ervaring Hondenscholen Rotterdam Zuid ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amber2202

ervaring Hondenscholen Rotterdam Zuid ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 18:11

Beste Bokkers,

Zijn er mensen die mij hun ervaringen met bepaalde hondenscholen kunnen delen in de omgeving rotterdam zuid/rhoon ??

Zelf kwam ik op de site van Martin Gaus terecht waar ik erg over te spreken ben als ik zo de site lees en zie, niet al te duur vindt ik zelf en heel veel keuze aan vervolgcursussen en extra cursussen die je erbij kan doen. (puppyzwemmen, ehbo, vuurwerktraining etc.) Dingen die wij graag met ons aanstaande American Stafford willen gaan doen, en het liefst bij 1 en dezelfde trainingsschool zodat je niet steeds hoeft te switchen en andere methodes hoeft aan te nemen wat verwarrend is voor je hond en jezelf.

De pup komt begin Oktober, bij Martin Gaus kan je altijd starten wanneer je wilt en je hondje geënt is en min. 8 weken.

Graag hoor ik bij welke hondenschool jullie zitten of hebben gezeten, wat daar de mogelijkheden zijn en of jullie daar wel zeer tevreden over waren. :)

Bedankt voor jullie hulp om ons dalijk een goede keuze te laten maken voor ons wondertje en onszelf :)

Mizora

Re: ervaring Hondenscholen Rotterdam Zuid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:33

Wij hebben op de mg-school in Hellevoetsluis gezeten en het is ons ontzettend bevallen. Hebben een jaar cursussen gedaan daar (en als we weer wat meer tijd hebben gaan we er weer verder).

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:39

Ik train (okee, doe nu alleen nog ringtraining daar aangezien ik geswitcht ben naar spaniel-jachttraining...) zelf bij de KC Dordt in Heerjansdam (jaja ik weet, logisch :P ) :) Weet niet of dat te ver is.. Start in principe elke maand een puppytraining.. De pupcursus zit samen met de jonge hondcursus en samen duren ze 17 weken, en het fijne vind ik dus dat je al die weken met een vaste groep traint, er is eigenlijk geen verloop zoals bij de MG cursussen. De sfeer op de KC is over het algemeen erg leuk, de trainers tof en ik train(de) er met veel plezier :)

Verder vind ik de MG cursussen eigenlijk behoorlijk duur :P 50 euro voor 4 puppylessen tov €90 voor 17 pup/jongehond lessen bij de KC Dordt, zelfde geldt voor de vervolgcursussen :) Maargoed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk ;)

Heel veel plezier met jullie toekomstige pupje!

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:10

Ik zit met onze americaanse stafford bij Martin gaus hondenschool Bacchanten in Hem.
Mij bevalt de clicker methode erg goed en we zijn na de puppycursus nu bezig met de basiscurus.
Behalve praktijk krijg je ook theorie wat ik heel erg leerzaam en leuk vind.

Succes!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:39

Neej schreef:
Ik train (okee, doe nu alleen nog ringtraining daar aangezien ik geswitcht ben naar spaniel-jachttraining...) zelf bij de KC Dordt in Heerjansdam (jaja ik weet, logisch :P ) :) Weet niet of dat te ver is.. Start in principe elke maand een puppytraining.. De pupcursus zit samen met de jonge hondcursus en samen duren ze 17 weken, en het fijne vind ik dus dat je al die weken met een vaste groep traint, er is eigenlijk geen verloop zoals bij de MG cursussen. De sfeer op de KC is over het algemeen erg leuk, de trainers tof en ik train(de) er met veel plezier :)

Verder vind ik de MG cursussen eigenlijk behoorlijk duur :P 50 euro voor 4 puppylessen tov €90 voor 17 pup/jongehond lessen bij de KC Dordt, zelfde geldt voor de vervolgcursussen :) Maargoed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk ;)

Heel veel plezier met jullie toekomstige pupje!

qua prijs vond ik hem niet duur omdat ik een paar andere scholen had aangeklikt en die kwamen duurder uit als je ging vergelijken hoeveel lesse je kreeg voor hoeveel geld.. had dr bijv. ook 1 die vroeg 165 voor 10 puppylessen.. vandaar :) hihi
maar heb erg veel aan deze info! :)

Neej

Re: ervaring Hondenscholen Rotterdam Zuid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:18

Oh ja ik heb 'm alleen vergeleken met KC Dordt dus dat verklaart een hoop ;)

site is trouwens http://www.kcdordrecht.nl/, staat een hoop info op, en hoewel de rest van de site vaak een beetje achterloopt, is de cursusinfo meestal wel up to date :)