Help, 'weggelopen' boxer op straat gezien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Help, 'weggelopen' boxer op straat gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 14:49

Dag bokkers,

ik zit heel erg met dit in mijn maag; reden net naar huis , en reden door huissen. Kwam er vanaf een bedrijventerrein
een grote bruine boxer de straat op rennen, en 2 keer bijna voor een auto!
Niemand die iets deed, en wij zijn hem achtervolgd en ik heb hem proberen te vangen omdat ik bang was dat
er ongelukken zouden gebeuren.

Op een gegeven moment liep hij langs een oude man op de fiets en bleef daar, ik snel er naar toe en kon hem
vangen. Hij had een zwarte leren band om. (uiteraard was ik voorzichtig, maar bleek een lieve hond te zijn)
Hij was aardig in paniek, vrij mager , maar zo zie je ze wel vaker, en er veel schuim/kwijl aan de bek.
Hij schrok van een auto en ik kon hem helaas niet vasthouden, hij zette het weer als een dolle aan het rennen.
Ik snel in de auto en politie gebeld, (wat een gedoe, een bandje en moet plaats inspreken was deze niet begreep. Hij zei steeds Huizen in plaats van huissen, en heb de hoorn er op gegooid omdat we hem of haar weer wilde vinden) helaas raakte we hem uit het oog..
Hebben net 20 minuten rong gereden, bij mensen op het terrein gekeken maar hebben hem niet gevonden.

Heb ook de dierenambulance ingelicht, maar deze wilde niets noteren en ook niet komen.
Dat snap ik, want we zagen hem ook niet meer. Maar wellicht belt het baasje en dan hebben ze
mijn notitie...

Ben net thuis, en heb op marktplaats, amivedi enzo gekeken en er wordt niets vermist.
Waarschijnlijk is hij of zij net pas ontsnapt of iets.

Maar nu zit ik er wel heel erg mee in de maag, zo bang dat hij aangereden wordt, en sneu voor
de baas ook, die weet niet waar hij of zij is..

Kan ik nog iets doen? Moet ik politie nog even inlichten ofzo? Zodat áls ze een meldingen krijgen
ze weten waar hij of zij voor laatst is gezien ??

Ik hoop van harte dat het allemaal goed komt.. Sorry als ik het krom heb omschreven maar zit nog vol
van de adrenaline ...

Anoniem

Re: Help, 'weggelopen' boxer op straat gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:56

ik snap dat je er heel erg mee zit!!
maar: jij hebt je best gedaan! jij hebt (geprobeerd) te bellen!
dus niks om je zorgen om te maken, die baas moet beter oppassen! :(

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:03

Bij mij om de hoek heb ik ook eens een loslopende boxer zo de straat over zien lopen en alles. Volgens mij heb ik die wat maanden terug eerder gezien. Wellicht tijd voor de baasjes om eens actie te ondernemen :+

Overigens, dus ook die regio ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:05

Ik zou het inderdaad even her en der melden , op de plekken waar je zelf zou informeren als je je hond kwijt zou zijn.

Dus bij politie , Amivedi , dierenartsen in de buurt.

Gewoon even her en der een mailtje sturen zodat mensen daar aan denken als een eigenaar zich meldt is al beter dan niks meer doen :)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:06

Ik snap dat je er mee zit maar je hebt je best gedaan hoor. +:)+

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 15:16

Thanks pmarena, ga ik doen :)
En bedankt voor jullie berichtjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:57

Boxers kunnen aardig kwijlen hoor.
Wat vreselijk sneu voor de hond.
Wat je kan doen, heb je reeds gedaan. Je kunt hem nog aanmelden bij de nederlandse boxerclub.