VLOOIEN,VLOOIEN EN NOG EENS VLOOIEN!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Orlando

VLOOIEN,VLOOIEN EN NOG EENS VLOOIEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 20:23

De titel zegt genoeg..

Wij hebben 2 katten poekie en noa en 1 hond murdy.
Poekie is een echte kater en altijd buiten. Hij is 5 weken weg geweest en kwam 3 weken geleden weer vrolijk aanlopen.. Ik ben bang dat hij de gene is die ze heeft gekregen ergens anders. Want ze krijgen altijd optijd hun druppels van het merk Frontline. En heb ze eerlijk gezegd nog nooit bij hun gezien. (kam ze om de dag) En jullie raden het al, de hond en de andere kat zitten er ook onder!
vandaag zijn mijn vriend en ik samen bezig geweest om ze eruit te kammen bij poekie en in totaal hebben we er 46 uit gehaald!!!!

Vanavond gaan we alles met vlooienspray bespuiten maar heeft iemand nog tips??

Thenexttry

Re: VLOOIEN,VLOOIEN EN NOG EENS VLOOIEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:27

huis helemaal inspuiten met vlooienspray
die beeste krijg je namelijk bijna niet dood en dan lieft zorgen dat het een dagje leeg is en de dieren wassen . vlooien zijn echt vervelend te bestrijden
1 keer last van gehad ze zaten overal rond te springen :S

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:28

Ik meen onlangs gelezen/gehoord te hebben dat er resistentie is tegen Frontline. Misschien eens een ander merk proberen?

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:28

Probeer Advantage is. Frontline werkte op een gegeven ogenblik ook niet meer. Ben toen overgestapt op dit middel en het werkte gelukkig.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:29

Ook even de stoffen speeltjes in de wasmachine doen! En elke dag goed inspuiten.
En gewoon weer druppels doen. Ook al hebben ze ze net gehad.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:30

Wij gebruikten eerst Frontline en nu gebruiken we Advantix, dat is tegen teken en vlooien tegelijk. Je kunt het beste alle dieren wassen, (al lukt mij dat nooit), dan allemaal tegelijk behandelen met hetzelfde vlooienmiddel. De hele beestenbende naar buiten gooien (als je die mogelijkheid hebt) en je hele huis insprayen met anti vlooienspul voor in huis. Ook goed de plinten doen! Alles wat je kunt wassen, in de wasmachine gooien en daarna alles heeeeeeeel goed stofzuigen. Wij hebben 2x een soort van vlooienplaag in huis gehad en dit was het enige dat hielp bij ons.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:31

Toen ik mijn kat kreeg had hij ook vlooien. Deze hebben we eruit gewassen met vlooienshampoo.
Vond ie niet leuk maar was wel erg effectief! Daarna nog een aantal keer goed uitkammen en met een vlooienmiddel behandelen. Ik gebruik de frontline die ook tegen teken beschermt. Daar doen mijn katten het heel goed op.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:31

Vlooien zijn nare beesten en het duurt een tijd voor je er vanaf bent.
Ik raad altijd aan een snel werkzaam middel te gebruiken op het moment dat er vlooien zijn. Frontline en Exil Flea Free zijn traagwerkend daarom zou ik gaan voor de katten voor Bolfo of Advantage en voor de hond voor Bolfo of Advantix. Let wel met Advantix op je hond dat je hond niet te gek is met de katten, omdat er voor katten een dodelijke stof in zit.
Goed bij houden elke maand doen, ook goed ontwormen. En daarnaast het huis behandelen.. goed stofzuigen, stofzuigerzak weggooien.. en dan het huis helemaal behandelen, enkele dagen niet stofzuigen, anders zuig je de werkzame stof weer op.
Ga voor een omgevingsspray met een IGR bijvoorbeeld Bolfo Fleegard.
Goed herhalen en dan heb je de meest effectieve bestrijding, let wel dat het in extreme gevallen tot 9 maanden kan duren voordat je het onder controle hebt.
Beter is niet wassen, omdat je daarna niet meteen weer kan behandelen, je zou eventueel Vlo Kill tabletten kunnen nemen.
Verder werkt Frontline nog prima, maar doet er tot 24 uur over per vlo om deze te doden wat te lang is, want dan planten ze zich al voort.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 07-08-11 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:33

yrsa_karlijn schreef:
Probeer Advantage is. Frontline werkte op een gegeven ogenblik ook niet meer. Ben toen overgestapt op dit middel en het werkte gelukkig.

Dat werkt hier inderdaad ook erg goed. :)) Ik gebruik voor de honden ook Advantix en voor de katten gewoon Advantage.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 20:40

jullie zijn dus allemaal heel positief over het merk Advantage en Advantix!! dus deze ga ik morgen gelijk halen. kan ik ze gewoon bij de dierenwinkel kopenbijvoorbeeld pets place of halen jullie ze bij de dierenarts weg?
ik heb vorige week de kater al gewassen! maar deze ga ik dan nog een keer doen met vlooienshampoo. en bang dat ik het bij de poes niet voor elkaar krijg zij is namelijk heel bang! komt niet eens bij mij zitten..
Ook de hond gaat morgen in de douche!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:41