Na het fiasco van onze échte eerste training afgelopen maart, zijn we inmiddels toch weer een half jaar verder en trainen momenteel ook nergens anders meer.. Jachttraining bleef kriebelen (ja heb niet voor niks een jachthond
) dus van de week besloten om tóch maar weer een poging te gaan wagen
Kon gelukkig ook gewoon instromen, dat was wel mooi meegenomen 
Dus, gisterochtend reden we om kwart voor 8 ('s morgens ja
) vol goeie moed richting Krimpen aan den IJssel voor een lesje spaniel-jachttraining
Ondanks het vroege uur en de weinige slaap, had ik er echt zin in
We verzamelden op een parkeerplaats niet al te ver van het veld waar we zouden gaan trainen, en hoe heerlijk, op de weg er naartoe konden de hondjes lekker los, kon Ollie lekker op z'n gemak kennis maken met de andere hondjes en alvast wat overtollige energie kwijtraken 
We begonnen met wat appèlwerk, volgen, blijven, voorkomen, etc, en daarna gingen we vooruitsturen en terugroepen oefenen. Dus, halverwege het veld stond een man die een dummy gooit, ik stuur Ollie vooruit, de man pakt de dummy weg voor Ollie er bij in de buurt is en ik fluit Ollie terug. En dat ging goeoeoeoeoed
Hij vlóóg werkelijkwaar vooruit en op het moment dat ik floot ging ie vol in de ankers, om in 1 rechte lijn terug naar mij te sjezen
Ik was zoo trots
Verder hebben we nog geoefend met revieren, wilddummies en waterapport. Al met al was het een erg geslaagde ochtend, zeker voor herhaling vatbaar! Dus volgende week gaan we weer

Beginnen met wat volgwerk

Af op (kleine) afstand

Vooruit sturen

Voorkomen tijdens revieren

Waterapport

En het klapstuk, hazendummy-apport
Hij vond het hazenvachtje maar wát raar en met allergrootste omzichtigheid pakte ie 'm dan toch vast en kwam ie 'm netjes brengen
Ik heb in ieder geval al helemaal zin in volgende week