Meer met een hond met medische zorgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Meer met een hond met medische zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 08:58

Hallo allemaal,

normaal gesproken weet m'n poedel dat hij bij elke stoeprand moet stoppen echter toen er een heel leuk vriendje met hem op het grasveld was rende hij er af waar de stoep niet verhoogd was en pats onder een auto...ook uiteraard onze eigen schuld maar de weg lag er nou niet echt gelijk naast ofzo. Nu heeft hij ook ontzettende jeuk we waren in dec. met hem naar de DA geweest en hij kreeg een prik en zalf want misschien kwam het door pekel in een sneetje destijds. Nu een half jaar hebben we geprobeerd de eventuele viceuze cirkel te doorbreken door hem sokjes/schoentjes aan te doen, ben ik ergens anders met hem wezen logeren om te kijken of het daar minder werd en zijn we over gegaan op farmfood als anti-allergene voeding.
Nu vond de dierenarts farmfood niet geschikt als hypoallergeen voer en heb ik nu toch voer mee gekregen van de dierenarts, ik denk dus dat dat het niet is maar hij gaf aan dat ze meestal 3 voersoorten proberen en dan pas voedselallergie uitsluiten. Als dit het niet is moeten er bloedtesten gedaan worden en moet hij waarschijnlijk de rest van zijn leven aan de medicatie.
Hij is nog geen twee jaar en ik zou hem voor geen goud willen missen stond zelfs stiekem met tranen in mn ogen toen ze er een korst van een hotspot(ook dankzij allergie) er bij hem af pulkte. Helaas is het dus wel zo dat hij nog geen twee jaar is en al rond de 500,- aan dierenartskosten heeft gekost en dat het waarschijnlijk nog veeeel meer gaat worden. Hondenverzekering hebben we tot nog toe nooit bij een hond afgesloten ook nooit echt nodig gehad nu uiteraard zou ik toch al men honden denk ik in de toekomst laten verzekeren maar ik denk dat ik nu geen verzekering meer kan vinden omdat hij al zoveel heeft en nog meer gaat krijgen?

Meer mensen hier met een hond met medische zorg?

meggiemeg

Re: Meer met een hond met medische zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:04

Onze hond is inmiddels 11 jaar, zou toen maar max 1 jaar worden. De rest van het nest heeft ook maar de 1 gehaald met uitzondering van nog 1 die is 3 geworden. Doorfok product, veel problemen daardoor.
De eerste 2 jaar van zijn leven heeft hij veel fysio gehad om zijn rug te ondersteunen. Hij heeft een ook problemen met zijn voedsel, wervels scheef, spondylose, hersenen zijn niet geheel ontwikkeld wat prikkels geeft (geen epilepsie!) en inmiddels hartproblemen erbij gekregen.
Het is een schat van een hond, is elke dag vrolijk, loopt nog altijd aardig mee, geeft geen pijn aan. Leeft vaak in zijn eigen wereld maar dat zijn we van hem gewend.
Ja dit hondje kost ons aardig wat, maar hij geeft het dubbel en dwars terug met zijn liefde.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:15

Heb je wel eens overwogen om smuldier te gaan voeren? Of een andere vorm van vers vlees? Ik heb al meerdere honden gekend die opgeknapt zijn van vers voeren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:16

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:17

sorry, ik ging uit van de brokken. Hoe lang heb je dit vol gehouden?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:19

Tot nog toe 3 weken(voer het nu nog) maar er was nog geen enkele verbetering waar te nemen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:23

Met 3 weken zal je ook geen resultaat zien. Dat soort dingen moet je echt minimaal 6 weken vol houden en daarbij niks anders voeren dan Farmfood.
Geen koekjes, snoepjes, kaasjes enz.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:26

nee dat snap ik maar omdat het nog steeds zo ernstig was toch terug gegaan naar de DA en die vertelde dus dat 't niet goed was(vraag me af of hij wist wat het was, ik vertelde wel dat het speciaal voer was) en dat we maar op hun voer over moesten dieetvoer van hill's maar dit zijn dus ook wel weer brokken :P anders kregen we speciale brokken van royal canin en anders moesten we maar zelf gaan koken...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:27

Even heel cru, maar de DA weet vaak én niet wat vers voeren inhoudt én ze verdienen aan de brokken die ze jou meegeven.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:29

Hier ook een honden-zorgenkindje, ook een poedel (koningspoedel). Op drie jaar oud uit het asiel gehaald, zat daar wegens inbeslagname na zware verwaarlozing. Dus we wisten wel zo'n beetje waar we aan begonnen :) Hij heeft chronische oorontsteking eraan overgehouden, dat om de zoveel tijd opspeelt, ook darmproblemen waardoor hij eigenlijk altijd op het randje van mager balanceerd en veel boeren en scheten laat :') Ook heeft hij onder narcose zijn gebit moeten laten kuisen want dat was in een heel slechte staat.

Verder hebben we in de loop van de tijd ook een paar gezwelletjes en cystes moeten laten verwijderen, hij heeft er nu nog steeds een paar maar ach, da's enkel esthetisch niet zo mooi. Enkele jaren terug heeft hij een soort huidziekte ontwikkeld waardoor hij langzaam kaal wordt, begon met een plek op zijn hoofd, nu is heel z'n koppie al kaal (hij heeft dus niet zo'n wilde haardos als andere poedels) en het loopt verder over zijn rug en staart. Het is ook puur een esthetisch iets, wat blijkbaar typisch is voor koningspoedels uit Amerika (hij heeft een stamboom, oma komt van daar), hij heeft er verder geen last van. Er bestaat medicatie voor maar die kwam heel duur uit maandelijks, en hij is zo even mooi :)

Sinds een paar maanden (hij is nu 11 jaar) heeft hij acute artrose in z'n heupen gekregen, het heeft er even héél slecht uitgezien, maar na wat DA-behandelingen en met elke dag een half cortisonenpilletje, wat glucosamine-dingetjes en zwemtherapie enz, gaat hij terug goed :) Kan ook terug wandelingen van een uur aan, iets wat we daarvoor niet meer verwacht hadden.

Nogal een waslijst maar we zijn toch blij dat hij nog steeds bij ons is en daar mogen nog heel wat jaren bijkomen :) En hij voelt zich gelukkig geen kneusje :D

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:33

Wij hebben ook een hond met allergieen. Zijn vanaf het begin wat met het eten aan het sukkelen. Kreeg vaak oorontsteking en de ontlasting was ook niet super (veel en niet hard). Verschillende brokken geprobeerd en een tijdje op smuldier gehad. Echter ging het een tijdje goed en daarna ineens last van hotspots en jeuk. Nu is ze twee jaar hebben we een dikke maand geleden een allergietest laten doen en bleek dat ze voor heel veel dingen een allergie heeft (oa. Grassen en mijten). Dit verklaarde dus ook waarom het een tijd goed ging.

Nu zijn we bezig via een homeopaat met druppels en andere voeding. Weet nog niet hoe het gaat omdat we toch echt een paar weken moeten wachten hoe het dan is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:34

Daar was ik dus ook bang voor, ik probeerde dus uit te leggen dat dit anti-allergeen voer is speciaal samengesteld en met voedingsmiddelen die niet in de oude brokken zaten. Maar wie ben ik om bij de dierenarts te zeggen nou ik blijf liever dit nog proberen voor een paar weken :+ heb nu wel een beetje spijt eigenlijk...moet dus over 3 weken terug komen om te laten weten hoe 't gaat maar hij heeft nu ook een anti-jeuk prik gehad die ongeveer 2 weken werkt. Dit is ook zodat die cirkel doorbroken word dat hij nu geen jeuk heeft dan op ander voer gaat en dan geen jeuk meer krijgt dankzij allergie en het jeuken als het ware vergeet anders kan het zijn dat hij toch blijft doorgaan. Dus ik kan ook moeilijk zeggen ik maak de afspraak pas een paar weken later en probeer nu dit voer te houden dan kom ik daar terug met het verhaal dat ik zijn voer nog niet geprobeerd heb en zal die weer die anti-jeuk prik moeten hebben en alsnog misschien over moeten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:37

Solleke_Noah schreef:
Hier ook een honden-zorgenkindje, ook een poedel (koningspoedel). Op drie jaar oud uit het asiel gehaald, zat daar wegens inbeslagname na zware verwaarlozing. Dus we wisten wel zo'n beetje waar we aan begonnen :) Hij heeft chronische oorontsteking eraan overgehouden, dat om de zoveel tijd opspeelt, ook darmproblemen waardoor hij eigenlijk altijd op het randje van mager balanceerd en veel boeren en scheten laat :') Ook heeft hij onder narcose zijn gebit moeten laten kuisen want dat was in een heel slechte staat.

Verder hebben we in de loop van de tijd ook een paar gezwelletjes en cystes moeten laten verwijderen, hij heeft er nu nog steeds een paar maar ach, da's enkel esthetisch niet zo mooi. Enkele jaren terug heeft hij een soort huidziekte ontwikkeld waardoor hij langzaam kaal wordt, begon met een plek op zijn hoofd, nu is heel z'n koppie al kaal (hij heeft dus niet zo'n wilde haardos als andere poedels) en het loopt verder over zijn rug en staart. Het is ook puur een esthetisch iets, wat blijkbaar typisch is voor koningspoedels uit Amerika (hij heeft een stamboom, oma komt van daar), hij heeft er verder geen last van. Er bestaat medicatie voor maar die kwam heel duur uit maandelijks, en hij is zo even mooi :)

Sinds een paar maanden (hij is nu 11 jaar) heeft hij acute artrose in z'n heupen gekregen, het heeft er even héél slecht uitgezien, maar na wat DA-behandelingen en met elke dag een half cortisonenpilletje, wat glucosamine-dingetjes en zwemtherapie enz, gaat hij terug goed :) Kan ook terug wandelingen van een uur aan, iets wat we daarvoor niet meer verwacht hadden.

Nogal een waslijst maar we zijn toch blij dat hij nog steeds bij ons is en daar mogen nog heel wat jaren bijkomen :) En hij voelt zich gelukkig geen kneusje :D

poore poedels :(:) Dus eigenlijk is hij nu 11 en een beetje op z'n gezondst juist?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:39

Ja, eigenlijk wel :D Misschien met z'n heupen niet zo, pak dat hij een jaar geleden (op tien jaar oud) op zijn gezondste was. Toen hij drie jaar was, was hij een wandelend skeletje, als je foto's terugziet snap ik niet dat we met hem over straat durfden :P

De poedels zijn toch een beetje schoothondjes he ^^

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:46

Nee, geen hond. Wel een kat met een inmiddels gouden randje. Zeker al 2000 euro aan dierenarts kosten aan uitgegeven sinds ik haar in 2009 uit het asiel heb. Maar dat wist ik toen ik er aan begon, en ze is het me waard. Volgens mij zijn veel huisdieren inmiddels hun gewicht in goud waard, maar ik zelf vind dat ik ze heb om te vertroetelen en ja dat kost geld....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:59

Ik zat ook te denken om een email met het verhaal naar een andere dierenarts te sturen maar ja een second opinion kost ook 50,- en dan krijg ik misschien toch hetzelfde antwoord :Y)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:48

DA's verdienen grof aan het voer dat ze verkopen (niet alleen de marge, maar ook aan kado's e.d.), houdt daar rekening mee!!

Ik heb een hond met suikerziekte, die dus dagelijks gespoten moet worden met insuline. Verder is ze blind geworden door de suikerziekte, maar verder is ze gezond.. En er zijn natuurlijk kosten aan, maar dat risico heb je als je een dier neemt..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:45

Het verdienen op het voer valt nu best tegen hoor :) Dit omdat dierenwinkels e.d. het tegenwoordig ook mogen verkopen.
Er is in principe weinig mis met de brokken die worden geadviseerd door de DA. Ze kunnen inderdaad uitsluitsel geven, en dat is altijd nog goedkoper dan een echte allergie test.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:10

Het speciale voer is leuk alleen moet je er helemaal niets anders bijgeven anders weet je nog niet of het voer wel of geen effect heeft.
Vaak voeren mensen speciaal voer en geven nog allerlei kluiven en koekjes erbij en een stukje brood, stukje kaas worst enzovoort. Er zijn tegenwoordig ook speciale koekjes te verkrijgen als je iets extra wilt geven.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:27

moonsparkle schreef:
Ik zat ook te denken om een email met het verhaal naar een andere dierenarts te sturen maar ja een second opinion kost ook 50,- en dan krijg ik misschien toch hetzelfde antwoord :Y)

Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar de DA kosten zijn echt bij elke dierenarts anders.
Gelukkig heb ik nu een goedkope en goede DA gevonden, wel iets verder rijden, maar scheelt zeker de helft van het geld bij de DA in ons dorp.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 19:38

meggiemeg schreef:
Het speciale voer is leuk alleen moet je er helemaal niets anders bijgeven anders weet je nog niet of het voer wel of geen effect heeft.
Vaak voeren mensen speciaal voer en geven nog allerlei kluiven en koekjes erbij en een stukje brood, stukje kaas worst enzovoort. Er zijn tegenwoordig ook speciale koekjes te verkrijgen als je iets extra wilt geven.

Ja dat wist ik wel, lijkt mij ook wel logisch maar ik snap dat veel mensen toch de verleiding niet kunnen weer staan de hond iets anders te geven of het toch niet door hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:41

http://www.carnivoer.nl/ hier staan dierenartsen bij die enorm veel weten over voeding en dan zeker met name huid problemen allergieen e.d. en voeding. Hun geven vers voeding eliminatie dieet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:07

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:31

Mijn collie is de eerste anderhalf jaar dat we haar hadden, ze was een jaar toen we haar kregen, heel erg ziek geweest. Ze heeft ons alleen aan DA al ruim 2000 euro gekost. Maar ik heb me om het geld nooit 1 seconde druk gemaakt, dat is het risico van dieren hebben.

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:59

mijn hond is ook niet echt goedkoop, ze zo door gefokt dat ze iets met haar heupen heeft, dat ze soms zomaar in zakt dat hebben we later op de foto laten zetten, wat niet zo veel zin had want er kon niet veel aan gedaan worden behalve niet te veel laten rennen.
en ze is ook allergisch voor voedsel we proberen allemaal verschillende brokken hele dure en goedkope, en soms gaat tijdje goed of helemaal niet, dan zit te onder de plekken die ze helemaal open krabt
dus moeten we haar om de 2 week wassen met special zeep en medicijnen geven en zalf op doen