vroegah kon je nog watervlooien uit de sloot scheppen en als visvoer gebruiken. Ik vraag me af of dat nog steeds kan? Wie doet dit nog en spoel je t eerst goed af of zo?
Tis overigens bedoeld voor mijn tropisch aquarium.
Neej
Misschien zeg ik iets heel raars hoor, maar het lijkt mij niet dat watervlooien uit de (zoetwater) sloot fatsoenlijk voer zijn voor vissen in een tropisch (dus zoutwater) aquarium denk ik?
@neej, tropisch kan ook zoetwater zijn dus dat zou geen probleem zijn. Verder weet ik het niet. Ik haal gewoon het voer bij mijn kweker van mijn visjes.
_Wodka_
Geplaatst: 10-08-11 21:03
tropisch aquarium kan zoetwater of zoutwater hebben.
Ik heb vorig jaar muggen larven uit de sloot aan de vissen gegeven, neem aan dat watervlooien ook wel kan.
Neej
even ter info een tropisch aquarium is zoet water anders heet het een zoutwateraquarium
tropisch zout bestaat niet!
Karin
Geplaatst: 11-08-11 10:03
Mijn vader kweekte vroeger tropische vissen. 'Papa is vlooien vangen' was bij ons thuis een heel gangbare uitspraak.
Maar idd, hij haalde ze met een lang schepnet uit de vijver in het plaatselijke park. Redelijk schoon water, maar dan spreek ik wel over 10 tot 30 jaar geleden. Mijn vader kweekt allang niet meer, maar heeft nog wel wat contacten in die wereld. Wil het best eens voor je vragen.
ik ben heeeel benieuwd karin, ik maak me ietwat zorgen over de vervuiling van sloten. En idd 10-30 jaar geleden ving ik ze ook 'gewoon'uit de sloot. Vraag me echt af of t nog wel veilig kan tegenwoordig en levend voer vind ik gewoon erg aan de prijs.
Zakje tubifex of larven kosten al gauw 2 a 3 euro, belachelijk gewoon!