Onze 'tweede-eerste' jachttraining!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Onze 'tweede-eerste' jachttraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:34

Gisterochtend hebben wij onze 'tweede-eerste-jachttraining' gehad :) Na het fiasco van onze échte eerste training afgelopen maart, zijn we inmiddels toch weer een half jaar verder en trainen momenteel ook nergens anders meer.. Jachttraining bleef kriebelen (ja heb niet voor niks een jachthond ;) ) dus van de week besloten om tóch maar weer een poging te gaan wagen :) Kon gelukkig ook gewoon instromen, dat was wel mooi meegenomen :D

Dus, gisterochtend reden we om kwart voor 8 ('s morgens ja :P ) vol goeie moed richting Krimpen aan den IJssel voor een lesje spaniel-jachttraining :) Ondanks het vroege uur en de weinige slaap, had ik er echt zin in :D We verzamelden op een parkeerplaats niet al te ver van het veld waar we zouden gaan trainen, en hoe heerlijk, op de weg er naartoe konden de hondjes lekker los, kon Ollie lekker op z'n gemak kennis maken met de andere hondjes en alvast wat overtollige energie kwijtraken :P

We begonnen met wat appèlwerk, volgen, blijven, voorkomen, etc, en daarna gingen we vooruitsturen en terugroepen oefenen. Dus, halverwege het veld stond een man die een dummy gooit, ik stuur Ollie vooruit, de man pakt de dummy weg voor Ollie er bij in de buurt is en ik fluit Ollie terug. En dat ging goeoeoeoeoed :D Hij vlóóg werkelijkwaar vooruit en op het moment dat ik floot ging ie vol in de ankers, om in 1 rechte lijn terug naar mij te sjezen :D Ik was zoo trots :D

Verder hebben we nog geoefend met revieren, wilddummies en waterapport. Al met al was het een erg geslaagde ochtend, zeker voor herhaling vatbaar! Dus volgende week gaan we weer :D

Afbeelding
Beginnen met wat volgwerk

Afbeelding
:D

Afbeelding
Af op (kleine) afstand

Afbeelding
Vooruit sturen :D

Afbeelding
Voorkomen tijdens revieren

Afbeelding
Waterapport

Afbeelding
En het klapstuk, hazendummy-apport :D Hij vond het hazenvachtje maar wát raar en met allergrootste omzichtigheid pakte ie 'm dan toch vast en kwam ie 'm netjes brengen :D

palinglcw

Re: Onze 'tweede-eerste' jachttraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:45

leuke rapportage en mooie foto's eindelijk iemand die zijn hond gebruikt waar ze voor zijn gefokt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:46

super leuk renee! knappe ollie <3

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:49

Ziet er goed uit zeg, hij heeft er ook echt lol in zo te zien he? :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:52

heerlijk renee, inderdaad dit zou elke jacht gefokte hond moeten doen :))

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:40

Zo te zien heeft Ollie het goed naar zijn zin.
Gaaf hoor jachttraining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:43

Knappe Ollie! :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:07

Thanks :D Ollie had het inderdaad prima naar z'n zin :) Of dat nou de jachttraining is of gewoon het samen-met-mij-bezig-zijn weet ik niet, hij had het op de EG in het begin ook zo naar z'n zin ;) Volgens mij is het gewoon een werklustig hondje :D

Hij was er wel flink moe van naderhand, zo speuren en zoeken en ook gewoon het volgen enzo is blijkbaar ongelofelijk vermoeiend :+ Ik heb in ieder geval al helemaal zin in volgende week :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:58

palinglcw schreef:
leuke rapportage en mooie foto's eindelijk iemand die zijn hond gebruikt waar ze voor zijn gefokt

Inderdaad, en hij heeft er lol in zeg! Leuk!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:07

Oo wat heerlijk zeg dat het zoveel beter ging ! :D en een lol dat jullie hebben <3 aaah