Ergste nachtmerrie als diereigenaar vandaag uitgekomen:brand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Ergste nachtmerrie als diereigenaar vandaag uitgekomen:brand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 01:03

Vandaag heeft zich een vreselijk drama in mijn huis afgespeeld en ik ben nog steeds aan het bekomen van de schrik.

Minimaal 1 keer in de week ben ik in mijn eigen woonplaats aan het werk en dan ga ik altijd tussen de middag thuis eten zodat ik bij mijn honden ben, zo dus ook vandaag. Heerlijk thuis gegeten en met de honden gewandeld en gespeeld, en iets na 1 uur ben ik weer de deur uit gegaan.

Net na 5 uur parkeerde ik mijn auto weer in de straat en toen ik uitstapte was eigenlijk mijn eerste reactie : 'welke mafkees gaat op dit tijdstip en met dit weer barbequen'. Toen ik mijn huis binnen stapte kreeg ik echter de schrik van mijn leven: het hele huis inclusief alle honden volledig zwart (gelukkig leven ze allemaal nog!). In de keuken is een brand geweest, ontstaan door de waterkoker.

Volledig aangeslagen door hetgeen er zich heeft afgespeeld heb ik in een automatisme alle honden in de tuin gedaan. Verzekering ingeschakeld en er is een man van een schoonmaak bedrijf (ingeschakeld door de verzekering) om de schade te bekijken. Toen hij mij vertelde dat ik en de honden niet meer in mijn huis mochten verblijven, stortte ik in.

Vrienden hebben de honden naar een pension in de buurt gebracht om ze te wassen, ze zaten tenslotte helemaal onder de rook en roet. Ze mochten gelukkig in het pension blijven, maar aangezien ze geen inenting hadden voor kennelhoest zaten we met 4 honden om 22.00 uur nog bij de da voor enting en een algemene check up.

Momenteel verblijf ik bij vrienden en is het voor mij echt verschrikkelijk dat ik mijn honden niet bij me heb, ook omdat ze allemaal bij mij (in bed) slapen.

Morgen ochtend komt een schoonmaak bedrijf en een schade expert van de verzekering om alle schade verder op te nemen. In ieder geval moet de hele keuken en vloer als verloren beschouwd worden. Alles in huis moet gereinigd en opnieuw geschilderd worden. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang alles gaat duren, maar ik hoop dat ik snel weer terug mijn huis in kan zodat ik mijn kanjers weer bij me heb!

Excuses voor het lange verhaal, maar moest het even van me af schrijven.

Jessix

Re: Ergste nachtmerrie als diereigenaar vandaag uitgekomen:brand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:06

Dat is met recht schrikken zeg! Wat een geluk dat je hondjes niets mankeren! Natuurlijk is het allemaal nog heel vervelend en een heel geregel, maar ik denk dat je jezelf echt in je handen mag knijpen dat je honden het overleefd hebben.

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:08

Heel veel sterkte de komende tijd. Blij dat je je honden gelukkig nog hebt. Zou er zelf niet aan moeten denken.
Het vuur was uit zichzelf uitgegaan?

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:10

Jeetje, wat erg!

Gelukkig dat jij en je honden er goed vanaf zijn gekomen. Ik hoop voor je dat je snel weer met je honden je eigen huisje in kan!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:11

Hey dat is niet leuk gelukkig was je op tijd thuis! Het is een ellende brand, ik heb het ook gehad(kortsluiting in stopcontact/bedrading appartement) maar had gelukkig mijn hond mee, helaas waren mijn papagaaitjes minder gelukkig en zijn gestikt door de brand.

Ik heb 2 maanden bij mijn moeder gewoond voor alles opgeknapt was! Maar bij mij moest alles weggegooid worden nieuwe vloeren nieuw stucwerk nieuwe keuken(kleren meubels alles |( ) etc. terwijl er niet veel brand geweest is maar de rookschade is het grootst! Moet wel zeggen dat het salvage bedrijf en de verzekering erg snel waren met uitkeren etc. Je kan ook vergoed krijgen dat je bv in een centerparks achtig huisje komt te zitten en de honden er dan gewoon bij mogen zijn! Ook kunnen jou vrienden een vergoeding krijgen en de kosten van het pension kan je ook terugvragen!

Veel Sterkte komende tijd met regelen en het belangrijkste is dat je je hondjes nog hebt!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:17

Mijn hemel meid, wat heb je toch nog ontzettend veel geluk gehad.

Over het schoonmaken kan ik je denk ik wel wat vertellen, het huis hiernaast is begin dit jaar brand geweest en die moest ook schoon gemaakt worden. Dat heeft 2/3 weken geduurd (wat voor mij een hel was, want wat een takken herrie is dat) Alles werd bij hun leeg gehaald en vervangen, dus plamuur werk, behang, vloer omdat de rooktocht anders nooit weg gaat. Het huis is daarna gereinigd van binnen met een hoge druk reiniger om alles goed schoon en fris te maken. Zij hadden toen buiten het huis ook rookschade en dat werd ook allemaal gereinigd en opnieuw geverfd. Bij hun was de brand overigens begonnen in de meterkast.

Hopelijk kun je een tijdje ergens terecht met de honden bij je, dat is voor jullie allemaal wel zo prettig. Sterkt!! dit is niet alleen de ergste nachtmerrie voor elke diereneigenaar, geen mens zou zo'n ramp willen doorstaan. Mijn grootste angst is het zeker.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:19

Aaaah jakkes!
Gelukkig leven de honden nog.
Sterkte verder!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:22

Jeetje wat een drama! :oo
Gelukkig leven je honden nog!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:39

o getver maar wat fijn dat je honden dit overleefd hebben, en dat niet je hele huis hoe erg het nu ook is is verwoest.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 01:55

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik mag zeker in mijn handjes klappen over het feit dat ik er 'zo goed vanaf gekomen ben'. Het aller belangrijkste is dat de honden allemaal nog in leven zijn! De overige zaken is alleen maar materialistisch en kan vervangen worden.

De man van het schoonmaak bedrijf die vanavond al is geweest om even naar de schade te kijken gaf al aan dat het wel enige tijd zou gaan duren voordat alles weer in orde zou zijn. Hoop alleen echt van harte dat ik geen dagen/ weken zonder de honden hoef door te brengen, want dat ga ik echt niet trekken.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:50

Oh wat vreselijk! Wel een geluk bij een ongeluk dat je honden het overleefd hebben. Maar ja, ook de materiele schade is in dit geval behoorlijk.
Hebben je honden ook geen last van ingeademde rook?
Sterkte!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:10

Rare vraag maar ze hebben de brand dus wel geblust?
Waarom heeft de brandweer de honden niet uit huis gehaald.