8 maart haalden we Trotski (toen Tijger) op uit het asiel
We hebben maar veel te kort van hem kunnen genieten: 13 juli moesten we hem laten inslapen. Trots had FIP, waarschijnlijk in het asiel opgelopen. Vrij kort daarna vertelde mijn moeder dat hem toch zo leuk had gevonden, dat ze later wel weer op zoek wilde naar een nieuwe kat. 'Later' blijkt al in september te zijn. Wat mij betreft erg snel, maar aan de andere kant begrijp ik het helemaal.Hoewel ik absoluut geen spijt heb van Trotski (in die korte tijd hebben we zoveel plezier gehad), is dit niet iets wat ik nog eens wil laten gebeuren. Ik ben er echt kapot van geweest. Inmiddels gaat het wel weer, maar ook dit typen is niet echt makkelijk... Ik snap dat ieder dier ooit doodgaat en dat je niet kan voorspellen wat er gaat gebeuren, maar bestaande risicio's als onder een auto lopen, zijn wat mij betreft al groot genoeg. Daarom dus mijn vraag: Hoe zorg je dat je een gezonde kat in huis haalt?
Een kat uit het asiel wordt het sowieso niet meer, daar zijn we het thuis over eens. (Naderhand hebben we van een behoorlijk aantal mensen gehoord dat ook zij een kat uit dit asiel hebben gehaald en dat ook die katten al vrij snel ingeslapen zijn i.v.m. FIP.) Een kat van een echte fokker zal wel het 'veiligst' zijn, maar hoe mooi en leuk zo'n raskat ook is: daar hangt meestal ook een behoorlijk prijskaartje aan
Ik weet niet in hoeverre mijn ouders dat zo'n geweldig plan vinden. In het vorige topic zei ik dat ik een volwassen kat wilde, omdat we 'makkelijk' wilden beginnen. Inmiddels hebben we iets aan ervaring met het fenomeen 'kat' en denk ik dat een kitten misschien ook wel een optie zou zijn.Maar goed: Hoe zorg je dus dat je een gezonde kat in huis haalt? Waarop moet je letten? Welke ziektes zijn belangrijk om sowieso uit te sluiten? Hoe doe je dat? En waar moet je voor oppassen wat betreft waar je een kat vandaan haalt? Wat zijn aanraders of afraders? Etc. etc. etc. Alle info is welkom, ook wat betreft dingen waar ik nu niet aan denk
Bedankt.
Hebben we het over dezelfde ziekte? Hier is 't zo dat we hem een week na de diagnose hebben laten gaan... En dan had hij nog de zgn. acute 'natte' variant.
.