Ik moest afgelopen week op de 11 hamsters van mijn tante passen. Prima hoor, ik vind het wel grappige beestjes. Gisteren kwam ze terug van vakantie, dus ik pak de 3 kooien om in de auto te laden, zag ik dat één van de hamsters zichzelf had opgehangen..
Met z'n koppie door het 'dak' van de tralies heengegaan en hij kon dus niet meer terug.. Afijn, die heb ik dus met veel moeite weer terug gekregen en in de container gedaan.Uiteindelijk kwam ik met -dacht ik- de overgebleven 10 knagertjes bij mijn tante aan.
Vanmorgen wilde ik echter naar de wc gaan beneden (wc grenst bij ons aan de schuur waar de hammies stonden) en ik was nog net wakker genoeg om te zien dat er een bruingrijs bolletje over de vloer schoot. Binnen twee tellen zat ik op het aanrecht, roepend om mijn moeder en de hond..
Uiteindelijk heeft mijn moeder hem te pakken gekregen.Ik belde mijn tante op om te zeggen dat er een loslopende hamster was achtergebleven, en toen kreeg ik het volgende te horen 'Uh ja, nou.. de loopbuis van de hamsters is kapot, en we missen er nog eentje..'.
En die ene loopt nu nog steeds los in onze schuur
Ik heb al de wacht gehouden met stukjes appel onder een schoenendoos met een stokje eronder met touw eraan, de hond erop afgestuurd om hem op te sporen (is wel gelukt, maar het beest is zich toen zo dood geschrokken dat 'ie nog verder weg gekropen is
). En natuurlijk heb ik (vanaf de veilige hoogte van mijn krukje, stel je voor dat dat beest me in de broekspijp kruipt
) de hele schuur afgespeurd naar de vermiste hammie.Ik hoop dat ik het beestje nog te pakken krijg voordat 'ie de woonkamer intrippelt
Iemand tips om een bange, ietwat verwilderde hamster te pakken te krijgen?
) Als eigenaar van die hamster zou ik toch niet graag horen dat je je hond inzet om hem te vangen...
)
Heb er wel wat oude vaatdoekjes ingedaan want de emmer is redelijk diep. Hopelijk krijgen we 'm zo te pakken.
Bij ons ging ham langs de leiding van de radiator de muur in, weet niet hoeveel ruimte daar bij jullie over is? Die buizenkooien zijn ondingen, staan garant voor ontsnapte hamsters. Plastic is trouwens sowieso niet hamsterproof. Had ooit een kooi in de hoek van de kamer staan en hammie had een nest in de hoek van de kooi die in de hoek van de kamer stond (snap je het nog) ik kwam er met verschonen pas achter dat de daadwerkelijke slaapplaats (inclusief hamster) achter dat nest tussen de kooi en de muur zat