dan gebruikt hij strafmethodes, omdat deze sneller werken. Maar ze werken ook minder lang...
Beloningssystemen blijven veel langer in het geheugen van de hond zitten, dus concentreer je vooral op de methodes met belonen die hij beschrijft. Of negeren. Maar actief straffen is altijd een risico dat je het verkeerde gedrag aan het straffen bent, of de hond zelf de verkeerde associaties legt, of dat het gewoon niet lang blijft hangen, etc. :)

Terwijl als je dan ziet dat hij een hond echt meeneemt om een paar maanden in zijn roedel te revalideren, hij veel meer met belonen en bevestigen werkt, en dit blijft gewoon langer hangen. :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:14

Ja daar heb je wel gelijk in. Maar ik neem de meeste theorie van zijn aanpak over uit zn boek, die merendeels gaan
over gevallen die hij in zijn centrum heeft gehad. En ik gebruik alleen dingen wanneer ik zelf ook begrijp wat het nut is en hoe het werkt ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:15

:~ wat een gave dieren....

Ik vind het zo'n geweldig ras :+: En jij hebt wel twee héle mooie exemplaren :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:17

Haha bedankt Bromfiets :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:22

Gevallen in zijn centrum zijn hartstikke goed! :j En aangezien Jua niet super opstandig klinkt (alleen oostindisch doof) zal het allemaal wel goedkomen.

Vind het al hartstikke gaaf dat jij er wat aan wil doen! Ik ken zo veel hondeneigenaren die gewoon gaan van "Tja de hond is nu eenmaal wat koppiger he :D"... en zich niet realiseren dat de hond in feite gewoon beslist wanneer jij de baas over hem mag spelen. Dat kan niet, en dat weet jij, en dat is goed! :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:26

Dankje ;)

Tja misschien zou ik ook wel zoiets hebben.. als ik er eentje van 10 kilo had :+
Dit zijn toch vaak 'gevaarlijke honden' door hun grootte, dus dan is t al helemaal verschrikkelijk als je ze niet
onder apel kan houden volgens anderen. Want zn kleine keffer kan je gewoon een schop verkopen :Y)
Natuurlijk sarcastisch bedoeld he, maar zo denken wel veel mensen. Daarom heb ik ook meestal een hekel
aan kleine hondjes, omdat die vaak 'niet opgevoed hoeven te worden', want die trekken je toch niet omver,
en deze wel. Dat heeft Maji bewezen, want dat is echt een grote bonk kracht als ze wil :Y)
Overigens gebruikt zij, en Jua ook, hun kracht aan de lijn níet. Enkel op 1,5 meter afstand van speelvriendjes O:)
Ik wil, zodra we een passende Gentle Leader/tuig voor Maji hebben, eigenlijk met haar gaan hardlopen omdat ze dat
gewoon echt leuk vind, en ik graag wil gaan hardlopen, maar niet alleen ;) Uiteraard zit ik 99% van de tijd niet
aan de GL of tuig, maar ik vind het wel fijn om de zekerheid te hebben dat ik haar hoe dan ook houd als ze gaat.
Nog even uitzoeken welk tuig oid te gebruiken is met hardlopen.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 15-08-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:28

Helemaal mee eens!
Die kleintjes zijn niet sterk dus vaak onopgevoed, snap er niets van. Zelfs de beagles op school hebben betere manieren (en die genieten geen opvoeding, zijn zelfs niet zindelijk... expres natuurlijk).

Al heb ik wel eens een kniehoge hond iemand bijna de sloot in zien trekken omdat die iemand gewoon de hersens niet had het beest eens een mooie koprol achterover te laten maken aan die riem... _O- Tja dan vraag je er gewoon zelf om!

Hartstikke goed dat ze hun kracht aan de lijn niet gebruiken. Honden die alleen maar aan de lijn hangen kan ik ook niet tegen... _O- Dat is niet alleen slecht voor hun halsspieren en andere structuren, maar ook slecht voor je gezag. Bovendien zou ik er helemaal gestoord van worden, dat geruk aan mijn arm elke keer.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 19:18

Haha inderdaad! Jua wil graag iets vooruit lopen, Maji loopt netjes kop naast heup :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 20:58

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:37

ahhhhhhhhhhh, ze zijn gaaf!!!!!

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:08

Wauw! Wat een knapperds! Ik vind maji ook gaaf hoor ondanks dat ze niet rastypisch is.