Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
.
. Shanelle schreef:Onze stalhond is een labrador, en die heeft het in de winter èrg moeilijk, eigenlijk is het echt zielig. Hij kruipt tegen iedereen aan om een beetje warmte, en doet alles om in de kantine met kachel te geraken. 's Avonds slaapt hij in een stal op een bedje van stro, maar hij heeft het dan koud! Hij is iets van een 3-4 jaar geloof ik, en heeft nu al last van zijn heupen ed; ik wijt dat aan de koude.
Een pincher en jack hebben ook een korte vacht, ik vrees dus voor hun gezondheid
aerdenhout1 schreef:Nee dat vind ik niet. Het is toch afschuwelijk om te weten dat een hond het écht koud heeft!Nee ik vind het niets een hond in die kou alleen op stal, of je moet zorgen voor een warm nest waar ze lekker beschut kunnen liggen...... ik weet het ik ben een watje!!
Wij hebben al meerdere malen voorgesteld om de hond 's avonds in de kantine te laten, maar dat willen ze niet. Hem in huis nemen doen ze al helemaal niet. Wij brengen dan inderdaad zelf wat dekentjes mee, en daar kruipt hij dan helemaal in. Maar zoals afgelopen winter, als het tegen de -20°C aanloopt, dan is het daar zo koud dat ook dat niet voldoende is. De stakker, ik zou hem zo in huis pakken als ik het kon!

. Maar als hij binnenkwam van een plasje zat hij gewoon helemaal te rillen en moest ik hem opwarmen door even met de haardroger te föhnen. Nu heeft hij een hele collectie jasjes, in de winter doet hij er zelfs 2 op elkaar aan, een truitje en daarover een echt jasje. Voor et ochtenplasje in de winter leggen we de jasjes 's avonds klaar op de verwarming zodat hij lekker warm heeft als hij de koude in moet.
Iris82 schreef:Ik wil niet echt als de boeman overkomen, dus excuses als dit verkeerd overkomt, tis geen aanval.
Maar was het niet verstandiger geweest als je een andersoortig wat winterharder ras als stalhonden uitgezocht had? Dit zijn toch meer huishonden qua vacht en karakter.
maresie schreef:ik heb een border collie die s,nachts altijd in een stal slaapt ,als het kouder word zet ik strobalen om haar mand heen en een exstra deken in haar mand ,ik heb nog nooit gemerkt dat ze het koud heeft
overdag komt ze gewoon in huis ,maar s,avonds gaat ze zelf al zeuren dat ze naar haar stalletje wil
ze heeft vanaf pup zijn nog nooit in huis geslapen