Hai! Ik zit nu al ruim 4 weken te kammen. Zolang zijn onze 2 belhamels al in de rui. Ik wordt er niet blij van, en de katten zien me alweer aankomen met de kam. Ik heb zo'n speciale van de DA gekregen, die ik dan zolang ze in de rui waren, moest gebruiken..
Nu is mijn vraag: Wat kan ik doen zodat de rui sneller voorbij gaat? Of kan je dit 'proces' niet beïnvloeden?
Ik kan nu ruim 2 kussens vullen met haar..als ik het had bewaart
Hmz, katten houden er niet zo van haha maar bij honden werkt het als je de hond goed nat maakt met lauw water, dan laat opdrogen, kan je echt superveel haar weghalen! Maar of het ook bij de kat werkt? geen idee.
Juist minder kammen idd. Kortharen gaan harder ruien door vaak kammen. Als je effectief wil borstelen, dan werkt zo'n oranje zwarte borstel goed, met die pinnetjes (rubber) Die gebruik ik hier zo nu en dan en dan kan ik er een kussen mee vullen (van de haren)
TinkerTreas
Geplaatst: 14-08-11 23:41
Apart, mijn siamees verhaard vrijwel niet. Die heb ik zelfs nog nooit geborsteld sinds ik hem heb, terwijl mijn andere kat ook veel verhaard. Ik dacht dat het aan het ras lag, dat ze niet veel verharen, maar blijkbaar niet dan. (sorry, je hebt hier natuurlijk weinig aan )
Een siamees hoort niet te ruien...? Althans bijna niet, aangezien ze vrijwel geen ondervacht hebben, de topcoat hoort bijna geen haar te verliezen. Hebben je katten geen stress of vitamine tekort? Dan kunnen ze nl wel meer gaan verharen?
moelly
Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-11 08:08
nee, beide moeders zijn Siamees x Balinees. En die van ons komen heel de dag door buiten.
buiten komen heeft er imo niks mee te maken die van mij komt ook veel buiten. Balinesen horen ook niet tot weinig te verharen volgens het rasvoorschrift. Hebben jouw katten altijd verhaard? Of is het erger dan normaal? Wat voor voer geef je?
niet zoveel kammen, 1 keer in de week is zat, anders ga je juist aanwakkeren dat ze nog meer gaan verharen, ik heb 4 katten waaronder 2 siamezen en ik kam ze eigenlijk nauwelijks, haal alleen af en toe, lees in keer in de week een handschoen over ze heen en dan blijft er idd nogal wat aanhangen, verder heb je ook voer voor indoor katten, dat scheelt ook een boel haar, maar kom op zeg, het zijn kortharige katten, van elke kat komt haar af
Die van mij ruien al vanaf april Ik borstel ze alleen in het voorjaar met de fuminator en daarna gewoon met een zachte ronde haarborstel. Me-Ow heeft niet zoveel haar maar wel witte dus die vallen meer op en Mads blijft verharen maarja... Het is zo...
Volledig stoppen met de furminator! En gewoon de eerste maand zeker niet meer borstelen. Siamezen zou je niet eens hoeven kammen. Verder als je ooit de furminator wil gebruiken echt niet vaker als 1 keer in de 2 weken, je kan je katten er kaal mee kammen als je hem te vaak gebruikt.