Het volgende:
IndianLady schreef:Damn it
Net boven gedoucht en ik denk goh laat ik de nooddeur eens opengooien, frisse lucht.
Dus ik sta in de deuropening zie ik op het dak van de schuur van de buren poes liggen (van die fijne huisgenoot die het arme ding aan dr lot heeft overgelaten)
Ik dacht even dat ze dood was, maar gelukkig hoorde ze me en zag me en mauwde zachtjes. Ben maar gelijk wat brokjes en nat voer van Jasper wezen halen en heb het neergezet, ze kwam niet naar me toe.
Nieuwe huisgenoot (waar ik gister zo boos op was) heeft haar letterlijk de de deur uitgeschoptdat was ook de reden waarom ik boos was. Ik had haar 's ochtends binnengelaten, deuren opengezet zodat ze kon scharrelen en weer naar buiten kon. Hij werd gek van haar gemauw (middenin nacht
) en heeft haar er weer uitgezet.
Ze lag helemaal tussen de blaadjes verstopt, je ziet gewoon aan haar dat ze naar binnen wil. Alleen met Jasper gaat het gewoon niet. En ik moet betalen als ik haar naar het asiel breng/op laat halen.
IndianLady schreef:Ik heb al zo vaak met Gerard gepraat, hij wil het dier niet en aangezien 'nieuwe' B haar zou voeren doet hij er niks aan.
Hij vind het B (haar oorspronkelijke 'eigenaar') zijn verantwoordelijkheid
IndianLady schreef:70 euro geloof ik. Beestje is 2 jaar oud en geholpen, maar aangezien ze toendertijd al zo lastig deden met Jasper, kitten van 8 weken, geloof ik nooit dat ze haar zouden nemen.
IndianLady schreef:Ik had het al op MP & bokt gedaan, maar ik kreeg alleen maar mailtjes van mensen die zeiden dat je een buitenkat niet kunt herplaatsen en vervolgens een site voor herplaatsers. Mail gestuurd en situatie uitgelegd, maar nee hoor, hun blijven volhouden dat je zo'n kat niet kunt herplaatsen en ik kreeg een lijst van 20 andere sites waar ik meer info vandaan kon halen.
IndianLady schreef:Ze loopt graag buiten, maar wil elke avond naar binnen komen. Aangezien ik met mn werk en Jasper zit kan ik haar er echt niet bijhebben. je ziet gewoon dat ze een huisje mist
En overdag kwam ze vaak ook even naar binnen.
IndianLady schreef:nou het wonder is gebeurd
Ben nog even naar boven gegaan of ze er nog was en of ze al gegeten had (sorry ik type een beetje snel)
Heb haar uiteindelijk bij me gekregen, heb haar opgetild, ze begon meteen te grommen en te blazen wat ze nooit eerder deed (en bedankt huisgenoot)
In de badkamer opgesloten, ze vrat alles op. Toch maar het asiel gebeld en in tranen uitgebarsten. Ze ging prompt in de reismand van Jasper liggen
Ik mag haar komen brengen, ze zitten hartstikke vol, maar ze is welkom.
Soms is huilen best handig
Ik trek mn schoenen aan en ga haar dus wegbrengen.
IndianLady schreef:Nou poes is weggebracht, heb de hele weg zitten janken. Vrouw van het asiel zat me een beetje raar aan te kijken. Gelukkig ging alles zonder poespas, ze werd meteen meegenomen en ik kreeg mn reismand weer terug. Onderweg mn moeder gebeld en weer in janken uitgebarsten. Ik voel me zo gefrustreerd wegens huisgenoten B & B.
Maar het lucht wel op, ik weet zeker dat ze nu een goed huisje krijgt en dat ze in goede handen is nu.
Vrouw schrok ervan dat ze zo mager is.
Nadat ik haar naar het asiel gebracht heb op 18 mei hield ik regelmatig de website in de gaten. Het duurde maar en duurde maar, steeds zag ik nieuwe katten erbij komen en weer weggaan, maar Poes/ Lapje niet.
Eindelijk was er een stukje beschrijving, zonder foto, die me aan haar deed denken:
Citaat:Omschrijving:
Olijfje is een lief, aanhankelijk poesje dat werd achtergelaten door haar eigenaar en een poosje buiten rond zwierf . Ze bleek ook een verlamde staart te hebben. Deze is inmiddels geamputeerd en helemaal genezen. Olijfje zoekt het liefst een plekje waar ze het rijk alleen heeft, ze wil graag geknuffeld worden.
Ik schrok me rot, het zal toch niet zo zijn?

Gister na zoveel weken in onzekerheid zaten er foto's bij en waar ik zo bang voor was is waar geworden
IndianLady schreef:Dus toch
Omschrijving:
Olijfje is een lief, aanhankelijk poesje dat werd achtergelaten door haar eigenaar en een poosje buiten rond zwierf . Ze bleek ook een verlamde staart te hebben. Deze is inmiddels geamputeerd en helemaal genezen. Olijfje zoekt het liefst een plekje waar ze het rijk alleen heeft, ze wil graag geknuffeld worden.
foto's website:
Foto van toen ik haar wegbracht:
Houd al een hele lange tijd de site in de gaten van het asiel. Maar steeds kwam ze er maar niet op. Olijfje stond er inmiddels wel op, maar geen foto. Tot vandaag
Ondanks dat het nooit mijn kat is geweest heb ik me altijd verantwoordelijk gevoeld. Ook nu. Ik zou haar zo graag willen adopteren, maar dat kan gewoon niet. Ik zit op kamers en heb al 1 kat, een 2de erbij is geen plaats voor. Ik zei het woensdag nog tegen mn huisbaas, dat ik nog steeds Poes zocht op de website van het asiel. Ik moest haar maar gewoon loslaten, zei hij.
Mocht ik in de zeer nabije toekomst een eigen huisje krijgen dan wil ik haar er absoluut bij hebben. Ze is hartstikke lief, knap en verdiend het om oud en gelukkig te worden in een warm huisje.
Sorry voor het lange verhaal
dat was ook de reden waarom ik boos was. Ik had haar 's ochtends binnengelaten, deuren opengezet zodat ze kon scharrelen en weer naar buiten kon. Hij werd gek van haar gemauw (middenin nacht
) en heeft haar er weer uitgezet.