Het mysterie van de verdwenen hamster..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Het mysterie van de verdwenen hamster..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:49

Heb ik weer hoor :')
Ik moest afgelopen week op de 11 hamsters van mijn tante passen. Prima hoor, ik vind het wel grappige beestjes. Gisteren kwam ze terug van vakantie, dus ik pak de 3 kooien om in de auto te laden, zag ik dat één van de hamsters zichzelf had opgehangen.. := Met z'n koppie door het 'dak' van de tralies heengegaan en hij kon dus niet meer terug.. Afijn, die heb ik dus met veel moeite weer terug gekregen en in de container gedaan.
Uiteindelijk kwam ik met -dacht ik- de overgebleven 10 knagertjes bij mijn tante aan.
Vanmorgen wilde ik echter naar de wc gaan beneden (wc grenst bij ons aan de schuur waar de hammies stonden) en ik was nog net wakker genoeg om te zien dat er een bruingrijs bolletje over de vloer schoot. Binnen twee tellen zat ik op het aanrecht, roepend om mijn moeder en de hond.. :o Uiteindelijk heeft mijn moeder hem te pakken gekregen.
Ik belde mijn tante op om te zeggen dat er een loslopende hamster was achtergebleven, en toen kreeg ik het volgende te horen 'Uh ja, nou.. de loopbuis van de hamsters is kapot, en we missen er nog eentje..'.
En die ene loopt nu nog steeds los in onze schuur :+ Ik heb al de wacht gehouden met stukjes appel onder een schoenendoos met een stokje eronder met touw eraan, de hond erop afgestuurd om hem op te sporen (is wel gelukt, maar het beest is zich toen zo dood geschrokken dat 'ie nog verder weg gekropen is :') ). En natuurlijk heb ik (vanaf de veilige hoogte van mijn krukje, stel je voor dat dat beest me in de broekspijp kruipt :D ) de hele schuur afgespeurd naar de vermiste hammie.

Ik hoop dat ik het beestje nog te pakken krijg voordat 'ie de woonkamer intrippelt _O- Iemand tips om een bange, ietwat verwilderde hamster te pakken te krijgen? :')

Naamloos1

Re: Het mysterie van de verdwenen hamster..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:56

nou ik vind niet echt dat je er heel goed op gepast hebt als ik eerlijk mag zijn.. 1tje dood.. waar je lachend over doet... en 1 of 2? (kan er niet wijs uit worden) zijn er ontsnapt.. waar je vervolgens de hond op af stuurt?? ik deed ze niet weer naar jou heen... sorry

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:58

Prima, dan doe je dat niet. Dit topic is bedoeld om de hamster levend en wel te pakken te krijgen, of ik wel of niet op die beestjes gepast heb is een ander verhaal waar je me zoveel PB's over mag sturen als je wilt.

Ik wil 'm vangen, maar het enige wat ik kan bedenken hoe dat gaat lukken is een muizenval, maar dat vind ik zielig voor hem.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:01

nou naamloos, zij kan er toch ook niks aan doen dat t beest zich ophangt?
En ja ze is er bang voor als ze los rennen.. En ik denk dat iedereen die bang is voor kleine rennende diertjes in een reflex om alles roepen wat ze kan verdedigen..

Ik zie de humor van dit verhaal (afgezien van het dode hamstertje) wel in..
Ik zie ook nergens staan dat ze kooien vies waren, er geen eten was en geen drinken was.. Dus wie ben jij om te zeggen dat ze ze slecht heeft verzorgd??

Ze is er alleen bang voor als ze los lopen..

Succes TS!!!

Edit: je hebt ook uisvriendelijke muizenvallen.. Probeer het daar eens mee.. Als ze daarin lopen klapt achter ze een luikje dicht waardoor ze gevangen zitten.. Geen pijn, alleen balen dattie weer gevangen is :P
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 12-08-11 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:01

Je hebt toch ook van die diervriendelijke muizenvallen zodat hij alleen opgesloten wordt en niet gevierendeeld? Ik denk dat het beestje zo geschrokken is van jouw hond, dat die niet 1-2-3 weer tevoorschijn komt.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:03

11 hamsters? Wow, leuke hobby :+

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:04

Ik begrijp dat het dus niet veel uitmaakt voor je of je het diertje dood of levend te pakken krijgt... Muizenval (geen dodelijke hoop ik)?! Hond erop af sturen?! Dat beest vreet die hamster natuurlijk op, maar dat snap je vast wel hoop ik... 8)7 ) Als eigenaar van die hamster zou ik toch niet graag horen dat je je hond inzet om hem te vangen...

Btw.. 11 hamsters in 3 kooien?! :x

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:06

whahahahahaha grappig verhaal.. tja klinkt banketstaaf maar over een hamster zou ik toch niet zo moeilijk doen hoor (mits ie niet van een klein kindje is) en tja die dingen ontsnappen nu eenmaal snel.. en met 11 kun je ook niet met allemaal een ''band'' hebben. :+ (zover dat kan met een hamster)

tja.. vangen.. moeilijk.. kaas denk ik maar op jou methode heb ik ook wel eens muizen gevangen dus dat werkt ook. de hond is ook een optie als je hem niet levend hoeft te hebben }>

ik zou zeggen succes en wat de 1e poster betreft. het kan iedereen gebeuren.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:07

Haha ja veel zijn het er hé! Ze had er eerst twee gekocht 'Ja hoor, het zijn twee vrouwtjes' Nou, niet dus _O-
Maar ze hebben er nu dus 9.. hopelijk straks 10, haha.

En ik vind het niet grappig dat die ene dood is hoor! Door die := smiley dacht naamloos dat waarschijnlijk, maar ik typte dat als 'nagelbijter' ipv lachen achter z'n hand :Y)

Misschien moet ik zo'n muisvriendelijke val eens proberen :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:09

Mijn tante doet er ook niet moeilijk over hoor, die ziet er de humor wel van in, helemaal omdat ik dus, op m'n krukje staand, de schuur aan het afspeuren ben op zoek naar dat beest :+

En ik laat de hond hem zeker niet opvreten hoor!! Zo'n dierenbeul ben ik niet :P Hij zit nu steeds in/achter dingen verstopt, zij snuffelt dan even en laat mij zo weten waar hij is zodat ik kan proberen hem te pakken :j

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:13

Ik ben ook een keer zo'n beestje kwijt geweest, zat ie onder de wasmachine (of erachter, die staan bij ons op een verhoging) :+

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:20

Je neemt een emmer waar hij niet uit kan springen, daar doe je wat lekkers in (zonnepitten of fruit wat hij kan ruiken). Dan zorg je dat er een plankje tegen de emmer op staat waar hij omhoog kan lopen. Zo valt hammie in de emmer en kan er niet meer uit (niet een te hoge emmer zodat hij zijn pootje breekt of zo ;))
Succes!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:22

Ik ken het! Bij mij was de eerste x het hele buizen stelsel afgebroken. Die nacht bleek dat hammie door een gat in de muur was gekropen dus terwijl ik in bed lag hoorde ik hem lopen. Een dag later hoorde we hem bij mij zus achter de muur en een deel muur kapot gemaakt. Kwam daar mijn goudkleurige vriend onder de stof naar me toe gekropen! Ik helemaal happy. Helaas niet het gat kunnen vinden waar hij in de muur gekropen was, helaas gebeurde het nog een x en heb ik 5 dagen huilend in bed gelegen totdat het akelig stil werd achter de muur. Hij was trouwens niet goed te horen toen we ook deze muur eruit wilde halen:(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:24

Athena1982 schreef:
Je neemt een emmer waar hij niet uit kan springen, daar doe je wat lekkers in (zonnepitten of fruit wat hij kan ruiken). Dan zorg je dat er een plankje tegen de emmer op staat waar hij omhoog kan lopen. Zo valt hammie in de emmer en kan er niet meer uit (niet een te hoge emmer zodat hij zijn pootje breekt of zo ;))
Succes!

Toevallig, mijn vader heeft net precies zo'n val opgezet :)) Heb er wel wat oude vaatdoekjes ingedaan want de emmer is redelijk diep. Hopelijk krijgen we 'm zo te pakken.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:35

Aranel schreef:
Athena1982 schreef:
Succes!

Toevallig, mijn vader heeft net precies zo'n val opgezet :)) Heb er wel wat oude vaatdoekjes ingedaan want de emmer is redelijk diep. Hopelijk krijgen we 'm zo te pakken.

Werkte bij ons ook altijd prima, totdat de kat een keer sneller was ^) Bij ons ging ham langs de leiding van de radiator de muur in, weet niet hoeveel ruimte daar bij jullie over is? Die buizenkooien zijn ondingen, staan garant voor ontsnapte hamsters. Plastic is trouwens sowieso niet hamsterproof. Had ooit een kooi in de hoek van de kamer staan en hammie had een nest in de hoek van de kooi die in de hoek van de kamer stond (snap je het nog) ik kwam er met verschonen pas achter dat de daadwerkelijke slaapplaats (inclusief hamster) achter dat nest tussen de kooi en de muur zat :') oftewel, er was dwars door de plastic wand heen geknaagd...

Ik legde trouwens vaak wel een spoor van voer het plankje op (niet teveel, een paar graantjes/brokjes) om ham de goede kant op te leiden, aangezien ze het gaan hamsteren hoef je niet bang te zijn dat halverwege de plank de honger al gestild is :D

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:47

Doekjes in de emmer is een goed idee! Hoop dat je m nu snel te pakken hebt.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:05

En? Vanmorgen al wat gevonden?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:09

Is een muisvriendelijke muizenval niet een optie?
Das toch niet zielig?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 14:22

Jaa we hebben hem :D
Vannacht is 'ie in de emmer gelopen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:23

Wat een mazzel! :)

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:37

Dat is snel! Goed zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:30

die onaardige reacties....
zou mij ook kunnen gebeuren! :P
niet leuk natuurlijk, een dooie... niet leuk! maar ik zie de humor er wel van in!