puppy geeft haar brokjes aan mij! huh?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie89

puppy geeft haar brokjes aan mij! huh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:24

We hebben een mechelse herder pup die nogal een aparte maar volgens mij een hele lieve eigenschap. Ze brengt namelijk vanuit haar voerbak via haar mond elke x een paar brokjes naar me toe en laat ze naast me vallen, ze schuift ze vervolgen met haar neus tegen mij aan en gaat ze naast me zitten en kijkt ze me aan. Ik weet bijna wel zeker dat ze het lief bedoelt maar wat betekend het??

Kennen jullie dit??

Anoniem

Re: puppy geeft haar brokjes aan mij! huh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:30

Het is een manier van genegenheid,waarschijnlijk is hij je dankbaar dat hij je baas bent,dat je goed voor hem zorgt.
Onze kat doet dit met dode muizen,mollen en vogels,legt ze precies achter de achterdeur,stap je deur uit sta je in een muis/vogel.mol :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:30

Eet smakelijk??
Vind het wel grappig, maar eet ze verder wel brokjes dan?
Anders de fokker eens vragen of ze het daar ook al deed.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:53

gewoon alles willen delen met haar baas. Hier ook een hond die alles met mij wil delen, gelukkig alles behalve zijn rauw vlees haha. Hij brengt alles bij me wat hij maar kan vinden. Vooral als ik iets heb wat hij lekker denkt te vinden dan wordt ik overstelpt met knuffels, telefoon, afstandbediening, speeltjes enz.

De katten doen het ook die nemen alles voor me mee naar binnen als ze de kans krijgen. Helaas vergeten ze het te doden. Dus er vliegt regelmatig een vogel door het huis of een muis langs de kastjes. Ze hebben nu tegen mijn principe bandjes om met belletje en dat scheelt enorm veel wild in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:57

volgens mij ziet ze jou gewoon als een heeeele lieve baas :)
wel lief :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:58

Ahh dat vind ik echt zo lief klinken :+:
Ik denk dat ze jou inderdaad heel lief vind en alles met je wilt delen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:58

ze zal je wel lief vinden denk ik :P schattig

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:59

Geeft aan dat jij hoger in rang bent dan zijn. Op zich dus een uitermate goed teken!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:03

Petratje72 schreef:
Geeft aan dat jij hoger in rang bent dan zijn. Op zich dus een uitermate goed teken!

Ik zie het echt meer dan delen. waarom altijd gelijk hoger in rang enz. enz. enz. zie mijn ene hond echt niet mijn andere hond eerst laten eten omdat die hoger in rang is hoor. En mijn konijnen ook niet. Maar mijn honden delen soms gerust omdat de een iets lekkerder vind dan de ander. Honden doen vaak iets omdat ze er zelf beter van worden en niet om te laten zien dat jij hoger in rang bent.

Wat doe jij als ze je brokjes geeft? Ga je lachen? Geef je ze een aai? Spreek je tegen haar? Kan allemaal dit gedrag versterken. Denk eigenlijk op het moment dat ze het doet en jij haar compleet (dus ook niet aan kijken) negeert dat het gedrag zo weg is.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 22:11

Ja lief he :D nou moet ik toegeven dat ze ook maar al te graag naar ons eten kijkt haha, maar ze doet er niks mee. Gelukkig, denk dat dat honden natuur is, tenminste ken geen hond die ons eten niet lekker vind ruiken ;)

Ik weet wel dat haar moeder, hetzelfde doet maar dan komt ze ze naast haar baas opeten als die aan het eten is, Maud (onze pup) doet dit ook wel eens hier, maar laatste tijd geeft ze ze liever weg, ik heb vandaag wel stiekem iets lekkers tussen haar brokjes gedaan, misschien wel een soort dankbaarheid daarvoor?

Zonnebloem: Ja ze eet goed gelukkig ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:53

Gaan jullie eerst eten en krijgt ze daarna haar brokjes of andersom?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 23:04

heel slecht ik weet het, maar ik vul haar bakje weer als ik zie dat het leeg is, dus altijd voordat we gaan eten