onbehaarde kat....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iloonaa__

onbehaarde kat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:36

tsja beetje vreemde titel :D haha

onze buurvrouw heeft een haarloze kat,
en aangezien mijn moeder lichtelijk kriebelig word van kattenharen wil ik me graag wat meer verdiepen in dit soort katten.

ik weet het ras niet, en had het idee dat jullie dat wel zouden weten :D
hoe zijn die katten? zit er nog speciale verzorging bij?
zijn er verenigingen van fokkers bij? en hoe duur is zo'n beestje in aanschaf ongeveer?

( ik wist niet echt hoe ik de titel kon noemen zonder er een rare van te maken, dus excuses voor de gekke titel :D )

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:37

Een sphinx gok ik?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:38

Moet je ff de zoekfunctie hier op bokt gebruiken en zoeken naar sphynx of naaktkat. Zijn zulke lieve plaatjes <3 :D Of googlen natuurlijk :D

Anoniem

Re: onbehaarde kat....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:40

Sphynx inderdaad, ze voelen heel warm aan en zijn heel lief :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:41

Oh ja...
Echt googlen op naakte kat of Sphynx en niet op kale poes.
Dan kom je op hele andere sites terecht... :+

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:42

oooh dat is het ras! :D
ik vind het zo'n doetje die bij ons in de straat.... ook echt niet bang ( ligt miss aan deze kat)
en zo zacht en warm... :+:

( hij is alleen wel mooi van lelijkheid die bij ons in de straat :') )

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:42

Brainless schreef:
Oh ja...

ja daarom vraag ik het hier maar, want was al bang voor zulke sites _O-

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:42

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:43

je hebt aantal soort katten voor mensen die allergisch zijn maar sphinx heeft wel geen haar maar je moeder kan nog steeds allergisch zijn voor haar stofdeeltjes

Devon rex en siberische katten hebben soort HEPA :+ filter deze zijn vaak geschikt voor mensen met allergie.

devon rex
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tita op 12-08-11 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:46

het zijn waarschijnlijk de huidschilfers waar je moeder allergisch voor is en dan maakt het dus niet uit dat de kat geen haren heeft. Er zijn inderdaad een aantal kattenrassen die dat stofje niet bevatten en dus geschikt zijn voor mensen met een allergie.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:49

ja maar ze is wel getest op katten in het ziekenhuis maar daar kwam negatief uit... maar ze kan niet echt de kat aaien want dan krijgt ze een snotter aanval :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:52

iloonaa__ schreef:
en aangezien mijn moeder lichtelijk kriebelig word van kattenharen wil ik me graag wat meer verdiepen in dit soort katten.

Heeft ze een allergie of gewoon een hekel aan kattenharen? :D

Dat laatste kan ik me goed voorstellen! Dan is een Sphynx wel een uitkomst, alhoewel die weer huidvet achterlaten. Qua karakter zijn ze geweldig, maar ze vragen wel wat meer aandacht en 'onderhoud' dan een gewone kat. Er zijn zelfs diverse fokkers hier te vinden op bokt! Hou er wel rekening mee dat een goede fokker je een Sphynx niet alleen laat houden, dus óf een behaarde kat er bij, óf 2 Sphynxen in huis nemen. Dat laatste is wel een redelijk duur grapje, hou gerust rekening met een prijs van 700 - 1000 euro per kitten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:53

Maar rexen en siberen zijn niet kaal, Tita. :+
Een Sphynx weer wel (is zelf ook aan het oriënteren voor een Sphynx/Oosters Korthaar/Siamees).

Brainless schreef:
Oh ja...

_O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:55

@ chubby als iemand allergisch is voor katten dan is dat een combinatie van huid en haar dan valt een sphynx af deze heeft veel huidvet, en huidschilfers dan moet je uitwijken met katten die een apart vorm van haren hebben zoals een Syberische boskat of een Devon Rex, Cornisch Rex en German rex andere opties zijn er niet

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:56

lor1_1984 schreef:
Maar rexen en siberen zijn niet kaal, Tita. :+
Een Sphynx weer wel (is zelf ook aan het oriënteren voor een Sphynx/Oosters Korthaar/Siamees).

Brainless schreef:
Oh ja...

_O-

Ze zijn niet kaal maar een Devon Rex verhaard helemaal niet een Sybeer juist wel dus als men allergisch is voor huidschilfers is er vaak maar 1 optie Devon Rex

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:57

Ah, oke. :)
Maar reageerde er meer op omdat TS het over kale katten had. ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:00

:j en ik reageer omdat haar moeder allergische is wil nog niet zeggen dat ze een sphynx kunnen aanschaffen..kaal wil niet zeggen allergie-loos :+

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:01

Sphynxen zijn super katten, maar de kans dat je moeder gaat snotteren van hun is aanwezig. Sphynxen vragen meer verzorging dan de gemiddelde kat. Door het gebrek aan haar, kan het huidvet dat iedere kat heeft niet in de vacht "verdwijnen". Dus zal je ze één keer per week of één keer per 2 weken moeten wassen. Zo zal je ook de oren van de Sphynx regelmatig moeten reinigen.
Daar in tegen is een Sphynx geen goedkope kat om aan te schaffen, reken maar gauw op minimaal €700 per kitten.

@tita Cornish Rex is er ook nog, 2 keuzes dus ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:01

tita schreef:
@ chubby als iemand allergisch is voor katten dan is dat een combinatie van huid en haar dan valt een sphynx af deze heeft veel huidvet, en huidschilfers dan moet je uitwijken met katten die een apart vorm van haren hebben zoals een Syberische boskat of een Devon Rex, Cornisch Rex en German rex andere opties zijn er niet

Als moeder allergisch is voor schilfers, dan vallen katten die huidschilfers hebben toch ook af?

Ik schreef ook dat 'wanneer moeder gewoon een hekel heeft aan kattenharen (wat ik me voor kan stellen met 1 kat mét haar in huis, momenteel in de rui) dán een Sphynx wel een optie is'.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:03

:j klopt maar een Devon Rex heeft minimaal aan schilfers en Sybeer heeft ander huid/haar stuctuur ik zelf geloof meer in een Devon Rex kennis van ons is zwaar allergisch voor katten maar Nora kan ze vast houden meer ook niet.. eigenlijk kan ze niet komen bij ons :+ nog 3 gewone katten in huis

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:04

Blanket schreef:
Sphynxen zijn super katten, maar de kans dat je moeder gaat snotteren van hun is aanwezig. Sphynxen vragen meer verzorging dan de gemiddelde kat. Door het gebrek aan haar, kan het huidvet dat iedere kat heeft niet in de vacht "verdwijnen". Dus zal je ze één keer per week of één keer per 2 weken moeten wassen. Zo zal je ook de oren van de Sphynx regelmatig moeten reinigen.
Daar in tegen is een Sphynx geen goedkope kat om aan te schaffen, reken maar gauw op minimaal €700 per kitten.

Meeder hoor ik had al gepost Devon Rex, Cornisch Rex, German Rex en de Syberische boskat (die extreem verhaard)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:06

tita schreef:
Blanket schreef:

Meeder hoor ik had al gepost Devon Rex, Cornisch Rex, German Rex en de Syberische boskat (die extreem verhaard)

Ik reageerde hier op:

tita schreef:
Ze zijn niet kaal maar een Devon Rex verhaard helemaal niet een Sybeer juist wel dus als men allergisch is voor huidschilfers is er vaak maar 1 optie Devon Rex

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:15

tsja de prijs had ik wel verwacht, maarja het is natuurlijk ook geen huis/tuin en keukenkat :)
de haren vinden we in principe niethet grootste probleem, we hebben nu een ''gewone'' kat en die valt nog eigenlijk best mee qua haaruitval ( de hond is erger :)) )

ik ga ook even googlen over die Rex kat :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:36

Blanket een Cornisch verhaard geloof ik iets meer maar een Syberisch kat helaas wel die moet je vergelijk met noorse boskat maar ondanks dat ie verhaard, is ie wel geschikt voor mensen met allergieen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:34

BB-ITP --> BB

(Geen foto-topic, dus mag gewoon op BB)