nieuw konijnennachthok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

peugotje

nieuw konijnennachthok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 13:53

nieuw konijnennachthok?
« Gepost op: Vandaag om 13:52:30 »

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Omdat ik denk dat er hier vast ook wel konijnenliefhebbers zitten, zet ik hier ook maar mijn vraag neer. Ik ben op zoek naar een nieuw konijnenhok.
Na mijn 'miskoop' van nog geen 2 jaar terug (zo een oranje hok...) wil ik nu een goede koop begaan, en wellicht kunnen jullie mij helpen.

Het hok wat ik nu heb heeft een plastic lade, en dat vind ik geen voordeel. Mijn konijnen knagen aan het plastic, wat los is gaan zitten, en waardoor alle urine eronder loopt, en niet meer schoon te maken is (het plastic zit gelijmt op hout) verder is het dak niet meer water dicht, en is het hout echt van flut kwaliteit...

Deze winter gaat het dus niet meer doorkomen. Ik zoek een hok wat een dicht gedeelte heeft (of zelf dicht te maken is), en het liefst een boven en onder verdieping, via de onder verdieping kunnen ze nl de ren in. Ik zit er aan te denken om het nieuwe hok zelf eerst te verven/behandelen zodat het nog beter beschermt is.

Wat zijn jullie tips?

meisje_

Re: nieuw konijnennachthok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:59

kijk eens in dit topic! kunnen ze je vast wel goede tips geven:

[HK] hét konijnen topic voor alle bunny-bokkers

Is zelf een hok maken geen optie? Dat je bijvoorbeeld een bouwtekening opzoek, en dan kun je zelf het houd en de spullen van beste matriaal kiezen?

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 15:06

Ja dat zelf bouwen is niet zo de bedoeling....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:22

Zelf bouwen is toch wel het makkelijkst, kun je het helemaal naar eigen wensen in vullen en hokken bij dierenwinkels zijn vaak te klein...

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 15:34

Ik heb er al een zelfgemaakte ren aanvast zitten, dus de maat is niet meer van toepassing. Zelf bouwen is niet voor iedereen het makkelijkst :) zelf wat verbouwen zal nog wel lukken, maar dan heb ik toch een basis hok nodig dat niet gelijk na 1,5 jaar uit elkaar valt.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:25

Op zoek gaan op marktplaats naar iemand die zelf bouwt, of een zelfbouw hok 2ehands of een hok van Castle dan zit je kwalitatief beter dan al die hokjes in de dierenwinkels.
http://www.dierenverblijven.nl/

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:25

Op zooplus zijn ook mooie hokken te koop :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:15

De hokken daarvan zijn weer van het goedkope waaiboomhout die snel opgegeten worden of lek zijn.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 08:34

Zoals de hokken nu onderaan in de advertentie hier. Die heb ik dus nu. Hok van €120,- in nog geen 2 jaar helemaal rot... Hoewel de kans er is dat dezelfde terug komt, zag er een voor €25,- op marktplaats, 2e hands. Tja als die nog in goede staat is is het simpel. Verder erg weinig advertenties op marktplaats hier in de buurt.
Gek toch eigenlijk? Dat een beetje een fatsoenlijk hok zoooo moeilijk te vinden is!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:47

http://www.dierenspeelplezier.nl/konijn ... nti-knaag/
voor zoiets zullen je konijnen je dankbaar zijn... Deze hokken zijn voorzien van antiknaag. Zulke modellen zijn veel in omloop maar de kwaliteit verschilt. Die van mij beits ik 1x per jaar opnieuw en hij blijft prachtig.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:48

Zoiets heb ik ook CK88 alleen bij zooplus zonder knaagstrips, maar de mijnes zijn netjes opgevoed :)) krijgen vaak appeltakken en daar knagen ze behoorlijk aan.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:56

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:44

Dat hok is daar even duur als op zooplus :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:31

Wél incl knaagstrips :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:00

Ja maar bij zooplus gratis verzendkosten en spaarpunten en andere afmetingen, namelijk langer :P en 1 grote deur XD

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:20

Nee hoor, dat formaat hebben ze ook bij Dierenverblijf.com, voor maar €20 meer incl. verzendkosten heb je dan er knaagstrips aan. Dat lukt je zelf echt niet voor dat geld :n

Maar zoals ik het lees heeft de TS al een ren?
Hoe groot is de ren?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:46

en ik vind de hokken wél stevig :j

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:42

Hoi, Mijn ren is 1.40 bij 1.20 bij 1.20. Bestaat uit zand om te graven. Ik wil wel graag zo een dubbel hok, het op en af roetsen is nl ook een leuke bezigheid, en ik vind dat ze ook uit elkaars zicht moeten kunnen zitten als ze dat willen.
De mijne zijn niet netjes opgevoed, 1 is een houdini. Die heeft nu die plank die aan de onder/achterkant zit al helemaal gesloopt, liggen nu bakstenen voor, anders loopt ie zo weer los... Zou dus ook het liefst ene hok hebben met rondom gaaspanelen, ipv aan 1 kant hout (dat wordt toch ook vochtig daarachter)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:51

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:02

Zelfde als die op dierverblijf, maar dan een stuk duurder ;)
Kijk maar:
http://www.dierenverblijf.com/konijnenh ... k-pa4.html

Ik heb ook zo'n oranje hok, nu al 3,5 jaar en hetgeen wat er nu kapot aan is is het dak(de binnenkant wordt vochtig), de scharnieren zijn daardoor los geraakt, konijnen hebben flink wat afgeknaagt, vooral aan de onderste deurtjes en het trappetje is er af.
We hebben hem zowel van buiten als binnen gebeitst voordat we hem in gebruik namen... verder niks meer aan gedaan dus van het trappetje vind ik niet gek.

Als je hem dan ieder jaar opnieuw zou beitsen denk ik dat ie wel langer meegaat.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 12:10

Als je heeeel goed kijkt, zie je dat dit niet hetzelfde hok is. De lades zijn een stuk kleiner, en de deurtjes worden afgesloten met een hartje ipv met een slotje. En die hartjes hokken zijn echt niet van een beste kwaliteit, die heb ik nu ook. (en ik vind het niet normaal dat het dak zo snel lekt, dat doet het bij mij nu ook al!)

Erg jammer dat je die hokken niet zo makkelijk ergens kunt bekijken, voordat je ze koopt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:12

Ik heb ook met hartjes maar wel in de categorie: topkwaliteit gekocht. Er zit een deur op de bovenverdieping, 2 deuren in de ren en een klein deurtje in de ren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:24

Het ligt inderdaad niet aan de hartjes, die van mij heeft die namelijk niet maar is wel hetzelfde materiaal.

Bij de Pets Place hebben ze laatste tijd ook een mooi hok staan, maar ook van dennenhout dus wel knaagbaar.
http://www.petsplace.nl/index.php/assortiment
Dat groene hok rechts.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 12:51

Ja klopt, die heb ik ook al een aantal keer voorbij zien komen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:28

Ik vind de hokken die voorbij komen wel allemaal erg klein...Of hebben ze nog een ren?