Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 08:36

Hey luitejs;
Ik ben al even opzoek geweest naar een reutje.
Kreeg verschillende aanbiedingen maar allemaal zóver weg.....
Nu ,gisteravond is dan mijn lieve Russel Diesel gedekt door een Black and Tan reutje.
Ik belde (niet over nagedacht eerst) mijn kennis op en die zei gelijk ja ik heb een dekreutje zitten!
(De vader van mijn Diesel is ook van hem geweest)...
Ik zeg,ik denk dat ik nu móet komen dat het tijd is..... en ja hoor na een paar kleine pogingen en een korte kennismaking was het klusje geklaart.Ik had volgens mij geen beter moment uit kunnen kiezen...
Voor Diesel die nu 4,5jr is gaat dit haar eerste nestje worden.(en ook voor mij :D )
Manlief stond er eerst niet achter maar bij nader inziens.....het is toch super leuk en zeker ook voor de kindjes!
Ben benieuwd wat het dadelijk gaat brengen (haar moeder is ook eens van een Black and Tan gedekt geweest en kreeg alle Black and Tan pups) Vader van Diesel was zwart/wit met een vleugje bruin.
Karakter van Diesel;
Súper lief ,aanhankelijk,blijft altijd bij je,wordt graag door iedereen aangehaald,kinder vriendinnetje,zal nooit naar iemand grommenmaar waakt wel goed!
Kortom dé ideale hond.

A.s dinsdag wordt ze overgedekt en dan is het even 9wk-jes afwachten :o
Dus voor diegene die interesse heeft,stuur me maar een PB.
Diesel;
Afbeelding
AfbeeldingHaar lieve koppie
Afbeelding2wk gelden in zee.
Gister na de dekking,moeder van Diesel op de achtergrond met kwispelend staartje ;)
Afbeelding

A.s dinsdag maak ik ook nog een paar fotootjes van de reu.

Anoniem

Re: Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:31

wat leuk!
klinkt (diesel) als een super leuke hond! <3

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:37

spannend hoor, al dacht ik bij Diesel aan een reu en niet aan het schattige teefje op de foto's

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:16

Hahaha haar half zusje heet Chevy en haar moeder Kwizzel en halfzusje Bingo....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:19

Zonder er een reltopic van te maken, maar wat is reden geweest om een nestje te nemen? Gisteren keek ik namelijk op www.dierenasiels.com en kwam gewoon 6 pagina's met Jack Russels tegen in alle vormen, kleuren en maten.......Ik vroeg me af wat je reden was om zelf een nestje te nemen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:02

BB --> BB-ITP

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:07

daffodil schreef:
Zonder er een reltopic van te maken, maar wat is reden geweest om een nestje te nemen? Gisteren keek ik namelijk op http://www.dierenasiels.com en kwam gewoon 6 pagina's met Jack Russels tegen in alle vormen, kleuren en maten.......Ik vroeg me af wat je reden was om zelf een nestje te nemen.

hondje is al gedekt dus dit heeft weinig zin, verder is het nog altijd de keus van de eigenaar

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:09

wat leuk
mijn poedel is ook een week geleden voor de 2 x gedekt
maar ik vind het net zo spannend als de 1x
ga je ook een echo laten maken met 3 weken ??

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:12

Miepie77 schreef:
daffodil schreef:
Zonder er een reltopic van te maken, maar wat is reden geweest om een nestje te nemen? Gisteren keek ik namelijk op http://www.dierenasiels.com en kwam gewoon 6 pagina's met Jack Russels tegen in alle vormen, kleuren en maten.......Ik vroeg me af wat je reden was om zelf een nestje te nemen.

hondje is al gedekt dus dit heeft weinig zin, verder is het nog altijd de keus van de eigenaar

Mag toch gewoon gevraagd worden!
Ik haal mijn hondjes ook uit het asiel omdat er zoveel zitten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:24

@miepie77: Daarom is mijn toon ook gewoon die van een vraag en niet die van een beschuldiging......Jammer dat je zo reageert!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 12:26

Nagano schreef:
wat leuk
mijn poedel is ook een week geleden voor de 2 x gedekt
maar ik vind het net zo spannend als de 1x
ga je ook een echo laten maken met 3 weken ??

Dat ga ik even navragen hoe dat zit en dat zou idd niet eens zo stom zijn ,ga ervanuit dat het er zo'n 4 worden maar dat weet je nooit natuurlijk.(en niet drachtig is ook dekgeld terug krijgen!) ;) Voor niks gaat de zon op ;)

En idd ik ga geen discussie aan! Misschien gewoon even goed lezen ;)
En gezien ik geen handelaar ben ...maar weleen eerlijke verkoper die graag contact houd met de mensen die eventueel een pup af willen nemen!
Doe ik nl zelf ook met mijn 2 hondjes ;)
Laatst bijgewerkt door vivana op 15-08-11 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:28

Ik heb goed gelezen hoor, maar waar staat dat ik geen vraag mag stellen over waarom je ervoor kiest een nest te nemen?

Foahriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:31

Oh wat leuk!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:32

Dank je wel voor je bijzonder vriendelijke pb, maar ik heb niet het idee dat ik zeur maar ik vraag me serieus af waarom je ervoor kiest een nest te nemen.......

Jammer he dat mensen weleens vragen stellen en dan doe ik het nog vriendelijk. Het feit dat je je acuut aangevallen voelt, doet me denken dat je zelf ook wel weet dat je hier commentaar op zou krijgen. Iedereen moet zelf weten wat ie doet maar klakkeloos nestjes fokken terwijl er zoveel precies dezelfde hondjes (ja ook puppies) in het asiel zitten, dat vind ik bijzonder. Dan zul je wel een heel speciale reden hebben om dat te doen en naar die reden was ik dus benieuwd!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:34

Spannend hoor TS :)

En ook spannend om zo'n topic te openen :P Hier op bokt worden namelijk altijd kruistochten gevoerd tegen mensen die zelf nestjes fokken voor de lol.
Dit kun je waarschijnlijk al wel merken aan bepaalde reacties die nu al zijn gegeven.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 12:38

idd VogeltjeM :j
En als je zelf al 16jr honden hebt gehad is het toch zéker leuk en spannend om zelf eens een nestje te hebben met een uiterst gezond hondje.....

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:48

Ik kan er ook niet helemaal bij waarom je een nestje de wereld in helpt, puur omdat je het leuk lijkt.

Desondanks wens ik je veel succes.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:48

Ik begrijp het wel hoor, de vraag van Daffodil. Aan de andere kant moet je bij iedere fout die door andere mensen gemaakt worden, je zelf verantwoordelijk voelen? Dat er een groep(je) mensen bestaat die hun dier, met of zonder grondige reden, naar het asiel brengt, betekend niet automatisch dat je je verplicht moet voelen deze honden uit het asiel te halen.

Leuk Ts, je hondje. Echt een schatje om te zien!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:50

Ik keur het ook niet echt goed om lukraak te fokken zonder geteste ouderdieren. Maar heb ook geen behoeften om iemand de les te gaan lezen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Al die sarcastische, hatelijke discussies iedere keer helpen toch niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:53

VogeltjeM, ik ben niet sarcastisch en ook niet hatelijk begonnen en ga daar ook niet mee door hoor. Ik vroeg me oprecht af wat nou een reden zou kunnen zijn om eraan te beginnen! En ik hoef de wereld niet te verbeteren, ben onwijze fan van vuilnisbakkies dus kom bij mij niet aan met stamboomperikelen, daar geef ik niets om.

Ik ben ook niet roomser dan de paus, heb zelf ook een keer een nestje gehad maar daar zat wel een bepaalde reden achter én ik had op voorhand adressen (teveel zelfs :D ) voor eventuele puppies. En dat snap ik hier dan niet helemaal aan, geen adressen maar dus ook niet echt een reden, ja leuk voor de kinderen,maar dat is playmobil ook :Y)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:55

Kom op, laten we dit topic leuk voor TS houden!

Ze kiest er zelf voor, en weet zelf wel wat ze doet. ;)

Ze heeft nu vaak genoeg gehoord dat het onverstandig is en weet ik veel wat.

TS; Heel succes en mooie hond hoor.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:57

daffodil schreef:
VogeltjeM, ik ben niet sarcastisch en ook niet hatelijk begonnen en ga daar ook niet mee door hoor. Ik vroeg me oprecht af wat nou een reden zou kunnen zijn om eraan te beginnen! En ik hoef de wereld niet te verbeteren, ben onwijze fan van vuilnisbakkies dus kom bij mij niet aan met stamboomperikelen, daar geef ik niets om.

Ik ben ook niet roomser dan de paus, heb zelf ook een keer een nestje gehad maar daar zat wel een bepaalde reden achter én ik had op voorhand adressen (teveel zelfs :D ) voor eventuele puppies. En dat snap ik hier dan niet helemaal aan, geen adressen maar dus ook niet echt een reden, ja leuk voor de kinderen,maar dat is playmobil ook :Y)

Oh nee, ik doelde niet per sé op jou persoonlijk, al vond ik je vraag wel iets te suggestief om aardig te zijn. Wellicht heb ik wat te voorbarig gedacht in dit topic, maar ik voelde de bui alweer hangen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:59

Ja maar dat is op zich niet raar natuurlijk, want je weet als je zo'n topic opent dat dat gebeurt......iemand die een hond uit het buitenland hierheen haalt, wordt ook afgemaakt omdat het geen rashond is of omdat dat dier niet hier uit het asiel komt.....dus met doelloos een nestje fokken, begeef je je helemaal op glad ijs.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:02

Ik denk niet dat de TS zich hier bewust van is geweest, het is zo'n enthousiaste openingspost en ik vind het supersneu voor de TS dat mensen niet enthousiast terugdoen.

Maar goed, wij maken het topic er ook niet leuker op met dit gesprek :P

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:11

_/-\o_ Wat is een goed doel om te fokken?
Fokken is geen goed doel....met geen enkel dier want paarden zijn er ook te veel,alleen 1 geluk dat een hond nogal wat goedkoper is in onderhoud dan een paard......
Zo kan je overal wel je eigen druk om maken,zoals het spreekwoord zegt; Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Voor diegene die wel positief zijn /denken in iedergeval het leuk vinden, bedankt. *D