Help Pup eet stront!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Help Pup eet stront!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 10:57

Hallo bokkers

Ik heb sinds een dikke week een pup in huis. De pup kende nog nagenoeg niks, maar had bij de fokker vrije toegang tot een kattenbak zonder kap.
Hij heeft in die 13 weken dat hij daar was altijd de kattenkeutels uit de kattenbak gevreten.

En nu kan ik niet vatsoenlijk met hem lopen zonder dat hij alleen maar op zoek gaat naar stront om op te eten.
Wat kan ik hieraan doen? en is dit nog af te leren? Ik wort er een beetje moedeloos van.

Ik heb gehoort dat ze dan een vitamine te kort zouden hebben?

HELP!!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:19

Misschien klinkt het heel fout, maar ik heb een keer een poep etende hond bij cesar milan gezien en die gaf de hond banaan om een bepaald mineraal of vitamine te kort aan te vullen. Ik dacht kalium..
Misschien iets om uit te zoeken.
Gedragsmatig kan ik geen tips geven. Misschien aandachtsoefeningen, maar in welke vorm weet ik niet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:37

Eierkoek geven kan ook helpen, het kan zijn dat ze stront eten om een ammoniak tekort op te vullen.

MelanieB

Re: Help Pup eet stront!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:39

Ik volg dit even, 1 van onze honden deed dit een tijd terug ook een keer, nu niet meer maar ben wel benieuwd waarom en hoe of wat.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:40

Kan ook gewoon een ingeslepen gewoonte zijn.
Ik heb een hond gehad die jaren in een kennel had geleefd en die daardoor uit verveling er een gewoonte van had gemaakt. Niks geen tekorten...
Zorg dat op het eten van poep "de doodstraf" komt te staan.
Met andere woorden...één keertje zo vreselijk op de lazer geven dat de pup zich een hoedje schrikt.
Zo kwam ik er van af.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:41

Dit betekend inderdaad een tekort aan bepaalde voedingsstoffen, maar het is ook gewoon fout gedrag. Onze hond heeft hier ooit een poging tot gedaan, en dat hebben we wel echt afgestraft. We zijn toen zalmolie bij de brokken (ik voer Champ 26/16) gaan doen en hebben nooit nergens last meer van gehad.

Het is soms ook wel een beetje ras-eigen dat stront eten. Labradors en Retrievers bijvoorbeeld.

Edit: Ik zie nu dat mijn post aardig overeenstemd met Hyperion.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:19

Onze hond/pup deed het ook met vlagen dan weer wel dan weer niet... kan hem hem ook niet afleren. Ben dus ook nog opzoek naar de oplossing hihi.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 12:33

Mijn excusses voor de late reactie ;)

Maar heel erg bedankt voor de reacties. ik kan het hem nog steeds niet afleren. maar hij kent het woortje nee al wel heel goed. ;)
Maar soms is hij gewoon oost indies doof en doet gewoon waar hij zin in heeft. tja en dan krijgt hij natuurlijk op zn mieter ;)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:15

Inoterry schreef:
Eierkoek geven kan ook helpen, het kan zijn dat ze stront eten om een ammoniak tekort op te vullen.

Dit is niet waar, ammoniak is een afvalstof, een hond kan hier dus geen tekort aan hebben.
Eierkoek voeren helpt alleen te voorkomen dat een hond zijn eigen stront opeet: zijn stront krijgt door eierkoek een vieze bijsmaak, waardoor hij het niet meer lust.

Dus wbt kattenstront: moeilijk. :)
Zou idd gaan voor een combinatie van aandachtsoefeningen (wanneer hij weer loopt te zoeken, bijv. ineens de andere kant op lopen, en dat steeds, zodat hij wel met zijn aandacht bij jou móét zijn) en corrigeren wanneer hij daadwerkelijk stront eet. Lijkt me een lastig probleem..