Hond heeft kaars opgegeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Hond heeft kaars opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:43

:wave:

Mijn hond heeft vannacht waarschijnlijk een waxinelichtje(1x aangestoken) gegeten. Deze stond op een tafel, in een schaaltje, waar hij dus bij kon. We vonden het waxinelichtjeshoudertje gekreukelt op de grond.
Hij gedraagt zich niet anders(alleen activer :'))

Moeten we ons nu zorgen maken? Hij heeft al een keer een half pond chocolade-eitjes opgegeten(en zelf de papiertjes eraf gehaald).
Hier is hij alleen een beetje ziek van geworden, niet doodziek.

Edit: hij rook naar vanille, daar is hij gek op.

ashley1

Re: Hond heeft kaars opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:46

Even de dienstdoende DA bellen voor advies.
(P.s: toevallig geen labrador? Praktisch alle honden die wij binnen kregen op de praktijk die allerlei rare dingen hadden opgegeten waren labrador, ongelofelijk wat een vuilnisbakken dat zijn ;))

Hopelijk heeft je hond er verder geen last van en komt het gewoon via de normale gang weer naar buiten!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:47

Het is een Sheltie, hij heeft wel vaker gekke dingen gegeten...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:23

Een waxinelichtje is voor het grootste gedeelte paraffine of stearine volgens mij (even op de verpakking kijken) en dat is vooral smeer- en glijmiddel :) Ik ben geen medicus, maar ik dénk dat ie er hooguit erg makkelijk van gaat poepen :+ Bij verstoppingen geven ze honden ook wel eens een theelepeltje vloeibare paraffine om de boel weer op gang te krijgen, vandaar :)

En anders inderdaad even de dienstdoende arts bellen, die kan met zekerheid zeggen of het kwaad kan of niet :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:50

Een hond die zelf de papiertjes van de chocoladeeitjes haalt moet je mee naar een talentenjacht. :D

Dat waxinelichtje zou ik me geen zorgen over maken, misschien draait hij morgen een drol met een lontje.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 08:50

Ja, hij kan ook een hele trucendoos :')

Maar bedankt iedereen, komt er dus hopelijk wel gewoon uit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:12

Uhm, nou waarschijnlijk vandaag al wel. Parrafine is op zich niet zo'n drama nee, maar houd rekening met de mogelijkheid dat hij flinke diarree kan krijgen. :+

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:17

Onze Berner heeft toen ie klein was ook een keer een kaars opgevreten 's nachts.
Hij was 2 dagen aan de diaree en verder heeft ie er niks aan overgehouden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:27

Het eerste dat ik dacht was: 'die kan lekker poepen!'.
Denk dat je je niet al teveel zorgen hoeft te maken :)

Mijn hond heeft eens de voering van een slaapzak opgegeten. Kwam er ook uit, verdeeld over een aantal dagen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:24

zoals ik het nu hoor...
niks ergs... :+

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:27

mijn hond heeft een keer een hele set waxine lichtjes opgegeten, met glitters en al (waren sier waxine lichtjes, met vlinders erop, heel kunstig)
hij vond ze blijkbaar ook mooi, maar hij heeft er niks aan overgehouden. :/
ik was wel een beetje verbaasd dat hij na 1tje nog niet zoiets had van, mwa dat is niet zo lekker.

het waren in totaal echt 7 kaarsjes

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:42

die van mij doen dit ook elk jaar wel een keertje, kennelijk vinden ze die waxinelichtjes erg lekker ruiken, ze poepen ze gewoon weer uit, heb er nog nooit last van gehad

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:48

Bij ook maar de je lichtste twijfel, gelijk de DA bellen.
Er zit natuurlijk een ijzeren deeltje in, waar in dit geval ook het risico in zit.

Ik heb al genoeg ellende gezien van vreemde voorwerpen om je aan te raden dat je er zo vroeg mogelijk ij moet zijn.

En verder het advies: Jij bent verantwoordelijk voor je hond, zorg dat hij voortaan niet meer bij etenswaren en voorwerpen kan komen die hij niet zou moeten eten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:14

Paintlinger schreef:
En verder het advies: Jij bent verantwoordelijk voor je hond, zorg dat hij voortaan niet meer bij etenswaren en voorwerpen kan komen die hij niet zou moeten eten.

:? ... tuurlijk moet je er rekening mee houden, maar je kunt moeiljik je hele huis leeghalen. Je verzint zelf toch niet dat een hond een kaars op gaat eten.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:20

Ik wou zeggen, als ik zie wat ze hier af en toe uithalen...

Zo een paar maand geleden, onze Chow Chow en Border Collie....
Het hondenvoer zat in een pedaalvuilnisbak. Border Collie zet Chow Chow op de pedaal en Border Collie gaat uit de emmer de brokken eten en laat af en toe een brokje vallen voor de Chow Chow _/-\o_

Had je die koppen moeten zien toen ik binnen kwam..... _O- :=

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:48

Paintlinger schreef:
Er zit natuurlijk een ijzeren deeltje in, waar in dit geval ook het risico in zit.

Ik heb al genoeg ellende gezien van vreemde voorwerpen om je aan te raden dat je er zo vroeg mogelijk ij moet zijn.

dit komt wel heel erg belerend over, elke hond doet wel eens iets dat niet kan, daar ga je je huis niet voor in een fort veranderen, moet ook gewoon geleefd kunnen worden, waxinelichtjes komen er wel weer uit

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:49

rienne schreef:
Ik wou zeggen, als ik zie wat ze hier af en toe uithalen...

Zo een paar maand geleden, onze Chow Chow en Border Collie....
Het hondenvoer zat in een pedaalvuilnisbak. Border Collie zet Chow Chow op de pedaal en Border Collie gaat uit de emmer de brokken eten en laat af en toe een brokje vallen voor de Chow Chow _/-\o_

Had je die koppen moeten zien toen ik binnen kwam..... _O- :=

:') hahaha bij mij hetzelfde, zet ik iets hoog weg op de ijskast, kegelen de katten het eraf en dan staan mn honden braaf eronder te wachten om het op te vangen :')

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:53

Of het echt kwaad kan geen idee, weet nog wel dat mijn hond een kniekousje op gegeten heeft, en er ook weer heel uit is gekomen. Zo ook een keer frituurvet wat me moeder op de grond buiten neer had gezet. Was al afgekoeld maar blijkbaar vond ze die krokettenlucht heerlijk! Heb een hond nog nooit zoveel zien overgeven en zo ziek gezien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:58

haha, zo doen bij mijn ouders de katten de dropjes uit de droppot hengelen en van de kastplank op de grond tikken en de hond eet t op..ik ben er nog niet achter wat de hond nou voor de katten doet als tegenprestatie :?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:58

Paintlinger schreef:

Onze hond heeft wel vaker 'gekke' dingen gegeten(denk aan vissenvoer en knaagdiersnoepjes). Heeft hij niks van gehad(hij krijgt soms wel eens een knaagdiersnoepje, is ie gek op), maar we hebben er verder altijd voor gezorgd dat hij er niet meer bij kon. Maar ja, wij kunnen ook niet bedenken dat hij een waxinelichtje gaat opeten...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:40

Je kan het niet altijd voor zijn,mijn beagle schoof de eetkamer stoelen de keuken in om zo via de stoel op de vensterbank te kunnen komen waar het kattenvoer stond.
Ik heb echt een hele tijd een touw om de stoelen moeten doen om te voorkomen dat ze met de stoelen ging schuiven om op dingen te kunnen klimmen waar ze eigenlijk niet op mocht.

hier hebben ze ook wel eens een waxine lichtje op,ik heb ze nu gewoon niet meer staan.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:09

mijn hond heeft 1 keer met pasen alle kaarsen op gegeten het enigste wat gebeurde is dat ze kaars vet poepte! maar iedere hond is anders maar die van mij heeft er niks van gekregen!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:14

Onze labrador heeft eens een kilo muizengif opgegeten...

Sprong daarna gewoon nog vrolijk rond alleen dr poep was paars ;)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:15

Ik kan me ook niet voorstellen, dat je hond er last van gaat krijgen. Die van ons heeft vroeger wel vaker strijkkraaltjes gegeten, een aantal dagen regenboogpoep, maar verder ook geen last van gehad :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 22:21

colunder schreef:
Je kan het niet altijd voor zijn,mijn beagle schoof de eetkamer stoelen de keuken in om zo via de stoel op de vensterbank te kunnen komen waar het kattenvoer stond.
Ik heb echt een hele tijd een touw om de stoelen moeten doen om te voorkomen dat ze met de stoelen ging schuiven om op dingen te kunnen klimmen waar ze eigenlijk niet op mocht.

hier hebben ze ook wel eens een waxine lichtje op,ik heb ze nu gewoon niet meer staan.

Het andere lichtje staat nu ook zo dat hij er niet meer bij kan...
Maar hij moet er wel moeite voor hebben gedaan, Hij is 41 cm hoog, tafel ongeveer 50. Hij kan er met z'n bek net bij, maar het stond in een schaaltje, dus hij zal wel heel graag dat kaarsje willen hebben...