Ik ben sinds gisteren nogal onverwacht eigenaar geworden van 5 (vrouwelijke) woestijnratjes. Ze zijn nog jong, ik denk half zo groot als een volwassene. Ik weet er niet heel veel over, het is een beetje snel gegaan, maar ik heb een aantal vragen:
- Wat zijn goede suggesties voor speeltjes? Ik heb al wat watjes erin gelegd, die ze nu aan elkaar uit het trekken zijn (leek me ook leuk voor nestmateriaal) en wat stokjes. Heb het idee dat dingen die ze kunnen slopen het goed doen
Misschien touw ofzo?- Ik las al iets over dat deze groep te groot is, maar ik heb nog een extra kooi staan waar ik een tijd terug drie volwassen ratten in had (dus vrij ruim). Zou het helpen om de kooi waar ze nu in zitten te verbinden met die andere? Of om mijn idee te verwezelijken, namelijk door een gangenstelsel door mijn kamer te klussen
? Of is het beter om ze in twee groepjes te zetten, van 2 en 3 dus, en dan af en toe er eentje om te wisselen?- Wat kan ik nu het beste gebruiken voor op de bodem? Ik zie altijd zand in kinderboerderijen enzo, maar is las dat dit te koud is?
- Klopt het dat gerbils niet tegen koemelk kunnen?
- Euh ja verder zijn alle tips welkom

Alvast bedankt!
Liefs Suzanne
Eronder deed ik nog een laagje kattenbakkorrels (van hout) om de geurtjes extra op te nemen. Gerbils houden veel van graven dus je kan echt een dikke laag strooisel doen. Ook wc-rolletjes enz knagen ze graag kapot. Met watjes moet je oppassen dat ze er niet met hun pootjes/nageltjes in blijven hangen.
Afgedekt aquarium of plastic bak is het handigst denk ik.