Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anders kregen we speciale brokken van royal canin en anders moesten we maar zelf gaan koken...
Hij heeft chronische oorontsteking eraan overgehouden, dat om de zoveel tijd opspeelt, ook darmproblemen waardoor hij eigenlijk altijd op het randje van mager balanceerd en veel boeren en scheten laat
Ook heeft hij onder narcose zijn gebit moeten laten kuisen want dat was in een heel slechte staat.
Kan ook terug wandelingen van een uur aan, iets wat we daarvoor niet meer verwacht hadden.
En hij voelt zich gelukkig geen kneusje 
heb nu wel een beetje spijt eigenlijk...moet dus over 3 weken terug komen om te laten weten hoe 't gaat maar hij heeft nu ook een anti-jeuk prik gehad die ongeveer 2 weken werkt. Dit is ook zodat die cirkel doorbroken word dat hij nu geen jeuk heeft dan op ander voer gaat en dan geen jeuk meer krijgt dankzij allergie en het jeuken als het ware vergeet anders kan het zijn dat hij toch blijft doorgaan. Dus ik kan ook moeilijk zeggen ik maak de afspraak pas een paar weken later en probeer nu dit voer te houden dan kom ik daar terug met het verhaal dat ik zijn voer nog niet geprobeerd heb en zal die weer die anti-jeuk prik moeten hebben en alsnog misschien over moeten. Solleke_Noah schreef:Hier ook een honden-zorgenkindje, ook een poedel (koningspoedel). Op drie jaar oud uit het asiel gehaald, zat daar wegens inbeslagname na zware verwaarlozing. Dus we wisten wel zo'n beetje waar we aan begonnenHij heeft chronische oorontsteking eraan overgehouden, dat om de zoveel tijd opspeelt, ook darmproblemen waardoor hij eigenlijk altijd op het randje van mager balanceerd en veel boeren en scheten laat
Ook heeft hij onder narcose zijn gebit moeten laten kuisen want dat was in een heel slechte staat.
Verder hebben we in de loop van de tijd ook een paar gezwelletjes en cystes moeten laten verwijderen, hij heeft er nu nog steeds een paar maar ach, da's enkel esthetisch niet zo mooi. Enkele jaren terug heeft hij een soort huidziekte ontwikkeld waardoor hij langzaam kaal wordt, begon met een plek op zijn hoofd, nu is heel z'n koppie al kaal (hij heeft dus niet zo'n wilde haardos als andere poedels) en het loopt verder over zijn rug en staart. Het is ook puur een esthetisch iets, wat blijkbaar typisch is voor koningspoedels uit Amerika (hij heeft een stamboom, oma komt van daar), hij heeft er verder geen last van. Er bestaat medicatie voor maar die kwam heel duur uit maandelijks, en hij is zo even mooi
Sinds een paar maanden (hij is nu 11 jaar) heeft hij acute artrose in z'n heupen gekregen, het heeft er even héél slecht uitgezien, maar na wat DA-behandelingen en met elke dag een half cortisonenpilletje, wat glucosamine-dingetjes en zwemtherapie enz, gaat hij terug goedKan ook terug wandelingen van een uur aan, iets wat we daarvoor niet meer verwacht hadden.
Nogal een waslijst maar we zijn toch blij dat hij nog steeds bij ons is en daar mogen nog heel wat jaren bijkomenEn hij voelt zich gelukkig geen kneusje
Dus eigenlijk is hij nu 11 en een beetje op z'n gezondst juist?
Misschien met z'n heupen niet zo, pak dat hij een jaar geleden (op tien jaar oud) op zijn gezondste was. Toen hij drie jaar was, was hij een wandelend skeletje, als je foto's terugziet snap ik niet dat we met hem over straat durfden 

Dit omdat dierenwinkels e.d. het tegenwoordig ook mogen verkopen. moonsparkle schreef:Ik zat ook te denken om een email met het verhaal naar een andere dierenarts te sturen maar ja een second opinion kost ook 50,- en dan krijg ik misschien toch hetzelfde antwoord
meggiemeg schreef:Het speciale voer is leuk alleen moet je er helemaal niets anders bijgeven anders weet je nog niet of het voer wel of geen effect heeft.
Vaak voeren mensen speciaal voer en geven nog allerlei kluiven en koekjes erbij en een stukje brood, stukje kaas worst enzovoort. Er zijn tegenwoordig ook speciale koekjes te verkrijgen als je iets extra wilt geven.