Poes is (te) vaak krols

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Poes is (te) vaak krols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:34

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Voordat ik hier lelijke reacties op krijg: ik ben al bij de DA geweest

Onze poes is de laatste tijd erg vaak krols, op het begin zat er zeker wel 5-6 weken tussen maar ondertussen is ze het om de 2 weken (soms zelf een week).

Nu is het voor ons erg vervelend (het gemauw/geroep en dat ze overal in huis plast) maar ik ben bang dat het voor haar niet goed is.

De DA zegt dat dit geen kwaad kan en dat het net als bij mensen is dat de periodes kunnen verschillen. Echter geloof ik dit dus niet helemaal!

De reden dat ze nog niet gesteralliseerd is, is dat wij graag een nestje willen, echter als het niet goed is voor haar laat ik dit natuurlijk wel doen!!

Ook wil ik haar niet de pil geven omdat ik hier slechte verhalen over gehoord heb.

Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven?

Anoniem

Re: Poes is (te) vaak krols

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:37

De pil kun je gerust geven, maar dan moet je wel de eerste krolsheid voor een dekking over laten gaan. De pil moet je alleen niet jaren geven, dat is niet goed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:38

Het enige dat hier tegen helpt is toch echt steralliseren.

Waarom wil je een nest van haar als ik vragen mag en hoe oud is zij?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:41

Ik weet ook dat veel mensen hier tegen een nestje zijn (is geen raskat) echter zouden wij het erg leuk vinden om een kitten van haar te hebben en verder kunnen wij de katjes ook kwijt bij bekenden!

Ze is nu bijna een jaar, dus zal nog wel een aantal maanden hiermee wachten.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:43

Je kunt best een tijdje de pil geven ;)
Maar idd niet te lang zoals al eerder hier gezegd.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:44

Sorry maar ik kan het echt niet laten; asiels zitten overvol met kittens! Als je een kitten wilt, haal je toch eentje (of meerdere) uit de asiel. Het is jammer dat door je kittens die je kwijt wilt, de andere kittens gewoon blijven zitten in de asiel.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:58

Het steeds maar weer krols zijn is buitengewoon vermoeiend voor poezen. Vermagerd ze niet inmiddels? Ook de psychische onrust is nadelig voor de kat (en voor jezelf :+ )
Eerlijk gezegd snap ik jouw DA niet, want degene waar ik bij gewerkt heb, adviseert juist bij dit soort over-ge-hormoniseerde poezen om te laten steriliseren. De pil kan, maar maar voor korte tijd. Ik zou je voor de rust van de poes toch echt de pil of liever een sterilisatie adviseren. Een nest baren en opvoeden is voor een poes OOK een zware taak en veel mensen vergeten dat de kitten die je dan zelf houdt: A vaak in niks op moederpoes lijkt en B soms erg aan poes kan blijven hangen, waarbij ook de optie meegenomen moet worden dt poezemoeder hem of haar op een gegeven moment liever kwijt is dan rijk :j Zeker in een relatief klein gebioed (huis) kan het tot vervelende omstandigehden leiden. Zo zijn wij aan onze wit-zwarte gekomen. Moederpoes vocht hem het huis uit toen hij bijna 4 maanden was....

Wil je perse een tweede kat, haal dan een gespeend of al wat ouder exemplaar uit het asiel!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:06

@ Zilfstar: bedankt je bericht. Wat jij zegt was ik inderdaad al bang voor. Ze vermagert nog niet maar ik vind het zo sneu voor haar, ze weet gewoon niet wat ze met zichzelf aan moet. Nu hebben we ook nog een kat in huis en deze reageert weer op haar (wat logisch is), wat ook vermoeiend is voor der.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:45

Tip: Laat haar steriliseren en haal zelf een kitten uit het asiel voor erbij. Geef je kennissen ook de tip om eens in het asiel te gaan kijken. Keuze genoeg!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:27

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Laika, er zitten op dit moment ruim 2000 kittens in asiel en daarbij nog honderden op marktplaats.
Laat je poes helpen en bespaar haar de stress van de krolsheid en de problemen die kunnen ontstaan bij zwangerschap.
Stuur die leuke kennissen n vrienden naar het asiel en laat ze daar een schattig kitten vandaan halen, is uiteindelijk nog goedkoper ook.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:04

LittleRose schreef:
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Voordat ik hier lelijke reacties op krijg: ik ben al bij de DA geweest

Onze poes is de laatste tijd erg vaak krols, op het begin zat er zeker wel 5-6 weken tussen maar ondertussen is ze het om de 2 weken (soms zelf een week).

Nu is het voor ons erg vervelend (het gemauw/geroep en dat ze overal in huis plast) maar ik ben bang dat het voor haar niet goed is.

De DA zegt dat dit geen kwaad kan en dat het net als bij mensen is dat de periodes kunnen verschillen. Echter geloof ik dit dus niet helemaal!

De reden dat ze nog niet gesteralliseerd is, is dat wij graag een nestje willen, echter als het niet goed is voor haar laat ik dit natuurlijk wel doen!!

Ook wil ik haar niet de pil geven omdat ik hier slechte verhalen over gehoord heb.

Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven?

Zolang een poes nog een baarmoeder heeft is de kans op baarmoederkanker erg groot, de poes kan tijdens een dekking ziektes oplopen, overlijden bij de bevalling of zieke/ongezonde kittens op de wereld brengen. Aan het krijgen van een nestje is dus niks goeds! En ook is het zielig voor de poes om haar telkens krols te laten worden als ze daar zoveel last van heeft, voor JULLIE plezier omdat jullie een nestje kittens willen. Wordt dan opvanggezin voor het dierenasiel!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 08:54

Ik heb gister gelijk gebeld naar de DA en ze wordt over 2 weken geholpen :)!

Omdat de DA zei dat vaak krols zijn voor haar geen kwaad kan en ik dit niet geloofde wilde ik het dus even navragen hier.

Het is nogal logisch dat ik haar niet met meer stress ga opzadelen omdat we graag een nestje willen. Misschien dat we binnenkort wel naar het asiel gaan om te kijken :).

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:07

LittleRose schreef:
Ik heb gister gelijk gebeld naar de DA en ze wordt over 2 weken geholpen :)!

Omdat de DA zei dat vaak krols zijn voor haar geen kwaad kan en ik dit niet geloofde wilde ik het dus even navragen hier.

Het is nogal logisch dat ik haar niet met meer stress ga opzadelen omdat we graag een nestje willen. Misschien dat we binnenkort wel naar het asiel gaan om te kijken :).

_/-\o_ Super!!!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:16

super dat je een beslissing hebt genomen :D
Onze poes word geholpen voordat ze krols word
kan ze eindelijk lekker naar buiten en hoeven we geen stress te hebben

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:50

Fijn dat je toch hebt gekozen voor sterilisatie en niet voor een nestje. Zoals al gezegd: de dierenasiels zitten vol met kittens (heb er momenteel 9 in huis uit 3 verschillende nestjes en 1 moederpoes, wij zijn nl.pleeggezin voor het asiel. Wij vangen gevonden kittens op). we hebben 3 poezen in huis (van ons zelf) waarvan 1 nog niet gesteriliseerd kan worden. Die zit ook aan de poezenpil, maar mij werd wel verteld dat de pil schadelijk is en ook voor een korte tijd. Ik hoop dat kleine poes in het najaar onder het mes kan.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 09:06

Bedankt :).
Ja ik vind het gewoon sneu voor der dat ze het zo vaak is, en ik het advies van de DA ook al niet geloofde!

@sheela: ik heb dus ook van meerdere vernomen dat de pil niet echt goed is, daarom wilde ik haar deze ook niet geven.

Nog 2 weekjes wachten en dan zijn we ervan af!!