onze hond heeft gistere echt een engeltje bij zich gehad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

apincy

onze hond heeft gistere echt een engeltje bij zich gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 06:31

hoi
ik ga hier ook even een kopie van mijn blog van gistere neerzetten onze lieve hond ozzy heeft gisteren echt een paar engeltjes bij zich gehad moest het ook even allemaal van me afschrijven
maar ben zo blij dat ik smorgens naar me gevoel heb geluisterd en het niet meer heb aangekeken .....

lieve oz
vandaag heb je ons weer enorm laten schrikken....
gisteren was je al niet lekker, we dachte dat het door de warmte kwam ...
maar jij wist al beter, eten wilde je s avonds al niet en je was wat sloompjes..
vanmorgen toen we wakker werden wilde je helmaal niks meer alleen alleen in de tuin liggen je zonderde je compleet af want jij wist al dat het niet goed ging met je.
We vertrouwde het niet en hebben de dierenarts gebeld we konden om twee uur terecht.
toen we daar waren liet je alle onderzoeken toe geen brom geen gemorrel je vond t best je wilde alleen maar liggen je reageerde nergens meer op
er werd bloed afgenomen en daar uit bleek dat je verhoogde ontstekkings waarde had weer overlegt met de DA of we je mee naar huis wilde nemen om t aan te kijken maar we wisten dat als we dat deden je de nacht niet door zou komen dus toch besloten een foto te laten maken kijken of daar wat te vinden was .
hellaas deed t rontge apperaat het niet dus toen voor de zekerheid een punktie in je buik gehad.
en daar vonden ze bloed wat in hield dat je langzaam inwendig aan het leeg bloeden was en dat je hoogst waarschijnlijk een tumor had.
je zou smiddags door andere artsen verder worden onderzocht door een echo en foto's om te kijken waar de tumor zat en of er nog wat aan te doen was wij moesten ondertussen thuis wachten ...
en jij kreeg infuus om aan te sterken .
we hoopte op een wonder ....

18.00 we werden gebeld en er was een wonder de tumor was hoogst waarschijnlijk goed aardig en op de echo zagen ze geen uitzaaiingen en hij zat op je mild en dat is zoon beetje een van de weinige organen die je kan missen .
dus er is weer hoop en een kans....
nu lig je nog op de opperatie kamer en ben je nog aan t vechten we hopen dat je t red en wachten geduldig....

20.00
we zijn net gebeld dat hij de opperatie goed heeft doorstaan en dat zijn mild en tumor eruit zijn ..
ze zeggen wel eens dat een kat negen levens heeft maar volgens mij geld dat ook voor ozzy .
wat een kanjer is het en wat heeft hij weer ongeloofelijk mazzel en een engel op zijn schouder.
we worden strakkies gebeld als hij weer wakker is ...

21.00 :ben net bij hem geweest en heb hem ff lekker kunnen knuffelen hij is wakker en aan t bijkomen .
nu afwachten wat de uislag is van de patoloog maar zo ver ze konden zien zag t er goed uit maar goed je weet nooit.

die andere rottweiler heeft het niet gered die had het zelfde alleen die had uitzaaiingen .....die was ook vandaag binnen gebracht .

dus ben echt dankbaar we zijn echt door t oog van de naald gekropen en wonderen bestaan ...
we mogen nog even van elkaar genieten in elkgeval hopelijk mag hij snel naar huis maar hij was net al levendiger als toen we hem achter lieten dus heb er wel vertrouwen in dat t goed gaat komen .....

Kaaaren

Re: onze hond heeft gistere echt een engeltje bij zich gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:42

Oh dat was even een heftig dagje. Maar wat super dat de operatie goed is gelopen!
Hopelijk sterkt ze snel weer aan! heel veel beterschap voor Ozzy!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:07

LZP -> BB

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:24

ik hoop dat je hond het gaat redden. de milt is een bloedreik orgaan en vaak zitten de cellen dat verspreit door het lichaam. mijn hond is hier ook aan geopereert, knapte enorm op maar met een maand kwam het weer terug en hebben we haar in moeten laten slapen. hoop dat dit niet het geval is bij julie maar houd je hond goed in de gaten! hoe oud is oz?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:19

Heel veel sterkte en beterschap voor oz

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 14:54

ozzy is 9 en een half dus al best oud tis een rottweiler

hij is momentueel ook al weer thuis we werden vanmorgen om tien uur al gebeld kom hem maar halen. dus das veel sneller dan verwacht.

ze hebben wat ik begreep zijn hele mild eruit gehaald en gaan het nu opsturen en het is idd afhankelijk van de uitslag wat de prognose wordt maar ben gewoon heel blij dat we hem nu nog bij ons hebben en mocht het wel fout zijn de uitslag kun je er naar toe werken/leven en zal ik er ook vrede mee hebben .
maar ik vond gewoon asl hij een kans had dat we die moesten grijpen .
Als ze hem hadden open gemaakt en er uitzaaiingen hadden geweest hadden we ook idd niet verder gegaan maar hem rustig laten inslapen maar gelukkig ziet het er nu goed uit en geniet ik gewoon van elke dag die we met elkaar nog mogen hebben

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:23

we hebben net de uitslag gekregen van ozzy

helaas is die niet goed het was een zeer agressieve tumor die in de bloed cellen zit en de verwachtingen zijn dan ook dat het heel snel terug keerd omdat zijn buik toch contact heeft gehad met bloed waar die cellen in zitten .
chemo heeft ook geen zin meer daar velengen we het mischien een maand mee
dus tis nu afwachten zolang die happy blijft moest ik van hem genieten maar als we t iddee krijgen dat ie weer achteruit gaat is het over ....
kan een paar weken zijn of een paar maanden

zit er nu echt helmaal doorheen had zo gehoopt dat het goed zou komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:31

wat fijn! :)
wel vervelend van die pitbull, trouwens...

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 14:34

sorry maar begrijp je reaktie niet helemaal of je moet perongeluk verkeerd gepost hebben ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:36

Heel veel sterkte en geniet nog van elkaar zo veel mogelijk!